تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین فیلم‌های ژانر خانوادگی سینمای جهان

ژانر خانوادگی در سینما یکی از موثرترین ابزار‌ها برای انتقال پیام‌های مثبت و آموزنده به نسل جوان است. این انواع فیلم‌ها می‌توانند علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به دیدگاه کودکان و نوجوانان منتقل کرده و آنان را برای مواجهه با چالش‌های زندگی آماده کنند.

بهترین فیلم‌های ژانر خانوادگی سینمای جهان

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: ژانر خانوادگی در سینما یکی از محبوب‌ترین و گسترده‌ترین ژانر‌ها است که به دنبال ساختار‌های داستانی مناسب برای تمام اعضای خانواده است. این ژانر معمولاً داستان‌ها و موضوعاتی را دربرمی‌گیرد که بتواند همزمان با افراد مختلف خانواده ارتباط برقرار کند و برای همه سنین مناسب باشد. این انواع فیلم‌ها اغلب شامل موضوعاتی همچون ماجراجویی، دوستی، رشد شخصیتی، تلاش برای رسیدن به اهداف و ارزش‌های خانوادگی و انسانی می‌شوند.

ژانر خانوادگی در سینما یکی از موثرترین ابزار‌ها برای انتقال پیام‌های مثبت و آموزنده به نسل جوان است. این انواع فیلم‌ها می‌توانند علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به دیدگاه کودکان و نوجوانان منتقل کرده و آنان را برای مواجهه با چالش‌های زندگی آماده کنند. همچنین، فیلم‌های خانوادگی می‌توانند برای والدین فرصتی مناسب برای ارتباط و ارزیابی ارزش‌های خانوادگی به وسیله بحث و گفتگو با فرزندان فراهم کنند. از این‌رو، این ژانر دارای ارزش آموزشی و تربیتی بالایی است که به تقویت ارتباطات خانوادگی کمک می‌کند و برای همه اعضای خانواده سودمند است.

۱- فیلم ستاره‌های روی زمین

فیلم ستاره‌های روی زمین به کارگردانی عامر خان، یکی از بهترین فیلم‌های آموزنده و خانوادگی است که به مشکل خوانش‌پریشی می‌پردازد. در این فیلم هنرنمایی عامر خان، دارشیل سافاری و تانیا چدا قابل تقدیر است.

داستان این فیلم خانوادگی خارجی درباره یک پسربچه ۸ ساله به نام ایشان است. اگرچه او در هنر عالی است، اما مشکل خوانش‌پریشی وی و عملکرد ضعیف تحصیلی او سبب شده والدینش او را به یک مدرسه شبانه‌روزی بفرستند. معلم هنر جدید مدرسه، متوجه مشکل آن‌ها می‌شود و تلاش دارد به او برای رفع این مشکل کمک کند.

۲- فیلم خانه پر سر و صدا

در این فیلم خواهران لینکلن لاود، برنامه‌های خود را برای سپری کردن ایام کریسمس دارند، اما لینکلن برای برپایی سنت‌های خانوادگی و قدیمی خود، تصمیم می‌گیرد با کمک بهترین دوستش نقشه‌ای مخفیانه بکشد و آن‌ها را به خانه بازگرداند.

فیلم خانه پر سر و صدا به کارگردانی جاناتان جاج در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و از فیلم‌های کمدی خانوادگی است. در این فیلم برایان استپانک، میا الن، برایان پاتریک وید، کاترین تیبر و جاهزیر برونو به هنرمندی پرداخته‌اند.

۳- قلعه‌ای برای کریسمس

فیلم قلعه‌ای برای کریسمس به کارگردانی ماری لمبرت در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و آمریکا و در ژانر کمدی و خانوادگی است. بروک شیلدز، کری الویس، لی راس، ونسا گراس و درو بریمور هنرمندی کرده‌اند. در این فیلم، نویسنده‌ای معروف برای فرار از یک ماجرای جنجالی، به اسکاتلند سفر می‌کند. او عاشق قلعه‌ای می‌شود و باید مقابل دوک بدخلق صاحب قلعه بایستد.

۴- در جستجوی خوشبختی

فیلم «در جستجوی خوشبختی» فیلمی تاثیرگذار است که براساس داستان زندگی کریس گاردنر، کارآفرین آمریکایی ساخته شده است. داستان فیلم در زمانی رخ می‌دهد که گاردنر یک بی‌خانمان بود و با همسر و فرزندش به سختی زندگی را می‌گذراندند. این فیلم علاوه بر اینکه از بهترین فیلم‌های بر اساس واقعیت است، توانسته در لیست بهترین فیلم‌های خانوادگی نیز قرار گیرد. این فیلم جذاب بهترین فیلم خارجی خانوادگی است.

۵- فیلم عروس شاهزاده

یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی جهان، فیلم عروس عروس شاهزاده است. عروس شاهزاده ضمن این‌که جوایز فراوانی را متعلق به خود کرد، در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از فیلم‌های تاریخی - فرهنگی تاثیرگذار معرفی شد.

داستان این فیلم خارجی خانوادگی درباره زنی جوان به نام باترکاپ است که در پادشاهی خیالی فلورین زندگی می‌کند. مرد مزرعه داری به نام وستلی نیز در نزدیکی باترکاپ مسکن دارد. وستلی و باترکاپ عمیقا عاشق یکدیگر می‌شوند و این اتفاق باعث می‌شود که وستلی به سفری دریایی برای کسب درآمد برود تا بتواند با باترکاپ ازدواج کند، اما در دریا او گیر دزدی دریایی که به سنگدلی معروف است می‌شود و همه خیال می‌کنند که وستلی مرده است.

۶- فیلم بچه‌های آسمان

در میان بهترین فیلم‌های خانوادگی حتماً باید یادی از ساخته مجید مجیدی، یعنی فیلم بچه‌های آسمان بکنیم. فیلم بچه‌های آسمان به یادماندنی‌ترین و بهترین فیلم خانوادگی است که داستان علی و زهرا را روایت می‌کند. با گم شدن کفش‌های زهرا، علی تصمیم می‌گیرد در مسابقه دو، نفر سوم شود تا جایزه‌اش، که یک جفت کفش ورزشی است، را به زهرا بدهد.

این فیلم زیبا در سال ۱۹۹۸ نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده بود. منتقدین نیز استقبال گرمی از فیلم داشتند و آن را یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی ایرانی در جهان می‌دانند. امیرفرخ هاشمیان، بهاره صدیقی و رضا ناجی بازیگران این فیلم هستند.

۷- فیلم اعجوبه

این فیلم دیدنی که از بهترین فیلم‌های خانوادگی جدید است به کارگردانی استیون شباسکی و نویسندگی جک تورن و شباسکی از رمانی به همین نام نوشته آرجی پالاسیو اقتباس شده است. داستان فیلم که از بهترین فیلم‌های خانوادگی جدید است، در مورد پسری است که از بیماری نادری که بر روی زیبایی او تاثیر گذاشته است رنج می‌برد. 

این پسر به اسم آگوست پلمن به علت ظاهر غیر معمول خود از رفتن به مدرسه امتناع می‌کند، اما هنگامی که برای شروع سال پنجم وارد مدرسه می‌شود با یک اتفاق تبدیل به یک قهرمان می‌شود و این شروعی برای اوست که بتواند با محیط و افراد جامعه ارتباط برقرار کند.

۸- فیلم کروئلا

فیلم کروئلا نسخه تازه‌ای از یک شخصیت شرور معروف را نشان می‌دهد، نسخه‌ای که در سرزمین داستان‌ها این بار قرار است همدلی مخاطب را برانگیزد و مثل سابق یک شرور تک‌بعدی نیست. دختری جوان که سودای طراحی مُد و لباس دارد و دهه‌ی ۷۰ میلادی در لندن زندگی می‌کند و نام واقعی‌اش استلا است. استعداد‌های استلا خیلی زود توجه بارونس فون هلمن (اما تامپسون) را به خودش جلب می‌کند، زنی مشهور و مطرح در عرصه‌ی مُد و طراحی لباس که به‌شدت مغرور و متکبر است و گذشته‌ تاریکی هم دارد. فون هلمن به استلا پیشنهاد کار می‌دهد، ولی کم‌کم همه چیز سمت فاجعه پیش می‌رود و اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای می‌افتد.

کروئلا نظر مثبت تماشاگران و منتقدان را برانگیخت و خیلی‌ها گفتند که این یکی از بهترین فیلم‌های لایو اکشن دیزنی است که تا به حال ساخته شده. فیلم ابتدا قرار بود دسامبر ۲۰۲۰ اکران شود، ولی در پی شیوع کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد و یکی از فیلم‌هایی بود که هم‌زمان با اکران، در دیزنی پلاس آمد. کروئلا در گیشه هم خوب عمل کرد و ۲۳۳ میلیون دلار در سینما‌های جهان فروخت. این فیلم به حدی موفق بود که ساخت دنباله‌ی آن هم با حضور، اما استون چراغ سبز گرفت.

۹- فیلم گشت‌ و گذار در جنگل

دیزنی بار دیگر یکی از تم‌های شهر بازی‌های خود را تبدیل به فیلم کرده است و یک اکشن ماجراجویانه ساخته که مناسب تمام اعضای خانواده است. در این فیلم دکتر لیلی هافتون (امیلی بلانت) به همره برادرش به سفری دور و دراز پا می‌گذارد تا درخت زندگی را پیدا کند و در این میان با مردی به نام فرانک وولف (دواین جانسون) آشنا می‌شود که با قایق کهنه و زهوار در رفته‌اش مردم را در رودخانه‌های بین جنگل می‌گرداند. یکی از بخش‌های تحسین‌برانگیز گشت‌وگذار در جنگل، ارجاع‌های بامزه‌اش به خود شهر بازی و ماجرا‌های درون آن است که هوادارانش را سر ذوق می‌آورد. این فیلم هم مثل خیلی دیگر از آثار این یکی دو ساله، با تأخیر اکران شد و همزمان با اکرانش در سینما‌ها روی دیزنی پلاس قرار گرفت. گشت‌وگذار در جنگل عملکرد خوبی در گیشه داشت و بیش از ۲۱۹ میلیون دلار فروش کرد و ساخت دنباله خود هم تضمین شد. البته بعضی نقد‌ها و نظر‌ها نسبت به آن منفی است، ولی مخاطبان عاشق آن شده‌اند و امتیاز تماشاگران در راتن تومیتوز برای آن ۹۲ درصد ثبت شده است.

۱۰- فیلم صدای موسیقی

صدای موسیقی یکی از فیلم‌های خانوادگی برتر تاریخ است که محال است عاشق آن نشوید! این اثر درباره دختر سر به هوایی به نام ماریا است که به عنوان معلم سرخانه به منزل یک افسر بازنشسته نیروی دریایی می‌رود. همسر این مرد فوت شده و فرزندانش تمام معلم‌هایشان را در مدت کوتاهی از آمدن به خانه‌ی آن‌ها پشیمان می‌کنند. اما ماریا با خودش عشق و موسیقی را به این خانه سرد و بی‌روح می‌آورد و طولی نمی‌کشد که این بچه‌ها با او انس می‌گیرند.

نکته جالب درباره این فیلم این است که بدانید این عنوان از فیلم‌های خانوادگی بر اساس واقعیت و با الهام از کتاب بیوگرافی «داستان خوانندگان خانواده ترپ» به قلم ماریا وون ترپ ساخته شده است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

عکس/ عکسی قدیمی از امیرجعفری و ریما رامین‌فر و پسرشان

قیمت ماهی امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

استوری منوچهر هادی و یکتا ناصر با یک آهنگ مشترک! + فیلم

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

رضا شیخی درگذشت

عکس/تیپ خاص و کژوال رضا عطاران

پیش بینی بورس چهارشنبه فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد

حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای ۲ فرزند از قانون بودجه

افشاگری ترامپ درباره کناره گیری نتانیاهو از حمله مشترک به کاروان سردار سلیمانی

عکس/غلط املایی تابلو زیباکلام

عکس/کارت جشن عروسی بنی‌صدر در سال ۵۳

درگیری دو همکلاسی در شوش منجر به قتل شد

برق این شهر‌ها فردا قطع می‌شود!

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/رقص جذاب داوود رشیدی

زالو درمانی جه تاثیری دارد؟

تاثیر مصرف نمک در درد‌های زنانه

حقوق کارگران چقدر از تورم عقب‌مانده است؟

واکنش آذری جهرمی به ممنوعیت پخش سریال حشاشین

عکس/ خانه لاکچری هانده ارچل بازیگر ترک فیلم مست عشق

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

چگونه دو اسپیکر بلوتوثی را به هم وصل کنیم؟

عکس/ استایل جذاب مه لقا باقری سوژه کاربران شد

چطور بفهمیم کیلومتر شمار خودرو دستکاری شده؟

فیلم/ اعتراف سارقان موتورسوار اتوبان های تهران

داور بازی استقلال و تراکتور استعفا داد!

سازنده واکسن آسترازنکا اعتراف کرد

فیلم/ چهره‌های فضای مجازی زیر ذره بین قوه قضاییه

فیلم/ دختر آیت‌الله طالقانی: بی‌حجابی مجازاتی ندارد

اعلام شرایط وام فوری ۲۰۰ میلیونی بانک ملی+ جزییات

خوشگذرانی نانسی عجرم به همراه فرزندانش در شهربازی + عکس

سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد

فیلم/ شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری

اولین عکس از درب جدید طلای حرم امام رضا (ع)

فیلم/تعقیب و گریز دیدنی زورگیر‌های موتورسوار در الهیه

اقتصاد ژاپن دست پر آمد

جهش تولید نفت ایران در سال جاری

افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا

امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری قطر برای ساخت کشتی حمل گاز

سقوط اکتشافات نفت و گاز در جهان

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است!

فیلم/ بارش شدید باران در ماهیدشت کرمانشاه

مبلغ عیدی روز معلم ۱۴۰۳ مشخص شد

ماجرای عکس جعلی ترانه علیدوستی و پدرش

بازار نیمه تعطیل طلا، صعودی شد

فیلم/حمله یک مهاجم مسلح با شمشیر سامورایی به مردم در لندن

قیمت جدید انواع میوه و سبزی در بازار +جدول

استقلالی‌ها پولدار شدند

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

فیلم/زاکانی هر کاری می‌کند جز اداره شهر!

فیلم/طوفان شدید در استان الانبار عراق

اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است

اعلام محدودیت ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته