تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

نامه همسر مهناز افشار به طلبه جوان مازندرانی

در پی شکایت روحانی جوان بابلی سید غفار دریاباری از مهناز افشار ، یاسین رامین گفت: هموطن روحانی ... "مرد خدا" باشید و بگذارید ما بندگان خدا از گفتار و کردار شما پند آموزی کنیم.
یاسین رامین
اقتصاد24 - یاسین رامین همسر خانم افشار در نامه ای به روحانی جوان بابلی نوشت:

چند روزی است که جنابعالی در صدر خبرهای رسانه ای قرار دارید و به دلیل اصرار بر شکایت از "مهناز افشار" مورد حمایت و بهره برداری صداوسیما و برخی رسانه های ویژه هستید.

روحانیون در تمام ادیان و فرهنگ های جهان به عنوان "مردان خدا" همواره دارای جایگاه رفیع و مورد وثوق و احترام مردمان پاک سرشت و خداپرست بوده اند و هرچند نوسانات تاریخ در تقویت و یا تضعیف این جایگاه تاثیرگذار بوده، اما اصل آن همچنان استوار مانده است.

این مرقومه را برایتان می نویسم چون به نظر می رسد امروز شما در جایی قرار گرفته اید که گفتار و کردارتان چو نیک باشد, می تواند در این سیر تاریخی تاثیرگذار باشد.

چندی پیش توییتی در فضای مجازی منتشر شد که فحوای آن تبلیغ تن فروشی زنان و دختران این مرز و بوم بود و همسر بنده به عنوان یک زن ایرانی نسبت به آن واکنش داشت و جویای رگ غیرت مردان ایرانی شد. نکته قابل تامل این است که توییت مورد اشاره، به مدت شش روز در حال دست به دست شدن در فضای مجازی بود تا اینکه همسر بنده به دلیل عدم برخورد دستگاههای ذیربط، در این خصوص واکنش نشان داد. در این بین حادثه کشته شدن یک روحانی همدانی، که ظهر همان روز و چندین ساعت قبل از توییت خانم افشار اتفاق افتاده بود، دستمایه طراحی ناجوانمردانه ای بر علیه وی شد! تروری که به گواه گزارشات و اسناد، چندین ساعت پیش از توییت همسر بنده صورت پذیرفته بود را به گردن او انداختند!

چه بسا ممکن است پاسخ این پرسش که کشته شدن یک هموطن ملبس در همدان با چه انگیزه ای صورت پذیرفته است، متاسفانه بدلیل کشته شدن قاتل هرگز برملا نشود؛ حال آنکه سخنگوی محترم قوه قضاییه نیز پس از بررسی های لازمه، هرگونه ارتباط بین این دو موضوع را اساسا تکذیب کرده اند.

نخستین ابهام درباره شکایت جنابعالی با عنوان "نشر اکاذیب"، این است که در حالی که توییت مورد اشاره به نام شما نبوده و شما هم انتساب این اکانت به خود را تکذیب کرده اید، استفاده اکانت مورد اشاره از تصویر جنابعالی چه ارتباطی به خانم افشار پیدا می کند و باعث انگیزه شما در طرح شکایت از ایشان شده است؟ و متاسفانه نکته ای که تا این لحظه از سوی جنابعالی و رسانه های حامی شما مورد غفلت یا تغافل قرار گرفته است، محتوای پیام منتشر شده و انتساب آن به یک روحانی است!

در خصوص توییت منتشر شده چهار فرض محتمل است:

اول آنکه اکانت متعلق به خود جنابعالی بوده و جهت گریز از عواقب قانونی چنین پیام هایی، محتوا را با عکس خود ولی با نام دیگری منتشر کرده اید.

حالت دوم این است که "سید مصطفی حجازی" یکی از مریدان شماست و به این واسطه افکار شما را با عکس خودتان ولی به نام خویش منتشر کرده است.

فرض سوم هم اینکه اکانت مربوط به شخص ثالثی بوده که هیچ شناخت و ارتباطی با شما نداشته و صرفا افکار خودش را منتشر کرده است و از بد حادثه عکس جنابعالی را برای اکانت خویش پسندیده است؛

و حالت چهارم این است که اکانت مربوط به دشمنان شما بوده و با طراحی قبلی در صدد تخریب شما برآمده اند.

در خصوص فرض اول و دوم اصل را بر صداقت شما می گذارم و آنها را از دایره محاسبات خارج می کنم. اما آنچه که رسانه های حامی شما انتخاب کرده اند گزینه چهارم؛ یعنی طراحی از پیش تعیین شده دشمنان می باشد.

این که چرا دشمن باید برای یک چنین موضوع حساسی جنابعالی را انتخاب کرده باشد، پرسشی است که اینجا مورد تحلیل بنده نیست زیرا که سخن امروز من با شما چیز دیگری است.

استحضار دارید که اصولا تشخیص و احراز هویت، به ویژه در فضای مجازی، با "نام" فرد و تایید ارتباط اکانت با صاحب نام صورت می گیرد. پس اینکه حامیان شما یا دشمنان شما با اسم خودشان و یا حتی با اسم جعلی مطلبی را با تصویر شما منتشر کنند، آن مطلب را به جنابعالی منتسب نمی کند. وجود پرشمار اکانت هایی که با «آی دی» و نام مستعار و عکسی دلخواه مطالب شان را منتشر می کنند، یکی از جلوه های غیر قابل انکار فضای مجازی امروز ماست. مثال بارز آن اکانت هایی هستند که با تصاویر پروفایل رهبری، شعائر اهل بیت ، طبیعت ، بازیگران داخلی و خارجی، ورزشکاران و ... مشغول فعالیت و انتشار همه گونه محتوای درست و نادرست می باشند و تاکنون مورد اعتراض هیچ کس هم قرار نگرفته اند.

