تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین پهپادهای رزمی جهان

در این مطلب به معرفی و بررسی برترین پهپاد‌های رزمی جهان خواهیم پرداخت.

برترین پهپادهای رزمی جهان

اقتصاد۲۴: در سال‌های اخیر پهپاد‌های نظامی به یکی از موثرترین تجهیزات جنگ تبدیل شده است. پهپاد‌های مدرن شده در حال تبدیل شدن به سلاح‌های حیاتی برای نظارت، جمع‌آوری اطلاعات و گاهاً تهاجم هستند. ما در این مقاله به معرفی و تشریح برترین پهپاد‌های رزمی جهان می‌پردازیم که عبارتند از:

۵. CH-۵

۴. Shahed-۱۳۶ 

۳. Predator B (MQ-۹ Reaper)

۲. Heron TP

۱. Predator C Avenger

 

پهپاد CH-۵

پهپاد CH-5

پهپاد CH-۵ که با نام پهپاد رنگین کمان نیز شناخته می‌شود، توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین طراحی و توسعه یافته است. این هواپیمای بدون سرنشین برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۶ معرفی شد و شبیه پهپاد MQ-۹ ریپرساخت ایالات متحده آمریکا است.


بیشتر بخوانید: «فلاخن داوود» چیست و چگونه کار می‌کند؟


این پهپاد رزمی قادر به انجام ماموریت‌های جنگی، شناسایی، مراقبت، گشت زنی و موقعیت یابی هدف است. حداکثر وزن برخاست ۳۳۰۰ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار ۱۲۰۰ کیلوگرم است. نقاط سخت در هر بال را می‌توان با یک بسته چهارگانه موشک ضد زره هدایت شونده AR-۲ SAL و دو بسته موشک AR-۱ SAL مجهز کرد. این هواپیما با استفاده از یک موتور ۳۳۰ اسب بخاری می‌تواند به سرعت ۱۱۸ کیلو و حداکثر ۶۰ ساعت استقامت داشته باشد.

پهپاد Shahed-۱۳۶

پهپاد شاهد 136

شاهد-۱۳۶ یک حامل مهمات سرگردان ساخت ایران است که به آن پهپاد انتحاری یا کامیکازه نیز می‌گویند که توسط شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) ساخته و تولید شده است. پهپاد کامیکازه ایرانی شاهد ۱۳۶ که با تخریب زیرساخت‌های اوکراینی که هم اکنون دلیلی برای محکومیت و فشار تحریمی علیه تهران شده است، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

شاهد-۱۳۶ بر اساس طراحی بال مثلثی با سکان‌های تثبیت کننده در نوک ساخته شده است. موتور این پهپاد در پشت بدنه قرار دارد. این طراحی همچنین دارای یک چیدمان فشاری رو به عقب است. طول آن ۳.۵ متر، طول بال‌ها ۲.۵ متر و وزن آن حدود ۲۰۰ کیلوگرم است.

پهپاد سرجنگی دارای وزن ۵۰ کیلوگرم (جنس فلزی ۹ کیلوگرم و مواد منفجره ۴۱ کیلوگرمی) است. در مجموع به گفته کارشناسان از نظر قابلیت تخریب، شاهد ۱۳۶ را می‌توان با FAB-۱۰۰ مقایسه کرد.

شاهد-۱۳۶ هدف آسانی برای سیستم‌های دفاع هوایی مدرن نیست. اندازه کوچک، طراحی آیرودینامیکی و قطعات غیر فلزی در طراحی کار ردیابی آن را برای رادارها سخت می کند.

پهپاد Predator B (MQ-۹ Reaper)

Predator B (MQ-9 Reaper)

پهپاد پردیتور B (MQ-۹ ریپر) در نیروی هوایی ایالات متحده، ناسا، نیروی هوایی سلطنتی و نیروی هوایی ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در خدمت است. این هواپیمای از راه دور که توسط جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز توسعه یافته است، برای مطابقت با استاندارد‌های STANAG ۴۶۷۱ ناتو طراحی شده است.

پهپاد رزمی پردیتور B دو برابر سریعتر از پردیتور قبلی خود است و می‌تواند ۵۰۰ ٪ محموله بیشتری را حمل کند. توانایی رسیدن به حداکثر ارتفاع تا ۵۰۰۰۰ فوت و حداکثر سرعت ۲۴۰k و استقامت ۲۷ ساعت را دارد.

این پهپاد با استفاده از موتور توربوپراپ هانی ول TPE۳۳۱-۱۰ می‌تواند حداکثر وزن ۱۷۴۶ کیلوگرمی را در خود جای دهد که شامل محموله خارجی ۱۳۶۱ کیلوگرم می‌شود. این موشک قادر به حمل محموله‌های چند مأموریتی مانند سیستم‌های EO/IR، رادار چند حالته Lynx، رادار نظارت دریایی چند حالته، اقدامات پشتیبانی الکترونیکی، تعیین‌کننده‌های لیزری است. همچنین می‌تواند سیستم‌های تسلیحاتی مختلفی از جمله موشک‌های هلفایر GM-۱۱۴، بمب‌های GBU-۱۲ Paveway II و کیت GBU-JDAM را در خود جای دهد.

پهپاد Heron TP

پهپاد Heron TP

Heron TP که با نام ایتان نیز شناخته می‌شود، یک پهپاد شناسایی است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل طراحی و ساخته شده است. این پهپاد رزمی در خدمت نیروی دفاعی اسرائیل است.

این پهپاد توانایی حمل حداکثر بار ۲۷۰۰ کیلوگرمی را دارد که شامل سیستم‌های ماموریتی متعدد مانند رادار دیافراگم مصنوعی، سیستم جهانی ارتباطات سیار، حسگر‌های اطلاعاتی ارتباطی و محموله‌های جنگی مانند بمب‌های هدایت‌شونده و هوا به -موشک‌های زمینی است.

این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از یک موتور پرت اند ویتنی PT-۶A ۱۲۰۰ اسب بخاری، می‌تواند بیش از ۳۰ ساعت در حالی که با حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلوتن پرواز می‌کند، دوام بیاورد. حداکثر وزن برخاست مجاز این هواپیما ۵۶۷۰ کیلوگرم است.

پهپاد Predator C Avenger

1. Predator C Avenger

پهپاد پردیتور سی اَونجر یک هواپیمای بدون سرنشین از راه دور است که توسط جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمزتوسعه یافته است. اولین پرواز این هواپیما در آوریل ۲۰۰۹ انجام شد. این پهپاد رزمی دارای حداکثر وزن برخاست ۸۲۵۵ کیلوگرم است.

این پهپاد قادر است محموله‌های حسگر متعدد متصل به پایه‌های نقطه سخت بال خود را حمل کند. ظرفیت کل این هواپیما ۲۹۴۸ کیلوگرم است. محموله تسلیحاتی آن شامل موشک‌های هلفایر، بمب‌های هدایت شونده (GBU) -۱۲/۴۹ بمب‌های هدایت لیزری، GBU-۳۱ GBU-۳۲، GBU-۳۸، ۳۸ مهمات حمله مستقیم مشترک و بمب‌های GBU-۳۹ و GBU-۱۶/۴۸ است.  

