تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دنا پلاس بهتر است یا تارا؟

تارا و دنا پلاس هردوی این خودرو‌ها از کیفیتی شبیه به هم برخوردارند و هردو در دامنه قیمت مشترکی به بازار عرضه شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که قصد خرید یک خودرو متوسط میان‌قیمت را دارند در دوراهی میان تارا و دنا پلاس گرفتار شده‌اند.

دنا پلاس بهتر است یا تارا؟ /// مطلب سبز

اقتصاد۲۴- مریم آیتی: انتخاب خودرو در بازار ایران با تنوع محدود و قیمت‌های بالا، کار به نسبت دشواری است. در این میان، دنا پلاس و تارا دو سدان محبوب ایرانی هستند که در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار گرفته‌اند. انتخاب خودرو در بازار آشفته ایران، معضلی همیشگی است و دنا پلاس و تارا، دو رقیب سرسخت از خط تولید ایران خودرو و هر دو مدعی جلب نظر مشتریان هستند. 

خودرو‌های سدان محبوب‌ترین نوع خودرو در بازار ایران محسوب می‌شوند و این علاقه ایرانیان به ماشین‌های سدان از گذشته‌های دور تا به امروز هیچ تغییر نکرده است. 

از آغاز صنعت خودروسازی در ایران، تمامی شرکت‌ها در تلاش بوده‌اند تا خودرو‌های سواری‌ تولید کنند که بتوانند نیاز خانواده‌های ایرانی را به خوبی برطرف کنند.

تارا و دنا پلاس هردوی این خودرو‌ها از کیفیتی شبیه به هم برخوردارند و هردو در دامنه قیمت مشترکی به بازار عرضه شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که قصد خرید یک خودرو متوسط میان‌قیمت را دارند در دوراهی میان تارا و دنا پلاس گرفتار شده‌اند. 

معرفی دنا پلاس

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ دنا پلاس را به بازار عرضه کرد. دنا پلاس فیس لیفت دنا است که خودش روی پلتفرم سمند (یا بهتر بگوییم پلتفرم پژو ۴۰۵) ساخته شده است. این پلتفرم با گذشت زمان به‌روزتر شده و اصلاحات زیادی روی آن صورت گرفته است. با این‌حال دنا پلاس نسبت به دنا تغییرات چندانی نداشته و فقط یک فیس لیفت جزئی به‌شمار می‌رود.

در سال ۱۳۹۶ شرکت خودروسازی ایران خودرو، دنا پلاس توربو دنده‌ای و در سال ۱۳۹۹ دنا پلاس توربو اتومات را هم روانه بازار کرد.

مشخصات ظاهری و کابین دنا پلاس

از نظر ظاهری، دنا پلاس تغییر خاصی در مقایسه با دنا نداشته است. فقط تغییراتی جزئی را در چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره آن می‌بینیم و البته در نمای جانبی هم طراحی در‌ها را کمی تغییر داده و خطوطی را به آن‌ها اضافه کرده‌اند. 

نمای پشتی این خودرو، جلوه به‌خصوصی ندارد و همچنان کسل‌کننده به نظر می‌آید. چراغ‌های یک‌تکه در پشت کاملا از نظر اندازه و شکل با چراغ‌های جلو ناهماهنگ هستند.

داخل کابین دنا پلاس همچنان تا حد زیادی نسبت به دنا بدون تغییر باقی مانده و تفاوت‌هایی جزئی را در آن شاهد هستیم. برای مثال، دور کنسول میانی و روی حاشیه در‌ها از طرح چوب استفاده کرده‌اند، روکش صندلی‌ها از مخمل است، دستگیره‌ها کرومی هستند و البته در مرکز دایره فرمان هم نوار کرومی را قرار داده‌اند که جلوه خوبی به آن بخشیده است. جنس پلاستیک آن همچنان کمی خشک است و کیفیت بالایی ندارد؛ ولی نسبت‌به بسیاری از محصولات ایران خودرو بهتر است. 

دنا پلاس در ابتدا سانروف داشت که دنا نداشت؛ ولی از سال ۹۷ که ایران خودرو نسخه توربو را به بازار عرضه کرد، سانروف را از روی دنا پلاس برداشت و فقط آن را مخصوص مدل توربو قرار داد!

دنا پلاس بهتر است یا تارا؟ /// مطلب سبز

امکانات رفاهی و تجهیزات دنا پلاس

از امکانات رفاهی این سدان می‌توان به کلید‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های تاشونده برقی با راهنما، نمایشگر دمای محیط، شیشه‌بالابر برقی، جاعینکی، آینه چراغ‌دار روی آفتابگیر، سیستم ضدسرقت، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب، اشاره کرد.

مزایای دنا پلاس

•    کابین نسبتا جادار
•    قدرت و سرعت قابل قبول
•    گیربکس روان
•    فرمان برقی در مدل اتومات

معایب دنا پلاس

•    کمبود امکانات رفاهی با توجه به قیمت
•    طراحی تکراری در همه مدل‌ها
•    کار نکردن دکمه‌های کنترلی روی فرمان در زمانی که سوییچ بسته است
•    نداشتن سیستم کنترل پایدار الکترونیکی
•    حذف سانروف از دنا پلاس و اختصاص آن به مدل‌های توربو

نکته: دنا پلاس در مدل‌های اتوماتیک کاملا از نظر امکانات و آپشن‌ها برتر از تارا است.

معرفی تارا

تارا یک سدان خانوادگی محصول ایران خودرو است و روی پلتفرم پژو ۳۰۱ ساخته شده است. نام این خودرو در ابتدا K۱۳۲ بوده و در سال ۱۳۹۹ آن را طراحی کرده‌اند. این مدل دنده‌ای است؛ اما تارا مدل اتوماتیک هم دارد که به بازار آمده است.

مشخصات فنی تارا

تارا دنده‌ای

موتور تارا از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و از پیشرانه TU۵P ۱.۶ لیتری بهره می‌برد که نسخه ارتقایافته TU۵ است. بیشینه قدرت آن ۱۱۳ اسب بخار است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۲.۵ ثانیه پر میکند و بیشترین سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

تارا اتوماتیک

مشخصات فنی مدل اتومات تارا با مدل دنده‌ای آن مشابه است و تنها تفاوت آن‌ها این است که این خودرو به‌دلیل اتومات بودن از گیربکس ۶ سرعته خودکار بهره می‌برد. میزان قدرت، بیشینه سرعت و مشخصات موتور و پیشرانه، مشابه تارا دنده‌ای هستند..

مشخصات ظاهری و کابین تارا

طراحی نمای بیرونی تارا کمی ناامیدکننده است. چراغ‌های بزرگ جلو اصلا زیبا نیستند و تناسبی بین اندازه اضلاع چراغ دیده نمی‌شود. جلوپنجره آن تقریبا باریک است و انحنا‌های عجیبی دارد که با دریچه هوای پایین آن اصلا هماهنگ نیست. چراغ‌های مه‌شکن بزرگ‌تر از حد معمول هستند و با چراغ‌های بزرگ مطابقت ندارند.

خطوط تیز با شیب‌های تند باعث شده است که تارا در نمای بیرونی اصلا جذاب نباشد. البته شاید این موضوع کمی سلیقه‌ای باشد و به‌نظر خیلی‌ها این طراحی زیبا و خوشایند باشد.

در نمای پشتی هم شاهد چراغ‌هایی در بخش میانی بین دو چراغ بزرگ پشت هستیم که با توجه به ابعاد تارا وصله‌ای کاملا ناجور به نظر می‌رسد. رینگ‌های مدل دنده‌ای تارا فولادی و رینگ‌های مدل اتومات آن آلومینیومی هستند.

درون کابین این خودرو تقریبا بهتر از نمای بیرونی آن است. غربیلک فرمان تارا سه‌شاخه است و دکمه‌های کنترلی دارد که دور آن‌ها نوار کرومی کشیده شده است. طراحی خلاقانه‌ای در قسمت کنسول میانی دیده نمی‌شود، ولی بد نیست. داخل کابین جادار است و طراحی ارگونومیک صندلی‌ها، فرمان و داشبورد قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

امکانات رفاهی و تجهیزات تارا

هردو مدل تارا دنده‌ای و اتومات دارای ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمز‌های چهارچرخ دیسکی در جلو خنک‌شونده، فرمان برقی، دی‌لایت، شیشه‌بالابر برقی، آینه‌های تاشونده برقی، سیستم کروز کنترل و سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها هستند.

از امکانات تارا اتوماتیک که در مدل دنده‌ای وجود ندارد می‌توان به ایربگ‌های جانبی، سانروف، دوربین دنده‌عقب، صندلی‌های برقی جلو، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، نشانگر دمای محیط و میرور لینک اشاره کرد.

مزایای تارا

•    ترمز‌های دیسکی با عملکرد مناسب
•    آپشن‌های کافی در مدل اتوماتیک
•    سیستم پایداری الکترونیکی
•    روکش چرمی صندلی‌ها 
•    در هر دو مدل سانروف دارد
•    کابین جادار

سواری تارا در کل از کابین بزرگ‌تری بهره می‌برد و همین موجب احساس راحتی بیشتری می‌شود؛ این تفاوت مخصوصا در ردیف پشتی کابین قابل لمس است. 

•    صندوق عقب بزرگ و جادار 

تارا با ۶۴۰ لیتر، حدود ۱۴۰ واحد فضای بیشتری در مقایسه با دنا پلاس ارائه می‌دهد.

معایب تارا

•    طراحی ناخوشایند در نمای بیرونی
•    کیفیت پایین متریال
•    کمبود امکانات رفاهی در مدل دستی

مقایسه فنی دنا پلاس با تارا

اینجا بالاخره همانجایی است که دنا پلاس می‌تواند برتری خود را نسبت به رقیب تازه‌نفسش نشان بدهد. موتور هردو خودرو از ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر برخوردار است. اما برتری دست نیافتنی دنا پلاس نسبت به تارا (و همچنین پیشرفتش نسبت به دنا معمولی) در موتور توربو شارژش است. 

گیربکس هردو خودرو، دستی و ۵ دنده‌ای می‌باشد، هرچند هم تارا و هم دنا پلاس در نسخه‌های ۶ دنده‌ای و دنده اتومات نیز تولید شده اند. 

فناوری موتور تارا از نوع تیو ۵ است که در واقع همان فناوری‌ایست که سالیان سال است در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و تیپ ۶ شاهد آن هستیم؛ بنابراین عملا حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد. 

حجم موتور تیو ۵ تارا در واقع ۱۵۹۸ سی‌سی است که در بیشتر لیست‌ها و نقد و بررسی‌ها ۱۶۰۰ سی‌سی عنوان شده است. 

توان موتور تیو ۵ با ۱۱۳ اسب بخار برابر است که برای یک خودروی سدان قابل قبول است؛ هرچند که این به دلیل بهینگی سر سیلندرها، عملکرد بهتری در تارا نسبت به ۲۰۶ دارد، ولی به هر ترتیب فناوری قدیمی تیو ۵ به هیچ عنوان با فناوری جدید توربو دنا پلاس قابل مقایسه نیست.

موتور توربو شارژ دنا پلاس فناوری موتور EF۷ ساخت آلمان است که شرکت بنز در خودروهایش استفاده می‌کند. این فناوری بیشتر در خودرو‌های دیزلی به‌کار می‌رود، اما می‌بینیم که در خودرو‌های بنزینی مثل دنا پلاس هم به خوبی امتحانش را پاس کرده است. 

حجم این موتور ۱۷۰۰ سی‌سی بوده و توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار دارد. 

یکی دیگر از فناوری‌های شاخص موتور دنا پلاس، فناوری میل‌لنگ CVVT است. میل‌لنگ CVVT فناوری نوینی است که به ماشین کمک می‌کند تا در سرعت‌های بالا و دور موتور بالاتر از ۳۰۰۰، به شتاب بیشتری دست پیدا کند. 

اتفاقا دنده‌های دنا پلاس هم ریزتر و سرعتی‌تر کار شده‌اند. کامپیوتر پیشرفته‌تر، آلایندگی کمتر و شتاب بیشتر از جمله برتری‌های فنی دنا پلاس محسوب می‌شوند. 

طبق آمار‌های داده شده دنا پلاس صفر تا صد را در نیم ثانیه سریع‌تر از تارا پر می‌کند.

واضح است که خودرو تارا یک سدان استاندارد است، اما قدرت و توان فنی دنا پلاس برای تارا بدون شک غیر قابل رقابت است.

مقایسه ایمنی دنا پلاس با تارا

مقایسه تارا و دنا پلاس در زمینه ایمنی کمی دشوار است، چرا که هیچ کدام از این دو خودرو تا کنون در هیچ کدام از تست‌های ایمنی داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند.