بنابراین تا این بخش از ماجرا هیچ موضوعی متوجه جنابعالی نبود تا اینکه ناگهان خودتان و تازه پس از ترور دردناک روحانی همدانی اعلام حضور کردید و عنوان کردید که تصویر پروفایل آن متن قبیح متعلق به حضرتعالی است! از آنجایی که همچنان نام گوینده فرد دیگری بود، باز هم کسی نمی توانست مطلب را به شما منتسب نماید و توطئه ای برای شما طراحی کند؛ اما اصرار شما بر حضور در صحنه و اعاده حیثیتی که اصلا مخدوش نشده است، شما را در کانون توجهات قرار داد و در نهایت شکایت از خانم افشار، شما را به سوژه ای موازی و چهره ای مشهور مبدل کرد: " طلبه ای که مهناز افشار را دادگاهی کرد"!

سرعت اعجاب انگیز بازپرس محترم شعبه مربوطه بابل، در رسیدگی به شکایت یک طلبه جوان در خصوص یک اکانت جعلی و در نهایت "خبر کذب" رسانه های ویژه مبنی بر "صدور حکم جلب مهناز افشار"، ابعاد تازه ای به این موضوع بخشید.

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد؛ هم بنده و هم خانم افشار، چند سالی است که در دوره ریاست پیشین قوه قضاییه از همین رسانه های ویژه به دلیل نشر اکاذیب در پردازش موضوع واردات شیر خشک های فاسد و کور و کشته شدن هزاران نفر شکایت کرده ایم، اما حتی دل نگرانی برای سلامتی هزاران نوزاد مورد ادعا هم باعث نشده است که با چنین سرعت و غیرتی به این شکایت ها رسیدگی شود، چه برسد به پیگیری! حال تصور بفرمایید ترکیب بار سنگین انواع اهانت های مربوط به چهار سال گذشته که به بهانه دروغین موضوع "شیرخشک های فاسد" صورت میگرفت، با موج جدید تخریب های امروز چه فضای سنگینی ایجاد کرده است!

از تریبون امروز خود استفاده و از اتفاقات آینده پیشگیری کنید؛ اگر تا امروز از وجود چنین اکانت هایی با چنین مضامینی مطلع نبودید، امروز به لطف این جنجال ها آگاه شده اید! اگر موضع امثال جنابعالی صریح و شفاف باشد، هرگز کسی به خودش اجازه نخواهد داد در پس تصویر یک طلبه یا روحانی، به زبان پارسی تبلیغ و ترویج تن فروشی به سبک "جهاد النکاح" داعشی را نماید!

شوربختانه نه صدا و سیما و نه هیچ یک از رسانه های حامی شما نه تنها تا این لحظه از محتوای توییت منتشر شده اعلام برائت نکرده اند، بلکه صدا وسیما ،از احساسات جریحه دار شده دختر تازه عروس آن روحانی شهید بی شرمانه در راستای تهییج هر چه بیشتر فضای عمومی سو استفاده میکند و اصلا در نظر نمیگیرد که به عنوان یک رسانه ملی اولا باید معیار رفتارش بی طرفی و مواضع رسمی قوه قضاییه باشد، و ثانیا مسوول ایجاد حس امنیت در جامعه است و نه اشاعه دهنده هرج و مرج و بی قانونی.

به عنوان یک ایرانی آرزو می کردم؛ ای کاش با لباس پیامبر اکرم (ص) که در صداوسیما حاضر می شدید می فرمودید :

"خواهرم پیامت را خواندم ، غیرتمندی یک زن ایرانی را ارج می نهم و علیرغم اینکه توییت انتسابی ارتباطی با من نداشته است، برای شادی روح هم لباس شهیدم ضمن محکوم کردن محتوای پیام اکانت جعلی، در این مسیر با شما همراه می شوم؛ و در عین حال شماها را به دقت بیشتر در رفتار اجتماعی خود و عواقب احتمالی آن دعوت می کنم!"

در پایان عرض میکنم که انگیزه شما در طرح این شکایت را بواسطه صیانت از لباستان میدانم و در راستای همان جایگاه یقین دارم که تخریب ناجوانمردانه آلوده به دروغ و بهتان را بر علیه هیچ بنده خدایی بر نمی تابید.

هموطن روحانی ... "مرد خدا" باشید و بگذارید ما بندگان خدا از گفتار و کردار شما پند آموزی کنیم

ارادتمند مردان خدا

منبع: عصرخبر
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام
0
0
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با این رفتارها فاصله شون ازمردم بیشتر میشه آنقدر تمام وجودشان رو غرور ونخوت گرفته که به این چیزها فکر نمیکنن البته این هم کار خداست
غلامرضا
0
0
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
پر رویی هم حدی داره، بلاخره یکی باید پیدا میشد که بزنه تو دهنتون، شما هم تو قتل اون فرد دخیل بودید و بهانه و زمینه این فاجعه را برای قاتل، مهیا کردید، البته شما دو تابعیّتی ها مامورید به این کارها!
مجتبی
0
0
سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
همسرت یه ... کرده حالا سفسطه می کنی و ناز وکرشمه میای
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سیزده بدر امسال بارانی است؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد