تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

مخالف و موافقان دو وزیر پیشنهادی چه می‌گویند؟

جلسه رای اعتماد دو وزیر آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نظرات مخالف و موافقان دو وزیر پیشنهادی برگزار شد.
5253273
اقتصاد24- در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، رای اعتماد دو وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس مطرح و به رای گذاشته شد، نظر مخالف و موافقان دو وزیر پیشنهادی را در ادامه بخوانید:

حاجی‌میرزایی تجربه عالی و برجسته ندارد


نادر قاضی‌پور که به عنوان مخالف حاجی میرزایی صحبت می کرد، بیان کرد:‌ فردی باید وزیر آموزش و پرورش شود که شخصیت ملی و جذاب داشته باشد تاکنون ما نسبت به معیشت فرهنگیان ارزان فروشی کردیم. اما آنان در انجام رسالت تعلیم و تربیت خود کوتاهی نکردند. دولت در انتخاب وزیر آموزش و پرورش ساده‌ترین راه را رفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: فقط نباید از بین اعضای دفتر رئیس جمهور وزیر به مجلس معرفی شود. انتخاب آقای حاجی میرزایی دم دستی است و ایشان ۲۰ سال است که از بدنه آموزش و پرورش دور هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد:‌ امروز سرنوشت بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در دستان این وزارت خانه است. آیا در بدنه فرهیخته آموزش و پروش کسی برای تصدی این وزارت‌خانه نبود؟. آقای حاجی میرزایی تجربه عالی و برجسته در آموزش و پرورش ندارد و ماه‌ها طول می‌کشد تا مسائل اصلی حوزه آموزش و پرورش را شناسایی کند. وزارت آموزش و پرورش جای آزمون و خطا و تجربه اندوزی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ آقای حاجی میرزایی در برنامه خود اشاره‌ای به گام‌های اجرایی برای بیانیه‌ گام دوم رهبر انقلاب که جوانان را نیز در بر می‌گیرد، نداشته است. از سوی دیگر برنامه‌ای برای رفع چالش‌ها و مشکلات پیش روی این وزارت خانه ندارد. ارتقاء جایگاه فعلی آموزش و پرورش نیاز به اتحاد حاکمیتی دارد.

قاضی پور در پایان گفت: آموزش و پرورش سالهاست که بدون متولی است و انتصابات غلط در این وزارت خانه کار را به اینجا کشانده است. در برنامه آقای حاجی میرزایی اشاره‌ای به حفظ شأن و منزلت فرهنگیان و همچنین برنامه اجرایی برای بازماندگان از تحصیل نشده است.

حاجی میرزایی به دنبال تحول در آموزش و پرورش است


حمید بنایی نماینده گناباد در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر این که نمایندگان مخالف برنامه حاجی میرزایی را مطالعه نکرده اند، گفت: در نگاه حاجی میرزایی آموزش و پرورش متعلق به همه است و وی به دنبال کار سیاسی نیست.

وی افزود: نمایندگان قبلا معتقد بودند باید فردی از بطن دولت وزیر آموزش و پرورش است آیا انتظار داشتند جهانگیری یا نوبخت این مسوولیت را بپذیرند.

وی در ادامه به ذکر مهم ترین برنامه های حاجی میرزایی پرداخت و اظهار داشت: حذف تنوع بیش از اندازه مدارس، ساماندهی نیروهای انسانی، اجرای سند تحول بنیادین، نظام رتبه بندی معلمان، پرهیز از سیاست زدگی در آموزش و پرورش، اولویت دادن به دانشگاه فرهنگیان و نیروهای تربیت شده در آن و ساماندهی مدارس خارج از کشور از جمله مهم ترین برنامه های حاجی میرزایی است.

بنایی با تاکید بر این که حاجی میرزایی صادق، یکرنگ و پاکدست و نجیب است، اظهار امیدواری کرد او بتواند برنامه های خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد.

وی گفت: در شخصیت حاجی میرزایی اصل عدالت و انضباط، دقت و آینده نگری و تحول خواهی جمع شده است.

بنایی با تاکید بر جایگاه زنان در نگاه حاجی میرزایی افزود: وی زبان آموزش و پرورش را می شناسد و سال ها عضو بدنه این وزارت خانه بوده و با تحولات بین المللی آشناست.

وی تصریح کرد: او یک معلم واقعی است و سال ها با معلمان زندگی کرده است و در عین حال مدیریت می داند و جامعه شناس است.

نماینده مردم گناباد در مجلس اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی استاندارد صلاحیت های حرفه ای، کاهش تمرکز و تفویض اختیارات از مناطق به مدارس برنامه های مهم حاجی میرزایی است که باعث هویت یافتن اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت یعنی مدارس می شود.

حاجی میرزایی مدیری توانمند و فردی پاکدست است


فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: حاجی میرزایی دارای سابقه طولانی در نظام آموزشی است و با دولت نیز همواره همکاری های لازم را داشته است.

وی اظهار داشت: حاجی میرزایی عضو شورای معلمان و معاونان بوده، مدیری توانمند و فردی پاکدست و متدین است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حاجی میرزایی در برنامه های خود به توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی و پرورشی، ارتقای سلامت، بهداشت و ایمنی دانش آموزان، توسعه و ترویج نظام آموزشی و ارائه برنامه هایی برای فرهنگ اقامه نماز اشاره کرده است.

ذوالقدر افزود: بازنمایی برنامه تدوین و بهسازی منابع انسانی، اصلاح نظام پرداخت بر اساس شایستگی ها، مدیریت شبکه دانش و تقویت و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از دیگر برنامه های برجسته ایشان است.

وی گفت: انتظار می رود حاجی میرزایی در وزارت آموزش و پرورش برای مقابله با مافیای کنکور و رشد قارچ گونه آموزشگاه ها اقدام کند همچنین توجه به دختران بازمانده از تحصیل، تعیین تکلیف حق التدریس ها و خرید خدمت ها و اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان حائز اهمیت و پیگیری است.

حاجی میرزایی وعده تحقق مطالبات فرهنگیان را داده است


حمید بنایی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی گفت: آقای حاجی میرزایی در چند روز گذشته در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف  برنامه‌های خود را ارائه داده و بر اساس آنچه عنوان کرده جایگاه بالایی برای آموزش و پرورش قائل است و ما هم از ایشان خواستیم آموزش و پرورش را درگیر کارهای سیاسی و حزب نکند. زیرا این وزارت خانه متعلق به همه کشور است.

وی با اشاره به وجود ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آقای حاجی میرزایی در برنامه هایی که ارائه دادند حذف تنوع  ۲۳ گانه مدارس را وعده دادند و گفتند مدارس باید دو نوع دولتی و غیر دولتی باشد. همچنین اجرای سند تحول بنیادی که خواسته‌ همه فرهنگیان و ملت ایران است نیز از برنامه‌های ایشان اعلام شده است.

بنایی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاست زدگی در آموزش و پرورش، از وعده حاجی مرزایی برای تحقق مطالبات به حق فرهنگیان خبر داد و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان نیز اولویت اول ایشان است و ایشان گفته که معلمان صرفا باید از طریق دانشگاه وارد عرصه آموزش و پرورش شوند. ضمن این که شایسته سالاری هم در راس برنامه‌های آقای حاجی میرزایی قرار دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به سابقه حاجی میرزایی به عنوان معاون وزارت آموزش و پرورش و شناخت وی از تحولات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایشان واقعا یک معلم واقعی است که سختی‌های معلمان را حفظ کرده و مرام و منش مدیریتی دارد. ضمن این که معتقد به واگذاری اختیارات به مدرسه و افزایش مشارکت دانش آموزان و معلمان است و استفاده از ظرفیت درون آموزش و پرروش به نحوی منزلت معلمان را در برنامه‌های خود دارد.

رفع دغدغه‌های فرهنگیان دیده نشده


محمود نگهبان سلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: در تمام دنیا اولویت اول با وزارت آموزش و پرورش است اما آموزش و پرورش برای دولت نه تنها اولویت اول نیست که حتی اولویت دهم هم نمی‌باشد.

وی با بیان این‌که نیروی انسانی سرمایه کشور است که به فراموشی سپرده شده، اظهار کرد: طی این سال‌ها دولت و وزرای آموزش و پرورش وعده تحقق سند تحول بنیادین را دادند اما از موضع شعار فراتر نرفته است. وقتی آموزش و پرورش به عنوان اولویت اول رییس جمهور و هیات دولت نیست چطور وزیر پیشنهادی می‌تواند دغدغه‌های فرهنگیان، مشکلات و مطالبات آنها همچون دادن پاداش پایان خدمت و رتبه‌بندی معلمان را حل کند.

 



این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حاجی میرزایی دو دهه از آموزش و پرورش فاصله داشته است، افزود: علی‌رغم این‌که آقای حاجی میرزایی انسانی اخلاق مدار و محجوب است، اما نگاهی به سوابق ایشان نشان می‌دهد که دو دهه از آموزش و پرورش فاصله داشته و معلوم نیست چطور می‌خواهد دغدغه فرهنگیان را رفع کند البته که در برنامه‌های پیشنهادی ایشان هم چیزی نیامده بود. ایشان ۶ سال در دولت حضور داشته انتظار می‌رفت که رییس جمهور فردی از بدنه فرهنگیان را به عنوان وزیر معرفی می‌کرد.

نگهبان سلامی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی طرحی میان‌مدت و بلندمدت برای رفع چالش‌های فرهنگیان ندارد، گفت: برنامه‌هایی همچون بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان، ارتقای وضعیت مدارس دولتی و رفع نابرابری با مدارس غیردولتی، بهبود فضای فرسوده آموزش و پرورش از جمله مواردی است که در برنامه وزیر پیشنهادی دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی کارآمد را زیربنای کشور دانستند اما سوال این است که تا چه حد به این موضوع در برنامه‌های وزیر پیشنهادی توجه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که هیچ‌گونه کتاب، مقاله و تالیفی از حاجی میرزایی در حوزه آموزش و پرورش ندیده است.

برنامه‌های آرمان‌گرایانه


سیدتقی کبیری به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: سوابق شما نشان می‌دهد که جنابعالی ۱۸ سال از بدنه وزارتخانه جدا بودید و قبل از آن نیز در نهضت سوادآموزی حضور داشتید و با وجود چندین میلیون بی‌سواد این نهضت، سوابق شما در این نهاد مشخص نیست. برنامه شما آرمانگرایانه است نه واقعی. سهم تولیدناخالص ملی در بخش آموزش و پرورش چهار درصد است، چه برنامه‌ای جز کلی‌گویی برای فرهنگیان و کارکنان این وزارتخانه دارید. برنامه‌ای برای نهضت سوادآموزی‌ها و حق‌التدریسی و پیمانکاران وجود ندارد. تکلیف شما با مدارس کانکسی و اجرای نظام رتبه‌بندی نیز در برنامه‌های ارائه شده چندان مشخص نیست.

وی ادامه داد: برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی برای تدریس زبان های قومی در مدارس مخصوص اقوام هیچ برنامه‌ای ارائه نکرده‌اید و به نظر می‌رسد شما هم با این مسئله مخالف هستید.

نماینده مردم خوی در مجلس از محسن حاجی‌میرزایی خواست تا برای مجلس مشخص کند که چه اندازه توان حمایت از فرهنگیان و به کرسی نشاندن خواسته‌ها و مطالبات کارکنان آموزش و پرورش را دارد.

 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۹۲ درصد ارزش ودیعه مستاجران از بین رفته است/ معضل ملی وحشتناکی که در کمین بازار اجاره است

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

جان کمپبل کیست؟/ برجسته‌ترین اقتصاددان حوزه مالی

سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

بهترین فیلم‌های ژانر جنایی سینمای جهان

عکسی از دیدار صمیمی همایون شجریان با آقای خواننده

عکس/تیپ شیک و رسمی بازیگر خانم سریال فاصله‌ها

عکس/استایل جذاب و نوجوان‌پسند بازیگر گناه فرشته

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول