باید جریان ساز باشیم و به تولید محتوا بپردازیم
وی با یادآوری اهمیت موضوع روابط عمومی و کارکردهای آن در مقاطع مهم گفت: باید جریان ساز باشیم و به تولید محتوا بپردازیم و نه اینکه مستقیماً در این موضوعات دخالت کنیم.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نکات مختلف در خصوص هماهنگیهای کاری ادامه داد: باید تورهای ویژه ای برای نخبگان اجتماعی و هنری در نظر گرفته شود تا با دستاوردهای بخش صنعت و معدن و تجارت آشنا شوند و پتانسیلها را دیده و به انعکاس فعالیتهای صورت گرفته در این بخش بپردازند.
ضرورت انعکاس دستاوردها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی
انواری یکی از عرصه های مهم فعالیتی را مسئولیت های اجتماعی دانست و گفت: باید در این دسته از کارها، از اقدامات انجام شده در بحرانهای طبیعی و .. مستند سازی صورت گرفته و حضور چشمگیری داشته باشیم.
لزوم بهره مندی روابط عمومیها از تاکتیکها و تکنیکهای رسانهای
وی با تأکید بر اینکه ایجاد پویش پاسخگویی و برگزاری نشستهای خبری مستمر باید در دستور کار روابط عمومی قرار بگیرد، گفت: باید کارکنان روابط عمومی از دانش روز و تاکتیکها و تکنیکهای رسانه ای بهره مند بوده و دوره های آموزشی در این زمینه برگزار شود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه به جشنوارهها و رویکرد رقابتی را سبب سرزندگی و پویایی این بخش دانست و افزود: باید از فعالین حوزه فرهنگ و هنر از جمله رسانههای تصویری در جهت رسیدن به اهداف عالیه استفاده بهینه ببریم.
فعالسازی بخشهای افکارسنجی و ارتباطات مردمی ضرورت دارد
انواری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالسازی بخش های افکارسنجی و ارتباطات مردمی از دیگر نکاتی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گرفته بشود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: برگزاری جلسات ماهیانه و کارگاه های آموزشی به افزایش سواد رسانه ای کمک شایانی میکند که این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.
منبع: شاتا