تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

مافیای زیتون دست بردار تکمیل آزادراه تهران شمال نیست/ پشت پرده ناقص ماندن اتوبان رشت قزوین چیست؟

آزادراه رشت - قزوین در بعدازظهر ۲۴ اسفند ۸۸ با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران رسماً، اما نیمه کاره افتتاح شد. این آزادراه اولین آزادراهی است که از کوه‌های البرز می‌گذرد و باهدف تقویت محور تهران-رشت-انزلی-آستارا که جزیی از مسیر کریدور شمال-جنوب بوده و یکی از مهم‌ترین محور‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود، احداث شده‌ است. اساسا، اما به دنبال سفر آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۰ به استان گیلان بود که به دستور ایشان عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

تکمیل آزادراه تهران شمال

اقتصاد۲۴- ماجرای جنجالی ساخت و افتتاح آزاد راه تهران-رشت که البته با عنوان قزوین-رشت بیشتر از آن یاد می‌شود، روایت امروز و دیروز نیست بلکه حکایت دو دهه است، دو دهه ای که قرار بود بار‌ها این آزاد راه تکمیل شود، اما در نهایت طی چند مرحله و هر بار با مشکلات بسیار بخش‌هایی از آن افتتاح شد و تقریبا از احمدی نژاد تا روحانی هر کدام بخشی را افتتاح کردند و در نهایت سهم دولت سید ابراهیم رئیسی ۱۱ کیلومتر آخر شد که البته ۸ کیلومتر آن را به عنوان ۸ جهنمی می‌شناسند و قرار شد در دولت سیزدهم به مرحله نهایی و افتتاح برسد و حتی قرار شد که خود سید ابراهیم رئیسی برای افتتاح وارد عمل شود، اما در نهایت این افتتاح در شرایطی عجیب و تنها برای یک اتوبان با باند یکطرفه و بدون حضور رئیسی و با حضور معاون اجرایی و وزیر راه در نهایت رخ داد و به نظر می‌رسد مساله یکطرفه بودن این افتتاح و عدم افتتاح مسیر برگشت است که منجر به این عدم حضور رئیس دولت وقت شد.

آزادراهی همیشه نیمه کاره

این آزادراه در بعدازظهر ۲۴ اسفند ۸۸ با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران رسماً، اما نیمه کاره افتتاح شد. آزادراه رشت-قزوین اولین آزادراهی است که از کوه‌های البرز می‌گذرد و با هدف تقویت محور تهران-رشت-انزلی-آستارا که جزیی از مسیر کریدور شمال-جنوب بوده و یکی از مهم‌ترین محور‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود، احداث شده‌ است. اساسا، اما به دنبال سفر آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۰ به استان گیلان بود که به دستور ایشان عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، کلنگ عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر باقی مانده از آزاد راه رشت - قزوین با اعتبار ۳۱۰ میلیارد تومان طی مراسمی دو سال پس از افتتاح رسمی آزادراه با حضور رئیس‌جمهور در ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ به زمین زده شد. این ۱۱ کیلومتر از روی رودخانه سفیدرود عبور می‌کند که ۱۰ تونل به طول ۱۲ کیلومتر به صورت رفت و برگشت، دو پل رودخانه‌ای از سفیدرود به طول یک و نیم کیلومتر، شش پل دره‌ای ۱۰۰ متری، پل‌های معمولی با دهانه‌های ۲۰ متری و با ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه در مدت ۳۶ ماه ساخته می‌شود.

اما بعدتر و پس از گذشت پنج سال از افتتاح و وعده‌های عملی نشده درباره این آزادراه و شیوه‌های اجرایی ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده این طرح عنوان شد شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور پتانسیل‌های فنی و اجرایی لازم برای اتمام این طرح را دارد و در صورت تأمین اعتبار لازم و جذب سرمایه‌گذار در اولین فرصت و با تمام نیرو عملیات اجرایی این ۱۱ کیلومتر را آغاز خواهد کرد. هم چنین در شهریور ۱۳۹۴ استاندار گیلان با اعلام ۱۴ کیلومتری بودن این قسمت مجدد وعده تکمیل آزادراه با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را اعلام کرد.

اما چطور یک اتوبان آن هم با حدود ۸ کیلومتر باید به چنین گره ای تبدیل شود و اینکه چرا مسیر برگشت اساسا وجود ندارد را شاید باید در یک نام و عنوان جستجو کرد و آن شهر رودبار و سوغات مشهورش زیتون است که دلیل اصلی این چالش تلقی می‌شود.

آزادراه تهران شمال

سه شهر مهم در مسیر رشت چه شدند؟

برای درک بهتر ماجرا باید به عقب برگردیم و جغرافیای کامل آن منطقه را درک کنیم. آزادراه شماره ۱ یا آزادراه قزوین-رشت آزادراهی است که در مسیر شمال ایران واقع شده‌ است و شهر‌های قزوین و رشت را به یکدیگر متصل می‌کند. این آزادراه بخشی از بزرگراه شمال ایران است که در نزدیکی آزادراه ۲ شمال-جنوب ایران پایان می‌یابد. هم چنین این آزادراه بخشی از کریدور شمال-جنوب ایران است.

هر مسافری از سمت تهران یا جنوب و مرکز ایران که بخواهد رشت را به عنوان مقصد سفرش انتخاب کند باید دستکم از تهران تا رشت یک مسیر به فاصله ۳۲۷ کیلومتری تهران تا رشت که بسیار زیبا و خوش آب و هواست را بپیماید.

فاصله ۳۲۷ کیلومتری تهران تا رشت را با احتساب همین اتوبان‌ها و آزادراه‌های موجود در شرایط بدون ترافیک می‌توان در ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه پیمود.
مسیر تهران تا قزوین به طور کامل اتوبان است و بعد از رسیدن به قزوین مسیر به دو قسمت تقسیم می‌شود، یکی به سمت زنجان می‌رود و دیگری به سمت رشت. حال باید ادامه راه را در بزرگراه قزوین رشت پیمود و این همان مسیری است که ساخت آزاد راه آن بیش از دو دهه زمان برده و با حواشی بسیار نیز همراه شده است.

پیش از افتتاح اول این آزادراه مسافران باید در ابتدای ورود به استان گیلان از شهر لوشان عبور می‌کردند. لوشان در جنوبی‌ترین قسمت استان گیلان در بخش مرکزی شهرستان رودبار قرار دارد. فاصله لوشان تا رشت ۹۰ کیلومتر است. این شهر که بین قزوین و رودبار قرار دارد از آب و هوای معتدلی برخوردار است. در نهایت، اما مسافران اکنون دیگر لازم نیست از شهر لوشان عبور کنند. با افتتاح فاز اول آزاد راه رشت به قزوین، این شهر به طور کامل از مسیر مسافران خارج شد.


بیشتر بخوانید: فیلم/ افتتاح آزاد راه تک بانده در رودبار


اما شهر دوم در این مسیر منجیل است. منجیل یکی از شهر‌های استان گیلان است که آن را با سد بزرگ و توربین‌های بادی‌اش می‌شناسند. این شهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی در بیشتر طول سال با وزش باد نسبتا شدید همراه است. این شهر به دلیل وجود سد سپیدرود که دریاچه زیبایی را پدید آورده بود و همچنین توربین‌های بادی و آب و هوای خاصش از شهر‌های مهم گردشگری در این مسیر به شمار می‌رفت. این شهر هرچند با افتتاح فاز یک آزادراه قزوین به رشت به دلیل اینکه دقیقا نقطه انتهای مرحله اول آزاد راه بود به طور کامل از مدار گردشگری خارج نشد، اما نمی‌توان کاهش شدید گردشگر در آن را منکر شد.

رودبار شهر وابسته به زیتون و گلوگاهی در مسیر یک آزادراه

اما شهر بعدی رودبار است، گلوگاهی که به طور جدی همان گره اصلی در مسیر آزاد راه شده و بزرگ‌ترین بحران ترافیکی را در منطقه رقم می‌زند و منجر به تاخیر ده ساله در افتتاح کامل این آزاد راه تاکنون شده است.

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، زیتون رودبار بسیار مشهور است و این شهر بیشتر تولید زیتون کشور را به خود اختصاص داده است. مردم رودبار بیشتر به مشاغل مرتبط با زیتون مشغول هستند. برخی مردم در فروشگاه‌های مخصوص زیتون فعالیت می‌کنند و برخی دیگر در مزارع زیتون فعالیت دارند. همچنین برخی دیگر از مردم رودبار در مشاغل مرتبط با زیتون همانند کارخانه روغن‌گیری زیتون فعالیت می‌کنند.

جالب است بدانید که حتی زنان روستایی نیز در خانه‌های خود زیتون پرورده درست می‌کنند و به فروشگاه‌های کنار جاده می‌فروشند. خلاصه هر چه از زیتون بخواهید در رودبار وجود دارد. زیتون‌های رودبار طعمی بی‌نظیر دارند. اگر به فروشگاه‌های زیتون در این شهر بروید، اکثر فروشندگان به شما تعارف می‌کنند تا به‌صورت رایگان چند زیتون را تست کنید تا در صورتی که از طعم آن لذت بردید، از آن‌ها خرید کنید.
و، اما همین تکیه یک شهر به زیتون و پرورش آن را باید اصلی‌ترین گره یک آزادراه دانست، گره‌ای که برای یک دهه محکم بر جای خود مانده بود.

رشت- قزوین

مخالفت مردم رودبار با آزادراه رشت قزوین

نکته این جا است که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره برداری باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده رودبار اظهار کرد: بازگشایی این محور، گره کور ترافیکی ورودی گیلان را از سمت جنوب استان باز می‌کند و در آمد و شد و تردد خودرو‌ها تسهیل بخشی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ملاحظات اجتماعی پروژه آزادراه قزوین _ رشت در محدوده رودبار بیان کرد: به دلیل توجه به مساله اشتغال و اقتصاد بازار زیتون، مسیر برگشت از داخل شهر رودبار می‌گذرد.

در حقیقت اشاره وزیر راه دولت رئیسی به همان گره ای است که حالا تقریبا همه از آن خبر دارند. فشار بخش زیادی از شهروندان و نمایندگان شهر رودبار در مجلس شورای اسلامی در همه این سال‌ها منجر به عدم افتتاح این چند کیلومتر باقی مانده شد، فشاری که در نهایت نیز منجر به افتتاح تنها یک مسیر تک باند برای این اتوبان نیز شده است.

به گفته یکی از اهالی رودبار، شغل اصلی مردم این شهرستان تولید زیتون است و بخش اعظمی از مردم رودبار از این طریق امرار معاش می‌کنند، لذا احداث هشت کیلومتر آزادراه منجیل ـ رودبار باعث عبور مسافرین از مسیر دیگر و متعاقب آن، عدم توقف خودرو‌ها برای خرید زیتون می‌شود و آیا مسئولان برای معیشت مردم شهر رودبار که بخش عمده درآمدشان از فروش رودبار است فکری کرده‌اند؟

نمایندگانی ایستاده در برابر یک طرح مهم عمرانی

به گزارش اقتصاد ۲۴ دستکم زمزمه‌های جلوگیری از افتتاح، ساخت و تکمیل این آزادراه از حدود ۶ سال پیش شنیده می‌شد. عطاالله حکیمی، نماینده مردم رودبار در مجلس، در فرودین سال ۱۳۹۴ با اشاره به تصمیم دولت برای تکمیل قطعه باقی مانده بزرگراه قزوین - رشت از محدوده منجیل تا رودبار، به ایرنا گفته بود که: اجرای این طرح نباید به بازار زیتون رودبار که متعلق به تمام گیلان است و نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد این استان دارد، آسیب بزند.

مساله ای که به روایتی حتی نامزد‌های هر انتخابات مجلس در دو دهه گذشته برای کسب رای در این شهر تلاش می‌کردند مردم را قانع کنند که در صورت برگزیده شدن اجازه تکمیل این اتوبان را نخواهند داد.
در حقیقت نماینده‌ای که قرار بود برای مردم یک کشور تصمیم بگیرد به راحتی به شهروندان یک شهر خاص وعده می‌داد که اجازه نهایی شدن و تکمیل یک پروژه مهم و بزرگ ملی را نمی‌دهد!


بیشتر بخوانید: اعلام نرخ جدید عوارض آزاد راه تهران - شمال


این در حالی است که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در جریان بازدید از دو پروژه تکمیل ۹۰۰ متر از باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین در محدوده شهر منجیل و همچنین مسیر اصلی سه بانده منجیل- رودبار به این آزادراه، بر ضرورت تکمیل آزادراه در اسفند سال ۱۳۹۳ تاکید کرده و گفته بود: با بهره‌برداری از این قسمت آزاد راه، امیدواریم مسافران نوروزی در ترافیک سنگین منجیل قرار نگیرند. تا پایان سال ۹۴ نیز ادامه باقیمانده آزاد راه از منجیل تا رودبار به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین با مشخص شدن پیمانکار، حدود هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اما از پایان سال ۱۳۹۴ دستکم ۸ سال گذشت و تنها در نهایت یک باند این آزادراه به نتیجه رسید و رنگ تکمیل به خود دید.

مسیر رشت- قزوین

مقاومت رودبار و متروکه شدن لوشان و غربت منجیل

مساله واضح است و حالا دیگر سال‌هاست که وعده تکمیل دو پروژه آزادراه رشت-قزوین و راه آهن رشت-کاسپین و بسیاری از پروژه‌های ملی دیگر از سوی مدیران و مسئولان کشوری و استانی شنیده می‌شود، اما همچنان به سرانجام نهایی نرسیده‌اند.

در واقع این ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین _ رشت در محور منجیل - رودبار در سال‌های گذشته با چالش‌های مختلفی مواجه بوده است. مخالفت صنوف زیتون فروشان رودباری برای خارج نشدن از مسیر اصلی جاده و اصرار مسؤولان این شهر از نمایندگان هر دور مجلس تا نماینده ولی فقیه تا مدیریت شهری برای تحقق خواسته‌های کسبه به منظور تداوم رونق زیتون فروشان موجب شد تکمیل این قطعه در حدود یک دهه به درازا بکشد.

در تمام این سال‌ها هزاران ساعت از وقت و زمان و البته انرژی و پول شهروندان در این مسیر هدر شده و از بین رفته است. جاده ای خطرناک و کوهستانی و پرپیچ و خم به دلیل اصرار نمایندگان یک شهر نه تنها به مسیری پرترافیک برای شهروندانش تبدیل شد بلکه حتی بحران‌های جدی از بابت تصادفات جاده ای را نیز این مدت رقم زده است.

با این حال امروز در حالی این مسیر به زیر بار ترافیک جاده‌ای رفت که فقط در باند رفت به سمت رشت به رانندگان جاده‌ای امکان تردد می‌دهد و در سوی دیگر زیتون فروشان رودباری با تثبیت جایگاه خود در باند برگشت که درون شهر واقع شده به غایت مطلوب خود یعنی باقی ماندن در محور برگشت آزاد راه دست پیدا کردند.


بیشتر بخوانید: رئیسی اتوبانی که باند برگشت ندارد را افتتاح می‌کند


در نهایت نیز وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ملاحظات اجتماعی پروژه آزادراه قزوین- رشت در محدوده رودبار خبر می‌دهد که به دلیل توجه به مساله اقتصاد بازار زیتون مسیر برگشت از داخل شهر رودبار می‌گذرد!

این حقیقت غیرقابل انکاری است که شهر‌های بین راه در مسیر آزادراه رشت به قزوین از نظر گردشگری دچار خسران جدی شده اند.
لوشان، شهری بر مبنای کشاورزی و گردشگری اکنون به شهری متروک تبدیل شده و تقریبا رونق به طور کامل از این شهر رفته است. منجیل نیز اکنون با دیدنی‌های بسیار در خطر جدی نابودی در حوزه گردشگری اش قرار دارد و شاید با این توضیحات بتوان وضعیت مردم رودبار و نگرانی‌های آنان را نیز درک کرد و دریافت، نگرانی که با دیدن حداقل دو شهر همجوار خود احساس می‌کنند و باعث نگرانی آنان است.

اما در این میان استان گیلان در تعطیلات نوروز سال گذشته شاهد حضور ۲۰ میلیون گردشگر بوده است، گردشگرانی که اصلی‌ترین مسیر حضور آنان در این استان همین آزادراه رشت به قزوین است و هرچند حالا یک مسیر این آزادراه افتتاح شده، اما به نظر می‌رسد ساکنان شهر رودبار تا تضمین کافی برای حیات شهر خود نگرفتند رغبتی برای افتتاح همان یک باند نیز نداشته اند. در این میان خوب است که مسئولان وقت یادشان نرود که حالا که راهکاری برای مردم و اقتصاد شهر رودبار یافته اند یادی نیز از مردم شهر‌های منجیل و لوشان نیز بکنند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
حمیدرضا
4
6
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
سلام مسولان نماینده رودبارخواستم عرض بکنم مردم شهرهای لوشان منجیل رستم مغازه ندارن زن و بچه ندارن امرارمعاش بکنند یعنی مغازه دارن رودبارانقدرنفوذ دارن که مانع ازدرست کردن برگشت آزادراه نشدن بنظربنده مسافران موقع برگشت از رودباربازهم ترافیک وحشتناکی داریم لطفا آقای دکترچگینی نماینده شهرستان رودباردرمورد برگشت آزادراه چاره ای بیندیشیدلطفا
مجید
در کشور پهناور ایران اعلب شهرستانها محصولات قابل ارائه دارند پس باید راه مردم را ببندند .اگر رودباری ها راضی می‌شوند یه عوارض بزرگراهی از اونایی که از رودبار عبور نمی‌کنند ووقتشان تو رودبار تلف نمی شود بگیرند
Milad
بجای اتوبان اول آسفالت شهر رودبار رو که یک فاجعه است درست کنند
محمد
4
23
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
شهر مهم دیگر هم که حذف شد،رستم آباد بود
ناشناس
1
13
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
در نهایت مردم گیلان نمی توانند در ایام تعطیل به سمت قزوین و کرج و تهران حرکت کنند چون حداقل یک صف هفت کیلومتری گیر می‌کنند این هم از برنامه ریزی مسئولان بیسواد و بی مسئولیت
ثامن
من در شهر اصفهان زندگی می کنم علاقه ای به خرید حضوری به هیچ وجه ندارم ۹۹ درصد خرید هام را بصورت دیجیتال و غیر حضوری انجام می دهم و اون دو درصد هم خرید نان و گوشت و سبزی است که فعلا حضوری انجام می دهم اون م برام زجر آور و سخت ه به مدد علوم ارتباطات و فناوری و هوش مصنوعی باید زیتون های رودبار به صورت دیجینال به فروش برسد و حتی به خارج از کشور صادر شود که درآمد مروم رودبار صدها برابر افزایش خواهد یافت .با اومدن هوش مصنوعی کل مغازه و خرید و فروش سنتی حذف می شود
ایرانی
2
35
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
یعنی با ۵۰ تا مغازه دار نمیتونن برخورد کنن؟. ۵۰ تا مغازه داری که بالای ۵۰ درصدشون تا حالا یک بار هم از نزدیک میوه زیتون رو روی درخت لمس نکردن. بسی جای تاسف.
حمید
قابل توجه اون عده از اهالی شمال خصوصاً مازندران که بطور دائم از حضور مسافران ناراضی و ناخشنود هستند با توجه به این که امرارمعاش و زندگی‌شان از همین مسافران تامین می شود
علیرضا
5
32
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
نماینده محترم مجلس آقای چگینی لاقل ترتیبی اتخاذ بفرمایید که حداقل شهر رودبار آسفالت مطلوبی داشته باشد تا کسانی که زیتون نمیخرند در این ترافیک معطل نشوند
فرخ
2
16
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
زیتون شامو نهار نیست .درضمن میتونن مغازهاشون رو به کنار اتوبان جدید منتقل کنن.بجاش به سوخت اضافی واستهلاک جسمو جان مردم کمک کنن.
داود
4
46
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
سلام
از مبحث خوب و مفصل تان بسیار لذت بردم
اما یک نکته:
کلید مشکل از طریق زنجان حل میشه
زنجان دارای منطقه ای بسیار مهم به نام طارم هست و همسایه جنوبی گیلان و اردبیل محسوب میشه و میتونه به راحتی گیلان و اردبیل را به جنوب، غرب، شمال غرب و جنوب غربی ایران متصل کنه و از طرف دیگر بار ترافیک قزوین رشت را کاهش بدهد و دسترسی به شمال را برای بسیاری از هموطنان تسهیل کنه، راه را کوتاه کنه، مصرف بنزین را کاهش بده، استهلاک ماشین ها پایین بیاد و حوصله راننده ها و خانواده ها هم سر نره
زنجان؛ کلید گم شده ماجراست چون از یکطرف به گیلان و اردبیل وصل هست و از طرف دیگر به آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، از طرفی هم به کردستان و همدان وصل شده مشکلات را میتونه رفع کنه و حساسیت های منطقه رودبار هم کاهش پیدا کنه
حسینی
12
29
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
با درود بر تمامی مدیران و دست اندرکاران آیا به صرف معیشت مردم یک شهر میبایست تمامی ملت ایران هزینه بدهند کافی است میزان زمان هدر رفت و سوخت و کشته های این مسیر را محاسبه کنید و ببیند که ضرر هنگفتی که در این سالیان متمادی به کل کشور تحمیل کردید در برابر درآمد مردم یک شهر چقدر اختلاف دارد در جایی که مصالح عموم مردم در میان است با راهکاری همچون احداث مراکز فروش در جوار آزاد راه میتوان همه مشکلات آحاد مردم را حل کرد حیف از این مدیریت
ناشناس
3
40
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
خوب بیان تواتوبان مغازه زیتون فروشی باز کنن... دولت دوس داره هرکجا خواست اتوبان بزنه.. لوشان منجیل بدرگ. رودبار بله...
حقوق بگیر تامین اجتماعی نه دولت
1
20
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
احتمالا بازاریان زیتون رودبار در آینده نه چندان دور مثل عظام یا سلطان سکه .... در دادگاه محاکمه خواهند شد
علی
2
14
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
اگر قرار باشه بخاطر زیتون مسیرش عوض بشه دیگه اسمش آزاد راه نیست/
ناشناس
1
28
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
اگر راست میگید مافیای زیتون معرفی کنید
ناشناس
2
19
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
رضاشاه روحت شاد ،،۸۰سال پیش بدون تکنولوژی
فقط بانیروی انسانی درعرض دوسال جاده تهران، چالوس روساخت ،،،اما به برکت جمهوری اسلامی ۴۵ساله هنوزنتونستیم یه جاده درست کنیم
رضاشاه اگه جاده تونبود ،،مردم باید باهواپیما به شمال میرفتندپس خدا خودت وپدرومادر رو بیامورزه
ناشناس
رضا شاه تکرار نخواهد شد رضاخان به کشور فکر میکرد نه یه شهر کوچیک...میگن حتی پوتین از پاش در نمیاورد ولی مسولین ما بخور بخواب بیسواد
حسن
9
50
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
این یک بهانه است دولت نمیخاد هزینه بکنه یعنی دولت زورش به حداکثر500نفر زیتون فروش نمیرسد که 90ملیون نفر را فدای این500نفرمیکنه خود شهروند های رودبارنیز ازاینماجرا رنج میبرن مگر کنار ازادراه قبل ازرودباربافاصله7کیلومتری به برای آنها مجتمع تجاری زیتون فروشی احداث نکردن دیگر چه بهانه‌ای دارن اگه اینطور هست نمیخاهند مغازه ها را پس بگیرید وبه آنها واگذار نکنید
چرا باید مردم این شهرستان وکل مسافر های شمال دراعضاب باشن بخاطر چند مغازه دار مردم این شهر بهانه‌ای برای جلوگیری ازاین پروژه وسپرخودشون کردن
نوری
دولت های قبل باید تدبیری میکردند مثل دولت حسن روحانی کلید ساز که نکرد واکنون باید راهی گشود هم منافع رکدباریها ازبین نرود وهم شهر منجیل لوشان ورستم اباد منافع داشته باشند وناگفته نماند در شهر رودبار پارکینگ وجود ندارد وگاه گاهی برای پرک کردن با سرکشی وقلدری روبرو میشوید اخلاق خوب حرف اول را میزند که در منطقه رودبار برای مسافر کم رنگ هست سرویسهای بهداشتی نا مطلوب مسافر را ازار میدهد
علی یزدی
2
22
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
این همه مصرف سوخت، اتلاف وقت بخاطر دو گرم زیتون
داود
2
28
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
باید ازطرف مردم تحریم بشه وهیچ کس زیتون نخره ملت باید ازهزاران دست انداز وترافیک رد بشن چون زیتون را اجباری بخرند متاسفم برای آدمهای شکم پرست
ح.پ
4
39
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
آیا افراد مشغول به زیتونکاران و فروشندگان خسارات هزینه ها شامل تصادفات ومصرف سوخت و اتلاف وقت زیاد و آلودگیهای زیاد محیط زیست و سایر را تقبل میکنند که به دولت بپردازند. ؟پس چرا بیشتر کنار گذر شهرستانهای شمال که ساخته شد بخاطر رفع ترافیک شهرها کسی اعتراض نکرد بیائید مالیات زیتونکاران را افزایش دهید تا خسارات فوقالذکر جبران شود راه برگشت یک طرح است که سود عمومی دارد نه خصوصی
ناشناس
2
24
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
مردم رودبار رو می شناسند و ای کاش اتوبان کامل افتتاح شده بود و هر کسی مایل به خرید زیتون بود به شهر رودبار وارد می شد گرچه اگر هم اتوبان کامل می شد خیلی ها باز به شهر رودبار می رفتند تا از خود رودبار محصولات زیتون را تهیه کنند خودم اگر لاین برگشت هم تکمیل بود باز از رودبار رد می شدم تا از خود رودبار محصولات زیتون را تهیه کنم
رضا سائلی
3
19
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
بحث مافیا پیشرفت کشور را مختل می کند این طرحی هست که باید انجام شود انشاالله بعد از تامین اعتبار حتما اجرا خواهد شد عزیزانی که در صنف زیتون هستند نگران نباشند الان محصولات کشاورزی با بسته بندی مناسب راحت به دیگر شهر ها می‌رسد مگر الان ما برای خرید زیتون به رودبار می رویم اینترنتی سفارش می دهیم درب منزل تحویل می گیریم.
ناشناس
2
13
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
واقعا به این مدیریت و درایت تحسین بر انگیزتون دست مریضا گفت که به خاطر یه زیتون مردم بعضی موقعها ۵ الی ۶ ساعت تو اینجا میپونن که حتی منجر به درگیری و نزاع هم میشه بماند مصرف سوخت ک اصطلاک غیره واقعا چه باید گفت به مسئولین
محمدرضا
1
22
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
نمیشه اتوبانو افتتاح کرد وتوحاشیه اتوبان یه بازاری بسازن برا این زیتون فروشا ک اونجا فروششونوداشته باشن هم اتوبان زده بشه ملت راحت بشن
علی
3
14
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مردم فهیم مسافران که از این شهرها میگذرند به هیچ‌وجه خرید نکنند تا باعث آزار و اذیت چندین ساله مسافران نشوند این دو سه. باعث اذیت کلیه مسافران هستند
علی
2
21
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
شاید تنها بیست درصد مغازه های مذکور درآمد داشته آمد و بقیه درآمدشان بسیار ناچیز بوده . البته در بعضی نقاط اتوبان بازارچه هایی را برای فروش زیتون و استراحت مسافران احداث نمودن. که طرح خوبی هست ، اینکه مسافران ساعتها معطل بشوند تا زیتون فروش زیتون خود را بفروشد نه معقول هست و نه اقتصادی.
پرویز
2
10
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مبارزه با مافیای زیتون راحت است
نخریدن زیتون در رودبار است
رئيس مافیای زیتون
2
8
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ما خیلی قدرتمندیم.بعد زیتون نوبت مافیای سیر ترشیه.بابا اش و با جاش دارن میخورن و میبرن‌.دنبال ... هستید؟مافیای زیتون؟!تو این مملکت که پوشاک و شیر خشک و زیتون مافیا داره مشکل از چیه به نظرتون؟مشکل از بالا هست این خانه از پای بست ویران است.
حیدری
2
8
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
پشت پرده ، لاوی نماینده رودبار با استان دار است . لاوی که باعث می‌شود مردم را در شهر رودبار سر گردان کرده و ترافیک‌های چند کیلومتری به وجود بیاید . یک کلمه ختم کلام تا فکری برای فروشنده ها و بازار زیتون و سوغات رودبار نشود اتوبانی در کار نیست . آنقدر پول خرج رانت می‌شود که با آن می‌شود ۱۰ تا اتوبان ساخت .
لدی‌گیتو
2
9
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مغازه‌دار‌های‌ رودبار‌ .... هستند‌ نه‌ کاسب
رشتی ساکن تهران
2
6
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
این بزرگراه رونق شهر رودبار و زیتون این شهر را از بین نمی‌برد چرا که زیتون تمام شهرهای گیلان حتی خود رشت از همین جا تامین میشه. بلکه جلوی گران فروشی رودباریان ها رو میگیره!! چطور میشه زیتونی که در رشت مثلا کیلوی صد تومان است و از همین رودبار تامین میشه و یک بار هم تحت واسطه گران‌تر شده در مغازه های کنار جاده قدیم صد و بیست تا صد و سی تومان فروخته میشه!؟ این گران‌فروشی دیگه ملاحظه کردن ندارد. نباید بابت زیاده خواهی یک عده معدود هر بار که می‌خواهیم بریم رشت وقت و هزینه و اعصابمون از بین بره!
ناشناس
2
8
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مردم زیتون رودبارو تحریم کنن و از لج اونا و برای کمک برن از منجیل و لوشان زیتون بخرن
ناشناس
2
11
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
واقعا متاسفم برای مدیران که به خاطر دلال های زیتون نتونستن باند برگشت رو درست کنن
اینکه دوباره همون ترافیک وحشتناک با تصادفات و اعصاب خوردی رو داریم
هیچ جای دنیا چنین چیزی نداریم به خاطر یه شهر ۱۰۰ میلیون مردم تو ترافیک و تصادف و بدبختی باشن
متاسفم برای مدیران دولت
حسن
1
9
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خاک بر سر دولتهایی که از سال ۸۰ تا کنون بعد از گذشت ۲۲ سال هنوز نخواسته و نتوانسته اند که آزاد راه به اتمام برساند .
یادش بخیر مردانی بودند از جنس آسمان ... جهاد سازندگی و نیروهای جهادی که خالصانه برای رفع مشکلات مردم در هیچ سیاست و مافیایی گرفتار نبودند .
بهنام
1
9
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ازبابت آماده سازی و راه اندازی یک مسیر رودبار از دست اندر کاران ممنونم ولی این پذیرفتنی نیست که دولت تسلیم عوامل راهبندان شود و بهترین کار اینه که از مسیر رفت و برگشت حتما یک ورودی به رودبار بزنند تا هم مسافران خرید کنند و هم عزیزان رودبار به کاسبیشون برسن و اصلا قابل قبول نیست که مردم را به زور بخاطر خرید وارد جهنم ترافیک کنند و خانواده ها را اعم از خردسال و پیر و مریض در ترافیک برای چندین ساعت حبس کنند.
ناشناس
3
8
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
بهترین کار نخریدن زیتون هست
ثوران
2
9
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
با ورود هوش مصنوعی به جهان می توان به راحتی با مدد علوم ارتباطات و فناوری زبتون و روغن زیتون رودبار را در تک تک روستاها و شهرهای ایران و چین و هند و ...با سود بالا به فروش رساند
الان سایت علی بابا آمده که حتی فروش ش از سایت آمازونن هم بسیار بیشتره و چینی ها از طریق سابت علی بابا و امریکایی ها از طریق سایت آمازون تولیدات و محصولات خود را به کل دنیا می فروشند .مگه ما تو عصر حجر زندگی می کنیم در آینده بسیار نزدیک خرید و فروش سنتی جای خود را با خرید و فروش دیجیتال عوض می کند و این مهم غیر قابل وقوع است .در آینده نزدیک نودو نه درصد ‌کالاها به مدد هوش مصنوعی از طریق دیجینال خرید و فروش خواهد شد و مغازه های سنتی جمع می شوند .
احمدی
2
4
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
واقعا از اینهمه حماقت در عجب هستم این شد دلیل؟!
یعنی نمیتوان مسیر اتوبان را طوری طراحی کرد که از طریق یک کنار گذر و ایجاد جاذبه و معماری و امکانات رفاهی یک مجتمع خرید تدارک دید تا مسافران به دلخواه از طریق یک تقاطع غیر همسطح به بازارچه بین راهی دسترسی داشته باشند و افرادی که تمایل به همکاری خرید سوغات ندارند به مسیر خود ادامه دهند؟!
واقعا باور نکردنی هست این سطح بلاهت آنهم در سطح نمایندگان گرهی که با دست باز میشود را بیهوده به دندان میگیرند که چه شود؟!
محمد
2
7
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خرید اجباری زیتون !!!!!! راه چاره برای مسافران تحریم خرید زیتون از رودبار است.
امیر قزوینی
2
6
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
سلام.هروقت که شمال میرم غصه ترافیک برگشت مسافرت رو برام زهرمیکنه.احسنت به این رانت سنگین و این مدیریت شما در خصوص ساخت یه اتوبان یک طرفه!رفت که ترافیک نداشت .برگشت ترافیک داشت.بخاطریه۴تازیتون فروش که تقریباًاصلاانصاف ندارندمسیر برگشت اتوبان وجودندارد!خیلی هم عالی.این نشانگرقدرت رانت و عدم قدرت مقامات بالاست.گرچه که مطالبی که مامینویسیم هیچ تاثیری نداره ولی ....
علی ۲۲
1
7
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
دولتی که نتونه از پس چند تا زیتون فروش بر بیاد بهتره کا استعفا بده
ناشناس
2
8
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
چندین بار از رودبار زیتون گرفتیم هر بار پشیمون شدیم. یعنی ... هستن و مسافر ها رو سر کیسه میکنن
اگر بازارشون کساد شده و یا قراره بشه، حقشون هست
زیتون کم کیفیتی که در اون محل به مسافر عرضه میشه اونم در قبال کلی ترافیک و سختی ...
من که عمرا دیگه از رودبار زیتون نمیخرم با همون قیمت زیتون بهتری رو تهران میشه خرید.
مردم باید خرید زیتون از مغازه های کلاهبردار رودبار رو تحریم کنن تا ادب بشن
عای
1
8
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
به نظر من اینها بهانه ای بیش نیست چه ملاحظات اجتماعی ؟ از سال 69معدن ذغال سنگ سنگرود با بیش از 4000نفر اشتغال مستقیم کارگر رو به نابودی رفت و آلان تبدیل به مخروبه شده وقتی نمایندگان مجلس و مردم رودبار ،لوشان ، منجیل ،رستم آباد و ...کل استان توانایی سر پا نگه داشتن این معدن با این همه اشتغال نداشتند چه طور الان مسولین ادعا میکنند بخاطر زیتون مسیر آزاد راه افتتاح نشده مگر میزان تولید زیتون و اشتغال زیتون فروشان چند نفره که از مافیا سخن به میان میاد ؟هژینه سوخت از بابت ترافیک سالیانه میان زیتون فروشا تقسیم کنند از درآمد ده سال آنها بیشتره
صادق
1
6
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
واقعا اوج بی انصافی در مورد مردم لوشان...رستم آباد و منجیل صورت گرفت...خیلی ها که اولین بار هست از این آزاد راه عبور میکنن اصلا متوجه نمیشن که تو مسیر شهرهایی مثل لوشان و رستم آباد وجود داره...این شهرها از اول هم محروم بودن..محروم هم باقی موندن...نماینده بومی هم که تو تیم حریف بازی میکنه..ونکته آخر اینکه ۹۰ درصد زیتون موجود تو بازار رودبار محصول طارم..شیراز و جاهای دیگه است...
علی
2
5
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
در کل دنیا و نه ایران امروزه جاده های کمربندی شهرها ایجاد شده بخاطر تسهیل در رفت و امد و نیز کاهش بار ترافیکی شهر و افزایش راندمان سوخت و زمان .این موضوع شامل همه شهرهای با سوغات و بی سوغات شده و می شود نظیر قم کاشان لاهیجان آستانه و بیشمار شهر توریستی و سوغات خیز . اگر بنا به استدلال زیتون فروشهای رودبار باشه پس باید تمام کمربندی های شهرها بسته و تمام پل های هوایی شهرها بخاطر کسادی مغازه های زیر ان بسته شوند. این بچه گانه تربن دلیل و استدلال برای طرح های عام المنفعه و ملی هست
علی
0
10
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
در کل دنیا و نه ایران امروزه جاده های کمربندی شهرها ایجاد شده بخاطر تسهیل در رفت و امد و نیز کاهش بار ترافیکی شهر و افزایش راندمان سوخت و زمان .این موضوع شامل همه شهرهای با سوغات و بی سوغات شده و می شود نظیر قم کاشان لاهیجان آستانه و بیشمار شهر توریستی و سوغات خیز . اگر بنا به استدلال زیتون فروشهای رودبار باشه پس باید تمام کمربندی های شهرها بسته و تمام پل های هوایی شهرها بخاطر کسادی مغازه های زیر ان بسته شوند. این بچه گانه تربن دلیل و استدلال برای طرح های عام المنفعه و ملی هست
ناشناس
1
3
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
مردم منجیل ولوشان از نظر اقتصادی فلج شدن اما رودباریان روز به روز ثروتمند تر چون کل فروش زیتون رفته دست رودبار
علی
2
5
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
من اگر تو باید برگشت ترافیک باشه به هیچ عنوان خرید نمیکنم
محمد
0
6
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
سلام
متاسفانه این یک واقعیت هست که بخاطر لابی اینکار انجام شد.
بنحوی حتی هیچ نظارتی رو قیمت مغازه ها نیست
روغن زیتونی که ما میگیریم ۲۸۰ هزار تومن به مسافر میفروشن ۵۵۰ هزار تا ۶۳۰ هزار تومن.
در صورتی اکثرا روغن ها اشکال دارند. و زیتون که به مسافر فروخته میشه قبلش با قیمت خیلی پایین از شیراز لرستان و کرمانشاه میگیرن و به عنوان زیتون شمال قالب می‌کنند .کسی باور نمیکنه بیاد ثابت کنم. هر وسیله ایی رو بین راه اعتماد نکنید بخرید
اسی
1
10
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
هر کی زیتون خواست میره میگیره هر کی نخواست که نباید قربانی این ترافیک بشه
ناشناس
0
6
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
من کل متن رو خوندم هیچ حرفی از رستم اباد نزدید در صورتیکه بازار رستم آباد هم از رونق افتاد و مردم این شهر آسیب زیادی دیدند
علی
0
5
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
به نظر من کسی که قصد خرید زیتون نداشته باشه حتی از داخل مغازه هم ردش بکنی نمی‌خره
از طرفی شده خیلی زمانی بوده من زیتون نیاز هم داشتم ولی چون توی ترافیک اعصابم خورد بوده از جلوی مغازه‌ها رد شدم و واینستادم زیتون بخرم
پس بهتره که اتوبان راه بیفته کسی که قصد خرید زیتون نداره از اتوبان میره اون کسی هم که قصد خرید زیتون داره خیلی راحت و بدون معطلی از جاده قدیم می‌رود داخل شهر زیتونشو می‌خره
باز هم به نظر بنده اگر اتوبان راه بیفته حتی مغازه داخل شهر به نفعشونه چون کسی که قصد خرید زیتون داره و می‌دونه اونجا ترافیکی نیست از اون طرف میره با خیال راحت زیتون می‌گیره
علی اکبر عادلی
0
7
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
با ساخت یک پل سرتاسری دو طرفه - شروع آن از خروجی تونل متجیل تا خروجی رودبار به آزاد راه - می توانستند هم بازار زیتون رودبار را حفظ کنند و هم طبیعت بسیار زیبای منجیل - رودبار را تخریب نکنند.در رفت و هم برگشت مشتاقان بازار زیتون رشت می توانستند از مسیر فعلی عبور و به بازار زیتون سرکشی کنند .آنهایی که تمایل نداشتند از روی پل سرتاسری عبور و به سفر خود ادامه می دادند . حسن این طرح این بود که باز هم ترافیک در مدت زمان کوتاهی به دو بخش تقسیم و روان تر جریان می یافت.
وقتی طولانی شدن پروژه های احداث راه را آن هم باتوجه به فن آوری های امروز با راه سازی و تونل سازی دوره رضا شاه که در راه های کوهستانی قزوین رشت و تهران- چالوس و با استفاده از بیل و گلنگ و مواد منفجره و دستان توانمند کارگران آن دوره و در مدت زمان بسیار کوتاه ساخته شد ، مقایسه کنیم عرق شرم بر پیشانی ظاهر می نشیند.
مصطفی دولتی
1
7
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
بنظر من چهارشنبه تا جمعه که ترافیک بالاست اتوبان باز باشه اواسط هفته که خلوته فقط یک طرفه رفت باز باشه
بعد بخاطر کیفیت خوب زیتون قطعا مسافرا میرن برای خرید حتی زمانی که آخر هفته باشه و اتوبان باز باشه
س
3
2
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خوب مردم یسال ازشون خریدنکنن تا حساب دستشون بیاد تقصیرخودمونه
نوید
1
3
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
سلام
مردم اگر مدت ها در رودبار توقف نکنند و چیزی خرید نکنند
مسیر بازگشت نیست افتتاح خواهد شد.
ناشناس
1
4
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
چون مدیران دولت همگی نوکران مافیاهای گوناگون هستند
ناصر کائید
0
3
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
بهتر است مسافرینی که در ترافیک سنگین مجبور به عبور از داخل رود بار میشوند متحد باشند و از خرید داخل شهر خودداری کنند و به آن کسبه باج ندهند.
ناشناس
1
5
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
این چه حرفیه؟ ملت تو ترافیک چند ساعته بمونند و زمان از دست بدند و کلی استهلاک ماشین و کلی بنزین که بیت المال هست حروم بشه که مثلا چند تا مغازه دار گرانفروش و ... بخوان چیزی بفروشند، عین حکایت خودروسازان ... ماست که بخاطر چند نفر کارمند و کارگر خودروسازان، ملت کلی گران بخرند تا کام مسیولین دزد شیرین بشه. اینجا هم حتما یه عده پول مفتی در میارند شک نکنید...
تقی.نقی
1
4
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خاک بر سرتون این همه تبلیغ کردید آخرش که .....
منظورم اینکه اورضه ندارن اتوبان بزنن فقط غلط اضافی میکنن.
همه جا بگید و یکصدا خرید نکنید. یکبار که شده اتحاد داشته باشید
رضا
1
3
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
اتفاقا اگه لاین برگشت هم آزادراه بود اونی که میخاد زیتون بخره خیلی راحت میرفت تو شهر رودبار و بدون ترافیک و جای پارک راحت زیتونشو میخرید و دوباره برمیگشت اتوبان و ساعت ها وقتش تو ترافیک هدر نمیشد تا خسته بشه و تو مسیر به علت خستگی که تو ترافیک رودبار بوده دچار حادثه بشه،خودم چند بتر به خاطر ترافیک نتونستم تو رودبار توقف کنم و زیتون بخرم پس ترافیک به نفع رودباری ها به هیچ عنوان نیست
۹۹۰۰
0
4
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ببین اونا چه قدرتی دارند که ۱۱ ساله جلوی این آزاد راه را گرفتند..؟!!
دولت ها از ۴ تا بازاری حساب می‌برند. بدبختی‌ها
ح ع
1
4
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
من خودم اهل شرق گیلانم بالای سی سال در این مسیر تردد کردم بخدا هیچ وقت رودبار و منجیل زیتون نخریدم هم گرونه و هم کیفیتش پایین تره خرید زیتون در اکثر شهرهای گیلان بهتر از رودبار و منجیل هست چیزهای دیگر هم مثل کلوچه و سوغاتی‌های دیگر گران ترند. نخرید و ترافیک هم درست نکنید تا زیتون فروش ها بیان توی آزادراه
مجید
1
4
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
آقایون اون ایست و بازرسی ورودی رودبار رو بردارید نصف ترافیک رودبار حل میشه
مجید
0
2
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
آقایون اون ایست و بازرسی ورودی رودبار رو بردارید نصف ترافیک رودبار حل میشه
فرهاد
1
3
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
آقای وزارت راه به شهروندان رودبار بگین هر مسافری اگر زیتون میخواد از مسیر داخل شهر میره آخه زورکی که نیس خرید زیتون من خودم زیتون رو از تهرون میگیرم
بهزاد
0
2
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
با این روش اداره کشور، مملکت به ملوک الطوایفی تبدیل میشه. اگر در سطح خُرد و کلان سیاست درستی حاکم باشه میشه زیتون و هر کالای دیگه ای را به تمام دنیا صادر کرد. در این زمانه فروش کالاها نباید وابستگی به مسیر اتوبان داشته باشه.
علی
0
2
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
رودباریا پلاک تهران نمیزارن جلو مغازشون پارک کنه.میگی چرا؟!
میگن شما هرهفته اینجایین خرید نمیکنین جارو خالی بزار پلاک شهرای دیگرو با احترام بهشون جاپارک میدن تا برن داخل خرید کنن!
باهمچین ... هم وطنیم.
مقصر مردم رودبار نیستند مقصر دولت هم نیست چون دارن رانتای سنگینی از جاده رودبار به جیب میزنن براشون صرف داره
مقصر منه شهروندم که با خرید کردن از اینا اینجوری گردن کلفتشون کردم که براشون مهم نیست ملت۱۰ساعت بمونن تو ترافیک.مقصر خودمونیم.
ناشناس
0
2
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
بهتر نیست در مسیر برگشت اتوبان با فاصله مناسب شهرک تجاری تویستی زیتون بزنند تا هر که تمایل داشته باشه از کنار گذر اتوبان بتونه به مرکز خرید بره و مشکل اهالی رودبار هم حل بشه
محمدرضا
0
2
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
من که هر وقت ترافیک اونجا گیر میکردم همشون به فحش میکشیدم. چقدر آدم بخاطر عدم تکمیل این جاده جونشون از دست دادن، چقدر ما تو ترافیک اونجا گیر کردیم. خدا لعنت کنه
الان با این منطق مردم قزوین هم باید اجازه ساخت این جاده رو نمیدادن، چون قبلش از داخل قزوین رد می‌شدیم.
هر کی زیتون خواست می‌ره داخل شهر ، نه بیا اطراف اتوبان استراحتگاه بزن اونجا مغازه تعبیه کن زیتون بفروش
ناشناس
0
2
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
ترافیک ساختگی
واقعا هربار عبور از شهر رودبار یاد آور عذابی درد ناک بود
کاملا روشن بود که تحمیل ترافیک از جانب کسانی بود که فقط و فقط به منافع شخصی خود فکر می‌کردند
اینکه این مردم را ساعتها جلوی حرکتشون رو بگیری تا گرسنه و تشنه و خسته ونالان به شهر برسند وبا قیمت‌های کذایی مغازه داران مواجه بشوند.و بالاجبار هر قیمتی رو قبول کنند تا بتونن زن وبچه رو از اوضاع وخیم نجات بدن . نمیدونم اسمشو چی باید بزاریم .رونق گردشگری یا ...... سرگردنه

دست هرکس که بانی وباعث این قضیه بود واقعا درد نکنه
محمد
0
1
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
کلا توی رودبار ۵۰ تا مغازه زیتون فروشیه که اونها هم نصف بیشتر زیتون رو از طارم میارن ، و با یه تحقیق ساده می‌بینید که ابن مغازه ها هم مال مجموعا ۲۰ تا آدمه . پس نمیشه گفت اقتصاد یک شهر !!! اگر این دولت های مدعی ، کمی تدبیر داشتند ، در کنار آزاد راه ، مثل همین چند مجتمع بین راهی که الان وجود داره ،، برای بقیه هم مغازه یا غرفه احداث می کردند تا در ایام شلوغی ، وقت مردم و استهلاک خودرو و بنزین به هدر نرود . ولی تنها چیزی که مهم نیست مردم هستند .
علی
0
1
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
هزاران بیمار تو ترافیک رودبار بخاطر سرمایه داران رودبار جان باختن بس کنید راه مردم رو نبندین مگر شما راهزن هستین
ناشناس
0
1
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام خدمت عزیزان من خودم زیتون فروشم البته نه تواتوبان بلکه داخل شهر.حلال وحروم سرمون میشه سعی میکنم محصولی ارائه بدم که همونوسر سفره زن وبچه م میبرم ومتاسفم بابت کارغیرانسانی بعضی همکاران وازطرف مردم رودبار ازشما عذر میخوام.البته بدو خوب همه جا هست وخیلی ها به روزی حلال معتقدنددرمورد اتوبان خومتتون عرض کنم اتفاقا ترافیک باعث عدم کاسبی میشه چون صف پمپ بنزین وشلوغی باعث میشه جاپارک هم نباشه وکسی که قصدخریدداره نتونه پارک کنه واینکه بامهندس خود طرح که مشتری ما بودصحبت میکردم ازکمبود بودجه صحبت میکرد ومیگفت این طرح وبودجه کشش دوباند ونداره تا شاید سالهای بعد بخوان یه فکری بکنن .اطمینان داشته باشید طرح ملی وفقط کمبود بودجه میتونه جلوشو بگیره وگرنه مصلحت یه جمع وبه یک نفر نمیفروشند. متشکرم
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام،اگر پروژه ای طرح ملی دولت است که اجرا شود،هیچ شخص یا مانعی نمی‌تواند در اجرای طرح ملی دولت خدشه ایجاد نماید،در ضمن تولید زیتون و روغن کشی آن اکثرا در منجیل ،گیلوان،طارم،لوشان است،اصلا رودبار سطح کشت زیتون قابل توجهی ندارد،رودباریان به قیمت نازل از این کشاورزان می‌خرند و به قیمت خیلی بالا به مسافران دلالی می‌کنند. و آیا می‌دانید آن زیتونهای شیک کنسروی را با آب اسید به عمل می‌آورند و بهداشت آن منطقه از این عمل خطرناک سکوت می نماید،در ضمن بیشترشان برای منافع بیشتر چندین فروشگاه مختلف دارند،
راهکار:
در مسیر اتوبان بعد از رودبار تا امام زاده هاشم در مسیر رفت و برگشت مدیریت آزادراه‌ها کشوری مجتمع‌های زیادی را بزنند و به متقاضیان واقعی چه رودباری،چه منجیل و چه لوشانی واگذار شود.
دولت از حق ملی خود کوتاه می‌آید و این بزرگترین خطای دولت است.
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
خواستم بگم این چرندیاتی که داخل گوگل برای جلب توجه میزارین الان اتوبانو زدن بازم ترافیکه خب بازم‌مقصر ما هستیم تا رشت الان ترافیکه چرا الکی میندازین گردن مردم رودبار مگه ادمای رودبار چکار کردن یه پروژه ملی هزاران هزار دزدی شد تا تونستن تکمیلش کنن ما چه گناهی کردیم
محمود
0
0
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
اتوبان از داخل مغازه زیتون فروش هم باشه من اگر نخواهم نمیخرم پس اول گرون ندن ثانیا اگر بخاییم میاییم میخریم دولت عرضه به خرج بده
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
راه حل مسئله این است که مسافران بطور عمومی تصمیم بگیرند در رودبار زیتون نخرند. وقتی این فروشنده ها برای وقت و انرژی و روحیه و حال مسافران ارزشی قائل نیستند و فقط به جیب خود فکر می کنند باید تحریم شوند.
در این مسیر ساعت ها باید در ترافیک ماند (بنده یک شب تا صبح در همین مسیر کوتاه رودبار در ترافیک ماندم) وقت و انرژی مردم تلف می شود، حال مردمی که کلی هزینه می کنند که چند روز را استراحت و تفریح کنند رو بطور کامل خراب می کنند. می خواهند به زور زیتون بفروشند!
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
این که یه جور راه زنیه بخدا گناه داره اینقدر وقت و هزینه به مسافر تحميل کنی
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

دستمزد شهاب حسینی در گناه فرشته لو رفت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ادعای بازیگر سریال «نون. خ» درباره رسکیومن بودنش

فیلم/چرا بچه‌های مردم را برای حجاب مجرم می‌کنند؟

۲۰ میلیون حاشیه‌نشین محصول فقر و تورم!

گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی

اعلام آمار مرگ و میر ایرانیان در سال ۱۴۰۲

رونمایی مصطفی زمانی از همسر عربش/ ناریمان الصالحی کیست؟

بلایی که جومونگ بر سر سوسانو آورد

در پرونده چای دبش، لاپوشانی و در پرونده صدیقی، کوتاهی کردند

وب‌سایت SJ مایگریشن رونمایی شد: مشاوره رایگان مهاجرتی!

عصبانیت پسر معاون سابق قوه قضائیه از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش

قیمت عجیب و غریب سنگ قبر+ عکس

سقوط سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر

گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی سوژه شد

فیلم/ کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران

ماجرای مافیای داخل کشور که نفت می‌فروشد و بازار ارز را اداره می‌کند/ با باند‌های مافیایی درون قدرت روبرو هستیم + فیلم

۵ سناریو درمورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو چیست؟

۳ پیشنهاد درباره افزایش حقوق بازنشستگان

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ مشخص شد

عکس/حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بقایای موشک‌های ایرانی

بیشترین شکایات مردمی از کدام پزشکان است؟

گزارش بورس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حذف یک عکس تجمع حمایت از طرح عفاف و حجاب

زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری

قیمت بسته اینترنت ثابت چقدر است؟ + جدول

تتر به کانال ۶۲ هزار تومانی سقوط کرد

مربی سپاهان مسلمان شد

فیلم/ گزارش صدا و سیما از بی حجابی دختران

کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد

رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳

پلمب کسب‌وکار‌ها در تناقض با شعار سال!

کاهش بسیار جزیی نرخ بهره بین بانکی+ جدول

پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها

قوت گرفتن دوستی چین و آمریکا

فیلم/خودرو‌های مدیران خودرو در سیل غرق شدند!

تصویر دردناکی که هافبک پرسپولیس منتشر کرد + عکس

عکس/ حال و هوای خانه سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش

جدیدترین قیمت از خانه‌های شمال پایتخت + جدول

خرید خانه در جنت آباد تهران چقدر پول می‌خواهد؟ + جدول

اینفوگرافی/بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ دولت برای نهاد‌های فرهنگی مذهبی

رادان: دشمن می‌خواهد موضوع حجاب را امنیتی کند

محصولاتی که در بورس انرژی عرضه می‌شود؟

کدام حساب‌های بانکی مشمول مالیات بر سوداگری است؟

پریناز ایزدیار ازدواج کرد؟ + عکس

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی+ جدول

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ امروز

فیلم/سوتی یک شرکت‌کننده در برنامه محمدرضا گلزار که سانسور نشد

اینفوگرافی/غذای مورد علاقه ایرانیان چند؟

قیمت خودرو‌های پارس خودرو + جدول