تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸

نمی‌توانیم قهرمان را در «جوی آب» پرورش دهیم/ شنا نابود می‌شود

عضو کمیته فنی شنا درباره احتمال واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی گفت: گرفتن استخر آزادی از فدراسیون یعنی نابودی رشته ورزشی شنا و دیگر وجود فدراسیون لازم نیست.
3091084
اقتصاد24- مدیر مجموعه ورزشی آزادی در نظر دارد استخر آزادی را از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بگیرد و این استخر را با هدف در آمدزایی به بخش خصوصی تحویل دهد.

فرشاد کرمی عضو کمیته فنی شنا درباره احتمال گرفته شدن استخر آزادی از این فدراسیون گفت: سعی دولت‌ها در تمام کشورهای پیشرفته شنا بر این است که استفاده از مجموعه‌های ورزشی برای شهروندان تسهیل شود چرا که این امر باعث داشتن جامعه‌ای سالم می‌شود و در نتیجه هزینه‌های درمان نیز کاهش می‌یابد؛ چیزی که در کشور ما به آن اهمیت نمی‌دهند. از سوی دیگر، مسئولان کشور، شنا را به عنوان یک رشته ورزشی نمی‌شناسند. همچنین مردم نیز از شنا به عنوان آب‌تنی و تفریح استفاده می‌کنند؛ فرهنگ شنا در کشورمان پایین است چون شنا را به عنوان تفریح می‌دانیم نه یک ورزش!

وی ادامه داد: کسانی که چنین تفکر و دیدگاهی دارند که باید مجموعه‌های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شوند و نگاه تفریحی دارند مانند استخر نوفلاح و کشوری که به عنوان استخرهای تفریحی استفاده می‌شوند از سایر استخرها نیز چنین استفاده‌ای کنند و استخر آزادی نیز به یک استخر تفریحی تبدیل شود و دیگر وجود فدراسیون شنا با این دیدگاه ماهیتی نخواهد داشت.

عضو کمیته فنی فدراسیون شنا تأکید کرد: استخر آفتاب در مجموعه ورزشی انقلاب برای قشر مرفه جامعه است و نگاه در این استخر، نگاهی آب‌درمانی و تفریحی می‌باشد، اما چرا باید استخر استاندارد آزادی به بخش خصوصی برای درآمدزایی واگذار شود؟ هیچیک از استخرهای مجموعه‌های ورزشی ایران، طبق اصل ۴۴ ماده ۸۸ از استخرها درآمدزایی ندارند و حتی هزینه نگهداری خود را نیز تأمین نمی‌کنند. همگی هزینه بر بوده‌اند، در حال حاضر نیز استخر انقلاب شیراز با چنین تفکری نابود شده و همچنان در حال تعمیر کردن آن هستند. بزرگترین خیانتی که مسئولان انجام دادند، جدا کردن وارم‌آپ مجموعه و استخر قهرمانی از یکدیگر بود و دیوار کشیدند. همچنین دوش‌ها و رختکن را نابود کردند چرا که هدف آنها، بهره‌برداری از این مجموعه بود. درواقع اینها به هویت ملی یک کشور ضرر می‌رساند. فدراسیون شنا تماماً به توسعه بخش پایه و رشته‌های ملی پرداخته است و تمام مسابقات ملی و قهرمانی کشور در ‏ ‏ سه‬ رشته شنا، شیرجه و واترپلو در این مجموعه برگزار شده و اگر بخواهند این استخر را از فدراسیون بگیرند، عملاً این رشته را نابود کرده‌اند.

کرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به عمیق بودن استخر آزادی، تنها شناگران حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند و اگر قرار باشد از این استخر در جهت درآمدزایی استفاده کنند، باید با سیمان کف آن پر شود، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: هدف آنها تنها نابود کردن این مجموعه است. مجموعه ورزشی آزادی می‌تواند فضای بزرگی برای تغییر کاربری و ایجاد برج‌ها و ساختمان‌سازی باشد؛ در حال حاضر نیز تهران به سمت غرب کشیده شده و این فضای بسیار خوبی برای آنها خواهد بود تا تغییر کاربری ایجاد شود. نه تنها شنا بلکه مسابقات مهم رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال، سوارکاری و … در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود و این هویت ملی کشور است. نباید اینها از بین برود. نمی‌دانم این چه تفکری است که در مدیران ورزشی وجود دارد. آیا آنها اصلاً تفکری نسبت به ورزش دارند؟ آیا مجلس که برآیند بخش روشنفکران جامعه است، چنین اجازه‌ای به این مدیران می‌دهد؟ مطمئناً این تصمیم چیزی جز نابودی در پی نخواهد داشت و من به عنوان شخصی که از کودکی در این رشته فعالیت داشته‌ام، دلم می‌سوزد. سوال اینجاست که فدراسیون شنا چه کاری باید انجام دهد؟ در پاسخ باید گفت که بدون داشتن منابع مالی، استخر و نگاهی که جامعه به رشته ورزشی شنا به عنوان یک تفریح (آب‌تنی) دارد و مسئولان کشور فقط انتظار کسب مدال از این رشته دارند کاری از دست فدراسیون ساخته نیست.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم قهرمانان شنا را در جوی، دریا و خشکی پرورش دهیم چرا که به استخر نیاز است. در کشورهای پیشرفته دنیا، نهادهایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و … هزینه‌هایی صرف احداث اماکن ورزشی بخصوص استخرها می‌کنند و اینها به شکل هیئت امنایی، با کمترین هزینه اداره می‌شوند و درآمدی که از آن کسب می‌شود، صرف پرسنل و تهیه و نگهداری آن می‌شود اما در کشور ما بهره‌بردار از استخرها سوءاستفاده می‌کند و باعث نابودی مجموعه می‌شود و با حساب‌سازی، پولی به وزارت ورزش و شرکت تجهیزات بابت خسارت پرداخت نمی‌کند؛ در نتیجه این هزینه باید از مالیات‌هایی که ما پرداخت می‌کنیم و از پول نفت، صرف نگهداری اماکن شود.

عضو کمیته فنی شنا افزود: تمام رکورددارهای ملی ایران در استخر آزادی تمرین کرده‌اند و ما استخری استانداردتر از استخر آزادی در ایران نداریم.

کرمی در پاسخ به این سوال که شعار وزارت ورزش، «حمایت از ورزش‌های پایه» است اما با از دست دادن این استخر، وضعیت برای شنا وخیم‌تر خواهد شد، گفت: با چنین دیدگاهی، موجودیت فدراسیون شنا لزومی ندارد، چرا که می‌توان با ایجاد ارگان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها، فعالیت شنا را ادامه داد. با وجود چنین نگاهی، شرایط تغییر نخواهد کرد. حدود ۴۰ سال است که همیشه از حمایت از رشته‌های پایه صحبت کرده‌اند اما آیا تابه حال یک بار تصمیمی درست در این زمینه گرفته شده است؟ خیر، چون نگاه ما نگاه مناسبی نیست.

وی با اشاره به وزیر ورزش خاطرنشان کرد: وزیر ورزش وظیفه دارد که در این زمینه ورود کند. چرا ما می‌ترسیم از اینکه بگوییم یک مسئول وظیفه دارد کارش را انجام دهد، درحالی‌که وزارت ورزش نیز وظایفی دارد و اگر نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد، از مجلس خواهش می‌کنیم تا در این زمینه ورود کند. نمی‌گویم که باید این استخر در اختیار فدراسیون شنا باشد اما باید تمام فعالیت‌های قهرمانی، پایه‌سازی، برگزاری مسابقات ملی و رسمی و … در این استخر برگزار شود. اگر این استخر زیرمجموعه بخش خصوصی قرار گیرد، از ورزش سلب می‌شود. ما یا باید آن را زیرمجموعه فدراسیون شنا قرار دهیم یا اینکه وزارت ورزش به عنوان یک پایگاه و نهاد ملی، آن را در نظر بگیرد. نمی‌شود که این استخر به بخش خصوصی تعلق گیرد و چنین چیزی امکان ندارد چرا که ما عملاً در ایران باشگاه خصوصی نداریم. از مجلس و وزارت ورزش می‌خواهم که هویت ملی ما را حفظ کنند و اجازه ندهند که استخر آزادی نابود شود مانند بسیاری از چیزهایی که در این کشور نابود شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نرخ رهن و اجاره مسکن در ترمینال جنوبی و حوالی منطقه ۱۶ + جدول

صادرات نفت ایران رکورد زد

فیلم/جولان خودرو‌های فرمول یک در تهران

پیش‌بینی قیمت سکه امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

بلوای ناترازی‌ها در بودجه ۱۴۰۳

جدایی قریب‌الوقوع یک بازیکن از استقلال

برگزاری دومین حراج شمش طلا در این تاریخ

زرآباد سیستان زیرِ آب / راه‌های ارتباطی بسته شد و تیر‌های برق سقوط کرد، مدیریت بحران کجاست؟

فیلم/ون حامل بازیکنان تراکتور زیر مشت و لگد هواداران!

آمار غلط دولت درباره نرخ بیکاری

ارشادِ گشت ارشاد

بیت کوین آماده رویارویی با رویداد هاوینگ

فیلم/ انتقام سخت یک زن از همسرش با ریختن آب جوش!

سقوط طبقاتی شهروندان ایرانی / سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و حرکت متوسط‌ها به سمت فقیر شدن ادامه دارد

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

بورس در چه شرایطی رشد می کند؟

پشت پرده صدای انفجار در اصفهان چه بود؟

بی‌قاعدگی در گشت ارشاد؛ نتیجه برخورد‌های گشت ارشاد در طرح نور، تذکر جدی برای برخی از مسئولان

فیلم/روایت عجیب از مادر رونالدو؛ کریستیانو قرار بود سقط شود؟

حباب سکه به این عدد رسید

انس جهانی در آستانه شکست رکورد یک ماهه

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

آرامش سیاسی دلار را به ثبات رساند

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر شارژ شد

قیمت نفت افزایش یافت

فیلم/اولین سکانس بوسیدن دو بازیگر زن و مرد در یک فیلم ایرانی!

بازار طلا با ثبات دلار همراه می‌شود؟

اصلاحیه شورای رقابت در مورد تغییر خودرو‌های ثبت‌نامی

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت انواع خودرو‌های رنو + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

۹۲ درصد ارزش ودیعه مستاجران از بین رفته است/ معضل ملی وحشتناکی که در کمین بازار اجاره است

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

جان کمپبل کیست؟/ برجسته‌ترین اقتصاددان حوزه مالی

سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

بهترین فیلم‌های ژانر جنایی سینمای جهان