تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ربیعی:

تصمیمی برای معافیت سلبریتی‌ها در دولت گرفته نشده است

سخنگوی دولت در خصوص معافیت سلبریتی‌ها از مالیات گفت: چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است، این لایحه برای تصویب باید به مجلس می‌رفت و این پیشنهادی از سوی کارشناسان سازمان برنامه است که آن‌هم نه سلبریتی بلکه بخش فرهنگ و اهل قلم بوده است.
علی ربیعی



اقتصاد24- علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف تهران در پاسخ به اظهاراتی در خصوص معافیت سلبریتی ها از مالیات افزود: ببینید اصلا چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است، این لایحه برای تصویب باید به مجلس می‌رفت و این پیشنهادی از کارشناسان سازمان برنامه است که آن‌ هم نه سلبریتی بلکه بخش فرهنگ بحث اهل قلم بوده و نه سلبریتی.
وی اضافه کرد:این از آن بحث‌هایی است که یک بخش را می‌گیرند و می‌خواهند بحث را به جایی ببرند و به آن نظریه بازنمایی می‌گوییم. موضوع را روی چند سلیبریتی می‌برند که با پول نفت می‌خواهد به خارج برود، این به دولت نیامده به مجلس نرفته و رای نیاورده است و اصلا چنین موردی پایه و اساس ندارد.

سخنگوی دولت افزود: درباره قانون مالیات آقای دژپسند هم صحبت کردند و مفاد آن را تازه می‌آورند  که باید بحث شود و بعد به مجلس برود بنابراین به موقع و در زمان طرح این موضوع من هم نظراتم را در این باره اعمال خواهم کرد.

 

صهیونیست‌ها شادکامان خروج‌ آمریکا از برجام هستند


صهیونیست‌ها را شادکامان علیه خروج‌ آمریکا از برجام عنوان کرد و گفت: وقتی پول در بخش اقتصاد برای ایجاد تولید کم می‌شود و تحریم‌ها افزایش می‌یابد ورژیم صهیونیستی از خروج آمریکا از برجام شادکام می‌شود. اینکه اگر امروز به اینجا رسیدیم به این دلیل است که تحریم یک واقعیت است. اگر نمی توانیم به یک مربی پول دهیم به خاطر تحریم بانک‌های ماست فردی هم اگر پول دهد او هم تحریم می شود.
وی با تاکید بر اینکه تحریم یک واقعیت است، اظهارداشت: اگر نمی‌توانیم پول مربی‌خارجی را بدهیم. به دلیل این است که بانک‌ها نمی‌توانند انتقال پول انجام بدهند و فردی که در خارج از کشور به آن مربی پول داده است، آن شخص نیز الان تحریم شده است.
سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی ما درباره پالرمو صحبتی می‌کنیم و می‌گویم وضعیت پالرمو به این شکل است و می‌بینیم که از این صحبت ما برداشت سیاسی می‌کنند  که نتیجه آن همین می‌شود

 

دانشجویان شریف همیشه آرمان خواه هستند 


سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت: من منتقدان و مخالفان سیاسی هم در دانشگاه صنعتی شریف داشته‌ام اما دوستشان دارم دانشجویان شریف همیشه آرمان خواه بوده و هستند.

ربیعی یادآورشد: متاسفانه سال‌هاست بخصوص بخشی از جناح‌ها عادت به "گفت و شنود" ندارند و تنها روند "گفت - گفت" را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه من برای گفت و شنود میان شما آمده‌ام، تصریح کرد: گفت و شنود یک رویه دینی است، توصیه می‌کنم که بشنویم و بگوییم، امید برای ساخت فردای بهتر کشور از همین روند بدست خواهد آمد.

 

نمادهای ۱۶ آذر را فراموش نکنیم


ربیعی با تبریک روز دانشجو  عنوان کرد: ۱۶ آذر هر سال را جشن می‌گیریم ولی این روز نمادهای مهمی دارد که نباید آن را به جرگه فراموشی بسپاریم. اولین مفهوم نهفته در ۱۶ آذر  آرمانگرایی است.  متاسفانه براساس آمارهایی که براساس رشته ام مطالعه کرده ام، روند غم خوارگی، غصه خوردن و در فکر دیگران بودن بسیار پایین آمده و همه چیز به مسائل سیاسی خلاصه می‌شود.
وی افزود: ۱۶ آذر نماد آرمانگرایی است که شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا برای ما به یادگار گذاشتند، مفهوم‌ دیگر ۱۶ آذر با اینکه نمادها و آرمان‌های نسلی متفاوت هستند، عدالت و آزادی خواهی است. این دو گوهر بی‌بدیل از سال‌های سال و شاید از دولت مدرن در ایران و شاید هم در دوران مشروطیت همواره وجود داشته است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: بی تفاوت نبودن‌ به آنچه در محیط  اطراف‌ ما می‌گذرد، از دیگر نمادهای نهفته در ۱۶ آذر است؛ من اولین بار وقتی کارگر بودم به دانشگاه شریف آمدم.  جنبش دانشجویی و کارگری نه با دانشجویان شریف،  با دانشجویان فنی دانشگاه تهران شکل گرفت و در تحصن دانشگاه شریف شرکت کردم. یادم می آید ابوالحسن برکت سخنران این مراسم بود.
ربیعی با بیان اینکه برای پیدا شدن اشتراک نظر با شما این مسائل را مطرح می کنم، گفت:  من ۱۸سالم بود که از خانه فرار کردم. ساواک برادرم را دستگیر کرد و من مجبور شدم خانه را رها کنم. در دوران جنگ وارد سپاه شدم، شاید اولین ایده بسیج مردمی ایده من بود که پاگرفت من در آن زمان در سپاه تهران بودم‌ بعد به سپاه کردستان رفتم و با برادر نقدی همکاری کردم.
وی تصریح کرد: به هرحال ما یک نسبت ذهنی و نزدیک با بسیج داریم و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم این روحیات را دنبال کنیم.

 همین امروز اگر جرات دارید نهاد دیگری (غیر از دولت) را نقد کنید


دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در بخش دیگر از سخنانش گفت: خوشحالم زمینه‌ای فراهم شد تا آنچه می‌خواستید را امروز مطرح کنید اما می‌خواهم این را یادتان بیاورم که آیا کسی جرات داشت در سال‌های ۸۴و ۸۵در همین سالن، اینگونه دولت را نقد کند؟
سخنگوی دولت  با بیان اینکه همین کسانی که وضعیت امروز جامعه را نقد کردند در آن روز جرات ابراز نظرات خود را نداشتند، اظهار داشت: دولت باید نقد شود و  مورد هجمه واقع شود و اصلا در این تردید نیست و ذات دولت همین است، همین امروز هم اگر جرات داشتید نهاد دیگری را نقد کنید، امکان ندارد این‌کار را انجام دهید.
ربیعی اضافه کرد: این حسن این دولت است که شما اینجا نشستید و آزادانه دولت را نقد می‌کنید، نماینده دولت اینجا نشسته و شما فرصت نقد دولت را دارید و این دستاورد مهمی است که ما قطعا باید این روند را ادامه دهیم و موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

ابراز تاسف برای خنده‌های سرمستانه 


ربیعی در پاسخ به سوال یکی دانشجویان که آیا رییس جمهوری واقعا از اصلاح قیمت بنزین خبر داشت یا خیر گفت: من در نشست سخنگویی مفصل توضیح دادم. ما چهارشنبه این تصمیم را گرفتیم، البته این موضوع در برج ۶ و ۷ سران سه قوه مطرح شد و همه امضا کردند. آخرین گفت و گوی رییس جمهور با رحمانی فضلی این بود که آقای رحمانی فضلی رییس شورای امنیت که نماینده همه دستگاه‌ها هستید، شما مخیر هستید تصمیم نهایی را بین یکی از این پنجشنبه‌ها اتخاذ کنید.
وی افزود: من نمی‌خواهم دفاع بیخود کنم و کسی هم نبودم که چیزی به من اضافه شود که این پست را بگیرم. ولی صادقانه می‌گویم گاهی اوقات لبخندهایی به لب می‌آید که یک سوز در دل است. من متاسفم برای خنده‌های سرمستانه که خیلی‌ها زدند که زدند که دیدید دولت اینطور شد.

اگر برنامه اصلاحی جمعیت نداشته باشیم ۳۰ سال آینده ۳۰ میلیون سالمند خواهیم داشت


 

سخنگوی دولت درباره برنامه‌ها و سیاست‌های جمعیتی و نرخ باروری و قوانین در حوزه زنان، تصریح کرد: اینکه چرا باروری کم شضده است؟ علت اصلی آن تغییر سبک زندگی است و فقط مختص ایران نیست و در جهان به همین صورت است در مصر و مراکش  نیز اینگونه است و دنیا به این سمت میرود. ‌

ربیعی توضیح داد: اگر برنامه و سیاست‌های اصلاحی جمعیتی نداشته باشیم،  ۳۰ سال آینده در ایران به جایی می رسیم که ۳۰میلیون سالمند داریم. همچنین زنان مجرد سالمند، تلخ‌ترین اتفاقی است که رخ خواهد داد. از سوی دیگر زنان سالمندی هم که سرکار نرفته اند  هم  از مشکلات دیگر کشور هستند.
وی با اشاره به اقداماتی که دولت در زمینه افزایش نرخ جمعیت انجام داده است، گفت: ۶۶درصد بازار کار را زنان در سال ۹۶ و ۹۷ داشتند البته به نظر من هم این شغل ها پر از امنیت است واقعیت این نیست.

وی با بیان اینکه «زنان  شغل های  پرکیفیت تری نسبت به مردان داشته اند» گفت: دولت  وام ازدواج را به ۳۰میلیون تومان افزایش داده است. خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی،  بنیان سازی های خوبی را در دست انجام دارد، برای مسکن اولی ها  اقدامات و رونمایی های مختلفی انجام شده است؛  نمی گویم که این اقدامات معجزه بزرگ را در پی خواهند داشت اما مسیر درستی در حال طی شدن است.
ربیعی با اشاره به حل مشکلات زنان کارمند در زمینه مرخصی های زایمان گفت: موارد مربوط به کارگران در این موضوع مانده بود که این مشکل نیز حل شد. طرح تحول سلامت اجرا شد و یکی از برنامه های جلوگیری از  هزینه هایی است که برای سزارین می شود؛ متاسفانه سزارین دیگر سبک زندگی شده است. دولت زایمان طبیعی را مجانی کرده اسا و فکر می کنم ۲۴ هزار میلیاردتومان در این حوزه سرمایه گذاری کردیم و بیمه دو بچه را هم به بیمه بالاتر ارتقا دادیم.
ربیعی درباره اختصاص پلکانی یارانه معیشتی گفت: اکنون خانواده‌های دارای ۵ فرزند به بالا را در نظر نگرفته‌ایم، ما خانواده هایی داریم که ٣ فرزند دارند، باید یک جایی می ایستادیم؛ مثلا خانوار ۶ و یا ۷ نفره برای اینکه عددش سهم قابل توجهی است که داخل یک خانواده پول بیاید و ۳۰ هزار میلیارد تومان پول داریم و هرچه بررسی کردیم باید سهم کمتری را به خانوارها تقسیم می کردیم.

سخنگوی دولت خطاب به دانشجوی دختر سوال کننده یادآور شد: کاش به فهرست سوالات خود موارد دیگری مثل اینکه چرا زنان نمی توانند دوچرخه سواری کنند می افزودید که باید بگویم  در این زمینه در دولت خیلی تلاش کرد، اما دست مان باز نیست.

 

برخی بدهکاران بانکی گردن کلفتی می‌کنند


 

ربیعی با بیان اینکه بیشتر بدهی‌ها به سیستم بانکی کشور از بعد جنگ شروع شده است و سابقه طولانی دارد، گفت: بدهکاران بانکی دو دسته هستند یکی افرادی که گردن کلفتی می کنند و پول را پس نمی‌دهند و عده‌ای هم واقعا گرفتار شدند. پولی را گرفتند و الان ورشکسته شده‌اند و خط تولید کارخانه‌های آن‌ها متوقف شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره باخبر نبودن رییس جمهوری از زمان گران شدن بنزین افزود: چهارشنبه آخرین گفت و گوی میان رییس جمهوری و وزیر کشور انجام شد و آقای روحانی گفت که با توجه به سخنانی که در شورای عالی امنیت ملی و میان سران قوا انجام شده است شما اختیار دارید که طرح مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین را میان دو پنجشنبه یکی را انتخاب کنید و اجرا کنید.

در ابتدای این مراسم «علیرضا قربانی» مسوول بسیج دانشجویی، «محمد رسول قاسمی» دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شریف، «یوسف سلطانیان» دبیر انجمن اسلامی دانشجویان، «محمدصالح سلطانی» دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف ضمن بیان نقطه نظرات تشکل خود در زمینه سیاست‌های اقتصادی دولت، نحوه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، امنیتی شدن دانشگاه‌ها و سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم و برجام  بیان کرده و سوالات خود را مطرح کردند که ربیعی مواضع و اقدامات دولت در این زمینه‌ها را به تفکیک پاسخ داد.

همچنین در این مراسم یک کلیپ پخش شد که دانشجویان درباره علی ربیعی و حضورش در دانشگاه به عنوان سخنگوی دولت صحبت می‌کردند و نظرات مختلفی را بیان می‌کردند.

مجری برنامه نیز  از عدم قبول دعوت علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما برای حضور در دانشگاه در دو سال پیاپی انتقاد کرد و گفت ایشان سال گذشته قول داده بودند به دانشگاه شریف می‌آیند که امسال هم نیامدند.

منبع: ایرنا


ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت قند و شکر امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

فیلم/ لحظه شروع سیل در شهر شیراز نوروز ۱۳۹۸

فیلم/ طعنه ابطحی خطاب به آقای ‎صدیقی: رابین هود دوران بوده جاعل!

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

ماجرای کاظم صدیقی؛ از ابهر تا اُزگل / دو روایت از زمینی که به نام صدیقی سند زده شد

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

عکس/جلب‌توجه هانده ارچل

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

منافع اقتصاد سبز برای کشور‌ها چیست؟

فاجعه فوتبالی در شیراز؛ حمله به بازیکنان نساجی با اسپری فلفل!

از جنجالی‌ترین روحانی سال؛ کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

فیلم/حرکات موزون سمانه پاکدل در جدیدترین سریالش

مسافران هرمزگان بخوانند؛ هشدار جدی هواشناسی!

برای خرید خانه چه وام‌هایی می‌توان گرفت؟

هشدار هواشناسی یزد؛ باد و گرد و خاک در راه است

عکس/مصطفی کواکبیان: ازگل گیت آبروی روحانیت را نشانه رفته است

۵ راهکار برای چالش های محیط زیست ایران

بهشت پرستاران برای مهاجرت کجاست؟

۵ شخصیت خبرساز فوتبال ایران در ۱۲‌ماه گذشته

تاریخ عرضه سهام استقلال اعلام شد

خاص‌ترین لحظه سال ۱۴۰۲ برای همسر علیرضا بیرانوند + عکس

روش باتری به باتری خودرو چگونه است؟

کاهش ۱۰ درصدی تورم نقطه به نقطه مسکن در پایتخت

فیلم/ چالش فارسی حرف زدن ستاره فوتبال جهان در آنتن زنده

فیلم/ ازدحام مسافران نوروزی عتبات در مرز مهران

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

میوه‌های ارزان و با کیفیت را از این مراکز بخرید /آخرین قیمت انواع میوه در بازار

چرا گاهی برخلاف تحلیل‌های تکنیکی و بنیادی، قیمت سهام ریزش می‌کند؟

افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی تایید شد

هشدار به خریداران طلا / شب عید مراقب کلاهبرداران باشید

بازار مسکن به کما رفت/ خانه خریدن را فراموش کنید

متاسفانه کاظم صدیقی به وقایعی که با آبرویش گره خورده، اشراف ندارد

زمان دقیق اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

فیلم/نتایج جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳ کارگران از زبان وزیر کار

فیلم/قیمت سیم کارت علی پروین ۷ میلیارد است!

جهان بدون نفت چگونه است؟

با حقوق کارگری ۱۴۰۳ چند ماهه می‌توانیم خودرو بخریم؟

اینفوگرافی/میزان افزایش حقوق کارگران در ۷ سال گذشته

گردش عاشقانه نرگس محمدی و علی اوجی در کانادا + عکس

عکس/جدول کامل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

شاخص بورس توانایی رسیدن به ۴ میلیون واحد را دارد؟

کیفیت هوای تهران در آخرین روز سال ۱۴۰۲

جاده چالوس بازگشایی شد

قیمت واقعی دلار چقدر باید باشد؟

آیا اسرائیل بعد از ۷ اکتبر در غزه موفقیتی داشته است؟

فیلم/ علاقه علی پروین و حسن روشن به هایده و معین جنجالی شد!

عواملی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تغییر می‌دهند

وضعیت هواشناسی امروز

خط لوله صلح فرصتی برای تبدیل شدن به هاب گازی/ پاکستان چگونه ایران را متقاعد می‌کند؟

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان + تفسیر و معنی

رقم دقیق حداقل دستمزد کارگران مشخص شد

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول