تاریخ انتشار: ۰۷:۰۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین فیلم‌های ژانر ترسناک سینمای جهان

تماشای ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان از بین عناوین مختلف سینمایی، راهی عالی برای کشف ترس‌های ما است و البته اکثر این آثار راه مقابله با آن ترس را نیز به ما آموزش می‌دهند.

بهترین فیلم‌های ژانر ترسناک سینمای جهان

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: از همان آغاز شکل‌گیری سینما در اواخر قرن نوزدهم تاکنون، ژانر وحشت و فیلم ترسناک، همیشه بخشی از چرخه‌ تولید سینما بوده و تا همین امروز که این نوشته مقابل شما است، بی‌وقفه به کارش ادامه داده است.

فیلم‌های ترسناک از بهترین آثار کلاسیک و مدرن ژانر وحشت محسوب می‌شوند. تماشای ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان از بین عناوین مختلف سینمایی، راهی عالی برای کشف ترس‌های ما است و البته اکثر این آثار راه مقابله با آن ترس را نیز به ما آموزش می‌دهند. فیلم‌های زیادی در این ژانر تولید می‌شوند که طرف‌داران بسیاری دارند و بعضی از آن‌ها ماندگار و به‌یادماندنی می‌شوند. صحنه‌های ترسناک بعضی از فیلم‌های ترسناک از ذهن تماشاگر پاک نمی‌شوند.

۱- جن‌گیر (The Exorcist)

جرج تاون واشینگتن دی. سی. آمریکا. «ریگان» (بلر)، دختر دوازده ساله، یکی از بازیگران زن مشهور سینما دچار حالت‌های غریبی می‌شود. تمام تلاش پزشکان برای تشخیص و درمان بیماری «ریگان» بی‌نتیجه می‌ماند، و در نهایت، تنها راه چاره، اجرای مراسم جن‌گیری است. تقریباً قابل پیش‌بینی است که شاهکار ویلیام فریدکین، در ۴۰ سالگی است، چرا در بین برترین فیلم‌های ترسناک قرار دارد؟

جن‌گیر را حتماً ببینید و دلیل این برتری را خواهید فهمید. این داستان از ریگان، دختر یک بازیگر موفق سینما است که روزی با بازی با یک تخته ouija خود را در زیرزمین اشغال می‌کند. با استفاده از تخته ouija به عنوان دروازه، یک میهمان ناخوشایند در دختر کوچک ریشه می‌زند.

۲- فیلم لبخند

فیلم لبخند یا اسمایل سال ۲۰۲۲ آمد و نحوه لبخند شخصیت‌ها آن قدر ترسناک و آزاردهنده بود که از نظر خیلی‌ها این فیلم یک فیلم وحشتناک بسیار موفق بود و توانست خیلی‌ها را بترساند. داستان فیلم با یک روانپزشک به نام رز شروع می‌شود. روزی سر کار، او شاهد ماجرای عجیب می‌شود و زنی جوان در حالی که لبخند کریهی به لب دارد، خود را می‌کشد. از آن پس، زندگی رز دچار تغییرات آزاردهنده و عجیبی می‌شود و مدام با افرادی لبخند به لب که او را تهدید می‌کنند مواجه می‌شود. زندگی رز، به طور کل بهم می‌ریزد و اتفاقات ترسناکی برای او و همینطور بینندگان فیلم ایجاد می‌شود.

۳- فیلم مرد نامر‍‍‍ئی

اگر شما هم طرفدار سینمای وحشت هستید قطعاً نام لی وانل را به‌عنوان یکی از مشهورترین کارگردانان این ژانر شنیدید. کارگردان فیلم‌های موفقی، چون «ارّه» و «موذی»، این بار سراغ ایده‌ای روانکاوانه رفته است. سیسیلا که هنوز زخم جدایی از نامزد آزارگر خود را التیام نبخشیده، حال سایه سنگین روح او را بر فراز خانه‌اش حس می‌کند و مدام خود را تحت تعقیب وی می‌بیند؛ تحت تعقیب مردی که زنده نیست و هیچکسی هم او را نمی‌بیند!

نکته جالب در مورد این فیلم، عنوان آن است. با اینکه روایت داستان در مورد سیسیلا و اتفاقات ترسناک زندگی او پس از مرگ نامزدش است،، اما کارگردان گویی قصد دارد با تاکید ضمنی و موذیانه بر مرد نادیدنی داستان، از حقایقی نادیدنی نیز رونمایی کند! از بازیگران مرد نامرئی می‌توان به الیزابت ماس، هریت دایر و الیور جکسون کوهن اشاره کرد.

۴- فیلم شیون

فیلم ترسناک و هوشمندانه کره‌ای به نام شیون یا مویه، که فضای فوق العاده‌ای دارد، اثری از نا هانگ جین و یک سفر اضطراب‌آور به عمق دل تاریکی است. زمانی که اهالی روستای گوکسونگ، زنجیره‌ای از قتل‌های وحشتناک را به یک ژاپنی مرموز ربط می‌دهند، فضای غیرمطمئن و شک‌آور این فیلم دچار تشنج می‌شود.

مسئول تحقیقات، افسر جونگ‎گو خیلی زود خود را در مرکز ماجرایی وحشیانه و ترسناک می‌بیند که شامل شمن‌ها، کشتار‌های فجیع، تسخیر‌های شیطانی و اتفاقات ترسناک دیگری از این دست است. بهتر است بیش‌تر از این توضیح ندهیم تا لذت تماشای یکی از بهترین، قدرتمندترین، غافلگیرکننده‌ترین و شوم‌ترین فیلم‌های ترسناک قرن ۲۱ را از شما نگیریم.

۵- فیلم ایکس X

ایکس هم یکی دیگر از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان است فیلمی در ژانر وحشت و اسلشر که در دهکده‌ای اطراف تگزاس اتفاق می‌افتد و یک گروه فیلمبرداری که تهدید می‌شوند. کارگردانی این فیلم را تی وست انجام داده است که به خاطر فیلم‌های ترسناکی که ساخته شهرت دارد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۲ است که نقد‌های مثبت بسیاری دریافت کرده و در سال ۲۰۲۲ اکران شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر بیوگرافی سینمای جهان


در اواخر دهه ۷۰ میلادی یک گروه فیلمبرداری جوان و جویای نام یرای ساخت فیلمنامه‌ای به نام دختران کشاورز، خانه‌ای روستایی در اطراف تگزاس که متعلق به یک زوج سالخورده و مرموز است را اجاره می‌کنند تا مشغول کار شوند، اما به تدریج تنش‌ها آغاز می‌شوند و آن‌ها غافلگیر می‌شوند. وحشتی در انتظار گروه است.

۶- فیلم هالووین (Halloween)

فیلم هالووین جز اولین فیلم‌های ترسناک اسلشر محسوب می‌شود، جان کارپنتر با ساخت این فیلم در واقع یک کلاسیک مدرن خلق کرده و در طول فیلم با بهره‌گیری از هر دو نوع ترس فضا‌های تنگ و ترس‌های ناگهانی در یک زمان، در تلقین احساس ناخوشایند توام با ترس و ناامنی در مخاطب بسیار موفق عمل کرده است. واقعاً چه کسی تصور می‌کرد یک ماسک ساده بتواند تا این حد وحشت بیافریند؟ 

داستان فیلم درباره قاتل روانی است که در کودکی با ضربات چاقو به خواهرش حمله کرده و حالا پس از ۱۵ سال چند روز قبل از هالووین از زندان فرار کرده است.

بهترین فیلم‌های ژانر ترسناک سینمای جهان

۷- فیلم بابادوک

بابادوک از دیگر فیلم‌های معروف ژانر وحشت است که تنها به دنبال ایجاد ترس و دلهره در دل مخاطب نبوده است. بلکه در این فیلم جنیفر کنت ترکیب جالبی از دنیای هیولا‌های ترسناک و چالش‌های یک زن بیوه و فرزندش ایجاد کرده که در دل آن می‌توان رد غم و افسردگی عمیق زنانه و تنهایی ناامید کننده یک زن را دنبال کرد.

داستان بابادوک درباره یک زن بیوه افسرده است که پس از مرگ شوهرش به تنهایی با پسر ۶ ساله‌اش زندگی می‌کند و خواندن کتابی به نام بابادوک برای کودک باعث می‌شود اتفاقات ترسناک و دلهره آوری برای این مادر و پسر رقم بخورد.

۸- فیلم پروژه جادوگر بلر

در جنگل‌های حوالی بورکیتسویل، موجودی مخوف زندگی می‌کند که به‌گفته اهالی یا جادوگر است یا روح جادوگر یا موجود ترسناکی که بچه‌ها را می‌کشد. هرچه هست، هیچ‌کس دوست ندارد بعد از تاریکی هوا با آن مواجه شود، البته به غیر از هتر دوناهوی مستندساز که برای ساخت فیلمش گروه فیلم‌برداری را به درون جنگل می‌برد. 

برخلاف بسیاری از فیلم‌های ژانر فاند فوتیج (found footage) که تدوین‌های بی‌دلیل دارد و معمولا فردی را که دوربین به دست دارد نادیده می‌گیرد، در فیلم «پروژه جادوگر بلر» همه حس ترس و وحشت به بیننده منتقل می‌شود، چراکه بازیگران همه فیلم‌برداری‌ها را انجام داده‌اند. در فیلم‌های سبک فاند فوتیج، حوادث از طریق دوربین کاراکتر‌ها دیده می‌شوند و معمولا تکان‌های مداوم دوربین صحنه‌ها را واقعی و باورپذیرتر می‌کنند. در واقع فیلم «پروژه جادوگر بلر» سبک مدرنی از سینمای وحشت فاند فوتیج را ابداع کرد و در مقایسه با فیلم‌های مشابه، این ژانر را بهتر به کار گرفت. صحنه نهایی فیلم یکی از نقاط قوت فیلم است که هرگز فراموشش نمی‌کنید.

۹- فیلم کشتار با اره‌برقی در تگزاس

این فیلم اسلشر آمریکایی یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک جهان و محصول ۱۹۷۴ است. هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا انتشار آن را ممنوع کرده است. داستان فیلم درباره گروهی متشکل از چند کودک و نوجوان است که در دام یک خانواده تگزاسی آدم‌خوار می‌افتند. یکی از اعضای این خانواده پوست قربانیانش را همچون ماسک بر چهره می‌گذارد. فیلم بسیار دلهره‌آور است و فضایی آمیخته با وحشت دارد.

این فیلم به همه دلایلی که باعث ممنوعیتش شده‌اند یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دنیاست؛ صحنه‌هایی وحشیانه و زجرآور و فضایی آکنده از خشونت و غم دارد که با دیدن آن‌ها عرق سردی بر پیشانی‌تان خواهد نشست. البته درباره شهرت فیلم «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» به‌عنوان فیلم ترسناک کمی اغراق شده است. این فیلم بیش از هرچیز به‌خاطر نحوه فیلم‌برداری و تدوینش حس وحشت و اضطراب را به بیننده منتقل می‌کند.

۱۰- فیلم یک مکان آرام

این فیلم درباره یک خانواده چهار نفره است که در دنیای آخرالزمانی زندگی می‌کنند که این دوران یک ویژگی عجیب داره و آن هم اینکه اگر صدای او شنیده شود زنده نمی‌ماند. این خانواده باید در سکوت مطلق زندگی کنند و هر صدای قابل توجهی باعث می‌شود این جانوران عجیب آخر الزمانی به سراغ آن‌ها بیایند. شاید ترس این فیلم کمتر از بقیه فیلم‌های ترسناک باشد، اما استرسی که از اول این فیلم ترسناک به بیننده وارد می‎شود خیلی بیشتر از بقیه فیلم‌ها هست. پس یک بار دیدن این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

عکس/یانگوم در کنار پدر و مادر واقعی‌اش

واردات خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!/ مردم به جایی رسانده‌اند که خودروی اسقاطی خارجی را به خودروی ملی ترجیح می‌دهند!

اینجا کسی به فکر مستاجر‌ها نیست/ افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها از فرودین ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

بازیگر پیش از انقلاب و مادر لیلا حاتمی درگذشت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

بدحساب‌ترین طرف صندوق توسعه ملی، دولت‌ها بوده‌اند/ ۱۰۰ میلیارد یورو صندوق کجاست؟/ ثروت نسل آینده، قربانی تبانی و ندانم‌کاری‌های مدیریتی شده است

پیش بینی بورس امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تتر چیست و چرا جای دلار را در ایران گرفته است؟

برای درمان نفخ شکم این داروی گیاهی را مصرف کنید

تمرین‌هایی برای تقویت حافظه و تمرکز

کشف بهترین راه برای افزایش طول عمر

بهترین زمان مصرف دانه چیا

از گران کردن بنزین تا واردات خودروهای دست دوم؛ راه حل ناترازی بنزین چیست؟/ متهمان اصلی معضل بنزین در ایران

فیلم/ سکانسی از بازی زری خوشکام در سریال هزار دستان علی حاتمی

ورود سامانه جدید بارشی به کشور

فیلم/ لحظه انفجار ایستگاه فشار قوی برق در کوهسنگی مشهد

شمار جانباختگان سیل در خراسان رضوی به ۱۲ تن رسید

پرونده فساد بزرگ فوتبال علنی شد

فیلم/ لحظه ترور یکی دیگر از رهبران حماس در البقاع لبنان

شهادت یکی از فرماندهان حماس در حمله پهپادی اسراییل در لبنان

فیلم/ انتقاد تند رضا رشیدپور درباره ممنوعیت اجرای DJ در رستوران‌های کیش

فیلم/ تخلیه برخی منازل در هاشمیه مشهد

فیلم/ ادعای عجیب کارشناس شبکه اینترنشنال درباره دلیل پاسخ‌ندادن اسراییل به حمله ایران

واکنش بیمارستان طالقانی به خبر خودداری از پذیرش مددجویان زندان اوین

پزشکان بدون کارتخوان متخلفند

نخستین پیشنهاد تمدید برای ستاره پرسپولیس

بازگشت حسن یزدانی به تیم ملی

با ارزان‌ترین سلاح پهپادکُش آشنا شوید: هر شلیک ۷هزار تومان

زری خوشکام: سی سال ممنوع‌الکارم کردند/ علی حاتمی را دق دادند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است

صعود نوشاد عالمیان از مرحله گروهی تنیس روی میز انتخابی المپیک

امام جمعه کرج: شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر صهیونیستی بود

فیلم/ اقدام عجیب فرماندار مشهد در اوج بحران سیل

محور کندوان-کرج یک‌طرفه شد

جنیفرلوپز و بن افلک جدا شدند

پست فلسفی علیرضا بیرانوند + عکس

آتش سوزی در تجریش تهران

هشدار سازمان هواشناسی به تهرانی‌ها