پردیتور سی اَونجر سرعت عملیاتی و ترانزیت بیشتری نسبت به هواپیمای پردیتور B ارائه می‌دهد. این پهپاد رزمی با استفاده از موتور توربوفن پرت اند ویتنی PW۵۴۵B قادر است تا ارتفاع ۵۰۰۰۰ فوتی را طی کند. حداکثر سرعت این پهپاد ۴۰۰k و استقامت ۲۰ ساعت است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۱
مجید
23
12
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاهد رو بی جهت وارد لیست کردید
علی رضا
کلا خود تحقیری رو دوست دارید دوست عزیز شاهدبه نسبت قیمت تمام شده و کارایی در میدان نبرد جوابش رو پس داده هم ارزون نسبت به پهبادهای چند میلیون دلاری هم نسبت به جسه کوچکش قدرت تخریب بالایی داره
ناشناس
قبل از اینکه روسیه از این پهپاد در جنگ استفاده کنه، خود تحقیرها ادعا میکردند اینا فتوشاپه، حالا لحن عوض شده و میگن نباید جزو لیست باشه، یواش یواش دارن تو راه میان
رایان
34
31
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه چرت وپرتابی نوشتین.پهپاد شاهد 136 بین بهترینهای جهان .?????
مصطفی
امان از جماعت خود تحقیر
وقتی بیشترین تاثیر رو با کمترین هزینه و سرمایه گذاری در میدان نبرد داره چرا نباید تو لیست باشه
مهندس
بی شک‌ یا یک خودتحقیری یا یه مزدور سایبری سگیونسیتی!
حمید
5
3
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چشماتو باز کن یکم شرف داشته باش
ده شیخ
1
5
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرت پرت نیست می توانی امتحان کنی وسواریکی از آنها به سوی هدف بروی
ناشناس
0
4
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه این چرندیاتو گفتید که اینو القا کنی، خر خودتونید.
شاهد ۱۳۶ که با تخریب زیرساخت‌های اوکراینی که هم اکنون دلیلی برای محکومیت و فشار تحریمی علیه تهران شده است، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.
اتفاقی با سایت در پیتتون اومدم.
علی
1
2
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نه پهپاد شاهد ۱۳۶ که باید شاهد ۱۳۱ رو هم می آوردید کوری خودتحقیرای داخلی
ایرانی
چرا اسراربراین دارید بگیدجوانهای این کشورنمیتونن هیچی بسازن چرا خودتون تحقیرمیکنیدایران یعنی مردم وگرنه تمام کره زمین مثل همه خاک برسرتون حدعقل ازخودتون دفاع کنید
ناشناس
2
3
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
میخواهیم کشورماهمه چه داشته باشه تاامریکاواسراییل را شکست بدهیم درتهران سال ۶۲ هواپیمای عراقی می آمدمی زدمیرفت انقدرناراحت میشدم اکنون خیلی خوشحالم که فرزندان خودمان همه چیز درست کردندجواب دشمن را میدهیم خداسلامت کندانشاالله سازنده وسایل جنگی حالاداریم بخداشکر
منوچهر
1
6
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دنیا قبول داره که شاهد یکی از بهترینهاس ولی بعضی ها هنوز نمی فهمند.
ناشناس
از جنبه نظامی تمامی دنیا اذعان میکنند که ایران رشد چشمگیری داشته انشالله نه تنها از احاظ نظامی که در همه قسمتهای صنعت وتولید جوانان ایرانی ثابت کردنند که هم مدانن هم متانن .به افتخار ایران
بهنام
1
4
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودتحقیرهای بدبخت به جای افتخار کردن چه کامنت های گذاشتن ایران چندین نوع پهپاد داره که تو جهان بهترینن سوای اینکه بهترین های دنیا رو یا نابود کرده یا سالم نشونده الآنم پهپادهای ایران تو نبردهای واقعی خودشون رو ثابت کردن چه حمله به اسراییل چه داعش چه آرامکو و چه جنگ اکراین ایران و تجهیزاتش دست بالا رو دارن واقعا این مصداق به وقوع پیوستن حدیث پیامبر درباره ایرانه که علم اگر در ثریا باشد ایرانیان به آن دست خواهند یافت درود خدا و ملایکه و پیامبران و شهدا و صلحا بر خاک پاک ایران و فرزندان شجاع و غیورش که یاد و نام خدا رو در زمان سیطره شیطان بر زمین زنده کردند و امام زمان خود را یاری کردند و زمینه ساز ظهور پسر فاطمه شدند
ناشناس
1
4
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت ایران می گفت هیچ سلاحی به روسیه نمی دهیم این سلاح قبل از جنگ روسیه است تحویل دادیم کدوم باور کنیم قسم ات باور کنیم یا دوم خروس رو
جواد
0
1
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیستم ناوبری شاهد چطوریه؟اگر روسیه یا آمریکا اجازه استفاده از سیستم ناوبری خودشون رو ندند چی میشه؟
ناشناس
0
1
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما خود تحقیر ها کی می خواهید آدم بشوید .
ناشناس
پس ماهواره نور ۱ و ۲ واسه چی اون بالاست؟ در ضمن در حمله به سرزمینهای اشغالی ج پی است کاملاً قطع بود ولی موشکها به اونجا رسیدند و فرود آمدند.
میثم
0
1
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
هوش ایرانی در تحریم در مقابل پول و قدرت غرب. این قدرت الهی است که رعب در دل دشمنان این کشور انداخته و جوانان مخلص و مومن امروز قله های افتخار رو یک به یک فتح میکنن و شیطان در دل افزاد ضعیف ترسو بزرگ است ،، و لعنت الله الا مومنین بجبت و طاغوت
جعفر
1
0
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا بعضی ها خودشون نفهمن یا خودشان را زدن به نفهمی آکر قبل از جنک کشور عزیزمان این موشکهای قول پیکر و این نو پهپادها را داشته بود عراق غلط می کرد فکر جنک کند تا باما بجنکد بعضیها عقل ندارن یا آن زمان تو شکم مامان جون بودن
محرم
0
0
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا حرس میخورید هرکاری کنید ایران ما با ساده ترینها جهان رو انگشت به دهان کرده فکرشو بکنید روسیه به ما التماس میکنه بدید امریکا وغرب التماس میکنه ندید اوکراین با پهباد وسلاح ایرانی نابود شد.. تا کورشود ان کس که نتوان دید جاننننننننننننم ایران
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جوانان ایرانی ثابت کردند که اگر امکانات داشته باشند .بهترین ها را میسازند دولت باید این علم ودانش جوانان ایرانی رو در مسیر ساخت وتولید قرار بده ودنیا باچشم خودش ببینه که وقتی پول وامکانات با علم ودانش جوانان ایرانی در یک مسیر قرار بگیرند چه غوغایی خواهند کرد.
محمدرضا
0
0
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسانی که برضد پیشرفت مملکت خود صحبت میکنند همان غرب زده ها هستن
دوستان وطن پرست شما چرا خودتان را درگیر این ادمای وطن فروش کردید
ما پهباد ساختیم یانه این توی عمل معاوم میشه که به صهیونیست ها زدیم وثابت هم شد
دیگه چرا سد حودتون را درد میارید جر و بحث میکنید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

واکنش رسول خادم به شهادت ابراهیم رئیسی+ عکس

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کرد؟

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلمی که تلویزیون ترکیه از صحنه سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر کرد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پس از شهادت رئیس جمهور، کشور چگونه اداره خواهد شد؟

عکس/اولین تصویر از پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

آخرین اخبار از شهادت رئیس جمهور و همراهانش/ دولت بیانیه داد؛ مسیر پر افتخار و خدمت ادامه خواهد داشت/ واکنش دولت‌های جهان به شهادت سید ابراهیم رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

راه‌کارهایی برای جوان نگه‌داشتن مغز

۳ مکملی که طول عمر را افزایش می‌دهند

معجزه شنبلیله برای درمان دیابت

به این دلایل هر روز آجیل بخورید

گمانه‌زنی درباره تعطیلی عروسی‌ها در ایام عزای عمومی؛ بی‌خبری ادامه دارد/ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی: فعلا بی‌سروصدا جشن بگیرید

فیلم/ بغض مجری بی‌بی‌سی هنگام اعلام خبر سقوط بالگرد هیئت دولت

عکس/ تصویر دیده‌نشده از شهید ابراهیم رییسی

فیلم/ نخستین لحظات پیداشدنِ بالگرد رئیس‌جمهور

مسیر تشییع پیکر رئیس‌جمهور اعلام شد

فیلم/ گریه‌های غم‌انگیز همسر و مادر شهید سردار موسوی

عکس/ پیام تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران

فیلم/ نخستین حرف‌های مادر ابراهیم رییسی پس از شهادت

تولید ستون فقرات اقتصاد است

فیلم/ عزاداری مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید ابراهیم رئیسی

آمریکا درگذشت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

فیلم/ حال و هوای خانه شهید سردار موسوی

روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

امام جمعه موقت تبریز انتخاب شد

فیلم/ لحظه خاموش شدن برج میلاد درپی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش

فیلم/ پیام تسلیت گروسی درپی شهادت ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان

ادای احترام پرسپولیسی‌ها به شهدای حادثه سقوط بالگرد + عکس

فیلم/ روایت شنیده نشده از مشرف‌نشدن امیرعبداللهیان به مکه در زمان وزارت

فردا حراج شمش طلا برگزار می‌شود

عکس/ رونمایی از دیوارنگاره میدان انقلاب با تصویری از شهید ابراهیم رییسی

فیلم/ لحظه پیدا شدن انگشتر رییسی در محل سانحه

واکنش رئیس فیفا به درگذشت رئیس‌جمهور + عکس

اینفوگرافی/ نگاهی به پهپاد آکینجی ترکیه

پیام تسلیت طیب نیا و احمد توکلی درپی شهادت رییس‌جمهور

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

تصاویری از مراسم ختم زنده‌یاد زری خوشکام

عکس/ تصویر کم‌تر دیده شده از شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و خانواده‌اش

عکس/ فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

عکس/ توهین تلویزیون فرانسه به رییس‌جمهوری کشورمان

خبر مهم سخنگوی ستاد انتخابات کشور

چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

فیلم/ سوگواری مردم در میدان ولیعصر تهران

استوری شجاع خلیل‌زاده برای شهادت ابراهیم رییسی + عکس

فیلم/ حضور نخست وزیر پاکستان در سفارت ایران در اسلام‌آباد

گمانه‌ها در مورد زمان‌بندی انتخاب رئیس‌جمهور جدید

فیلم/ دفتر رئیس جمهوری سیاه‌پوش شد

تسلیت چین به مناسبت درگذشت ابراهیم رییسی به فارسی

ابراهیم حاتمی‌کیا: بُهت‌زده شدیم

تصویری از ابراهیم رییسی در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران

فیلم/ بغض و گریه برادر شهید آیت‌الله آل‌هاشم روی آنتن زنده تلویزیون

پرسپولیس ستاره‌اش را می‌فروشد اما نه به این قیمت

فیلم منتشر نشده از دوران جوانی ابراهیم رییسی

تصمیم دولت درباره تعطیلی کشور اعلام شد

اعلام برنامه جدید سازمان لیگ