تارا و دنا پلاس، هر دو از ترمز‌های دیسکی در هر دو محور (محور جلو از نوع خنک‌شونده)، ترمز ABS +EBD و ۴ ایربگ بهره می‌برند، اما با توجه به پلتفرم و امکانات ایمنی تارا، شاید بتوان گفت که این ماشین با اختلاف اندک در این زمینه پیروز خواهد شد، زیرا امکاناتی از سیستم‌های ترمز، نظیر سیستم‌های ترمز کمکی و سامانه‌های کنترل کشش و پایداری و کنترل توقف در سربالایی آن می‌توانند از بروز تصادف تا حد قابل قبولی پیشگیری کنند. 

پلتفرم جدید تارا نیز به دلیل آیرودینامیک بالاترش می‌تواند در چسبندگی این خودرو در جاده‌های منحنی و پیچ‌ها موثر باشد.

مقایسه هزینه‌های مصرفی دنا پلاس با تارا

ازنظر هزینه‌های مصرفی، مصرف سوخت دنا پلاس در حالت ترکیبی ۷.۷ لیتر، دنا پلاس توربو اتوماتیک ۷.۹ لیتر و تارا تقریبا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

با این‌حال می‌توانید مشاهده کنید که از نظر مصرف سوخت تارا کم‌مصرف‌تر است. 

از سوی دیگر استهلاک خودرو‌های توربوشارژ بیشتر است و بنابراین به‌طورکلی می‌توان تارا را نسبت به دنا پلاس کم‌مصرف‌تر دانست.

مقایسه تجربه رانندگی دنا پلاس با تارا

تجربه رانندگی در دو خودروی تارا و دنا پلاس بسیار متفاوت از هم است. به‌عنوان مثال، برای افرادی که به دنبال رانندگی با خودروی لوکس‌تر و اسپرت‌تر هستند و طراحیِ داخلی خودرو برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم که دنا پلاس را انتخاب کنند، چراکه با نشستن پشت فرمان این خودرو، از بودن در این فضا لذت خواهند برد، اما رانندگی با تارا راحت‌تر، ایمن‌تر و آرام‌تر از دنا پلاس است و دلیل آن نیز، تسلط بر بدنه خودرو و ابعاد آن، صندلی‌های مناسب‌تر و راحت‌تر و همچنین فرمان آن است که حسی خوب به راننده می‌دهد.

یکی دیگر از مشکلاتی که برخی خودرو‌ها دارند و بعضا این مشکل تجربه رانندگی با آن خودرو را به تجربه‌ای بد تبدیل می‌کند، صدای داخل کابین هنگام رانندگی است. از نظر صدای داخل کابین، هر دو خودرو مشکلی ندارند، اما می‌توان تارا را از این منظر قوی‌تر از دنا در نظر گرفت. همچنین از جهت هندلینگ نیز، تارا نسبت به دنا پلاس برتری دارد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این مبلغ ترجیح میدم آریزو پنج یا شش تهیه کنم حالش را ببرم
مجتبی
0
1
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
Cvvt سیستم زمان بندی متغیر سوپاپها است نه میل لنگ.این سیستم هم در موتور تی یو فایو پلاس تارا وجود داره هم در موتور تی اف سون تنفس طبیعی دنا پلاس ساده.موتور دنا پلاس توربو اتومات فاقد سیستم Cvvt است.برادر من تو که در خصوص خودرو اطلاعات نداری برای چی یه همچین مقاله پر از اشتباه می نویسی.تا به حال سوار دنا پلاس شدی ؟ کابین دنا پلاس بسیار تنگ و فشرده و خفه است.بعد شما در قسمت مزایای دنا پلاس می نویسی کابین جادار.واقعا خنده‌داره
شجاعی
3
7
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تمام تعریف تمجید از دنا یک جانبه وغیر واقعی بود دنا داشتم تقریبا تارا قابل مقایسه با دنا نیست هم از لحاط شکل ظاهری وهم فضای جادار داخلی وهم بهترین موتور فرانسوی روی تا است کم استهلاک تارا بسیار کم هزینه تر از دنا است بردطد ببینید در عرض سه سال دنا پوکیده مثل یک ماشین 15 سال کار کرده شده بدترین موتور روی دنیاست چون فشار روغن بسیار بالا وهر کارش کنی بعد یکسال روغن ریزی وسوزی پیدا میکنه در کا تارا واقعا ماشین خوب ودلچسب کم‌هزینه است
شمس
4
4
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من دنا پلاس اتمسفر پنج دنده معمولی ۹۶ دارم ، به پیشنهاد خانمم برای تست هم که شده پشت تارا نشستم و بررسی ش کردم ، در یک کلام : علف باید به دهن بزی شیرین باشه ، یعنی ممکنه بعضیا تارا رو بعنوان خودرو خودشون در این بازه قیمتی انتخاب کنند ، اما من به دلم ننشست ، قدرت در سرعت های بالا کمتر بود ، فرم داشبوردش و عرض کم خودرو به دلم نمی نشست و احساس میکردم تارا به اندازه دنا پلاس به جاده نمی چسبه . بهرحال بعد از اینکه پیاده شدم و سوار دنا پلاس خودم شدم ، واضح بود برام که رانندگی با دنا پلاس خودم و داشبورد و طراحی داخل دنا پلاسم بهتره .
حسن
3
3
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
من خودم دناداشتم هم معمولی وبعدش پلاس پلتفرم سمندهست
بدون اغراق عرض کنم چنانچه کسی ماشین باستهلاک کم ودوام بالا وآبشن های تقریبا خوب میخواد تارااتوماتیک نسخه v4Lxراپیشنهادمیکنم تاراپلتفرم ۳۰۱فرانسوی هست
آریزو که دوستان فرمودن هم خوبه ولی متاسفانه سیستم توربو بعدچندوقت به مشکل بخوره اذیت میکنه وهزینه استهلاک بالایی هم داره
تازمانی که آریزو صفره خوبه ولی بعدچندمدت که مراجعه به تعمیرکاران داشته باشید متوجه صحبت بنده میشوید
مگرپشتوانه مالی بالایی داشته باشید وزمان صرف کنید
وگرنه جنگ اعصاب هست
بعدبه نتیجه میرسی برای پزش دوست داری آریزو داشته باشی
ولی برای هزینه های بال ردش کنی بره
البته اساس تجربه که چندسال خودروی چینی سوارشدن عرض کردم نظرشخصی بودعزیزان
تصمیم باشما
یاحق
اکبر
0
1
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه بعد از سالها هنوز مشکل صدای چرخها در هنگام دنده عقب گرفتن در دنا حل نشده. آدم این مقاله را که می خونه یاد شعارهای اوایل انقلاب می افته. نه دنا می خوایم نه تارا لعنت به هر دو تاشون
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فعالان بورس مرگ سرمایه‌های خود را به نظاره نشستند/ دولت مسئول مستقیم زیان سهامداران است

عکس/توئیت معاون رئیس جمهور برای شهادت ابراهیم رئیسی

عکس/واکنش سردار قاآنی به شهادت ابراهیم رئیسی

شهادت ابراهیم رئیسی، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و دیگر همراهان رئیس جمهور

فوری/سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید

فیلم/پهباد ترکیه ای در جستجوی ابراهیم رئیسی

عکس/اولین تصویر از پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

فیلم/لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی ایرانی

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

اولین عکس از لاشه متلاشی شده بالگرد رئیس جمهور

پیش بینی بورس امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیرنویس جدید و ناامیدکننده شبکه خبر در لحظات اخیر

اخبار نگران‌کننده از سرنشینان بالگرد رئیسی

بازی خداحافظی ستاره تیم ملی برگزار شد

عکس/پخش نذری در میدان ولیعصر برای سلامتی رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

کامبک عجیبی که رئال مادرید خورد

اعزام پهپادهای بایراکدار و آکینجی ترکیه به ایران

معاون وزیر خارجه: دو بار با آل هاشم (سرنشین هلی کوپتر رئیس‌جمهور) تماس برقرار شده

محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

پوشش خبرساز مجریان صداوسیما در شب تولد امام رضا(ع)

اظهار نگرانی سیدمحمد خاتمی برای حال رئیس‌جمهور

هلال احمر: گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم

عکس/درخواست صفحه اینستاگرام رئیسی از مردم بعد از سانحه بالگرد

اطلاعیه جدید هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

عکس/ کلاه سبز‌های نوهد وارد عملیات تجسس شدند

نخستین واکنش رهبر انقلاب به سانحه بالگرد رئیسی

لاریجانی برای سلامتی رئیسی، دست به دعا شد

توییت خبرساز بهادری‌جهرمی درباره سانحه بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

تکذیب خبر فوت آیت الله مظاهری توسط فرزندش

نیروهای امداد در یک قدمی سانحه بالگرد رئیسی

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟

تسنیم: در محل حادثه برای بالگرد رئیسی تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر پشت به پشت هم قرار دارند

کار برای جستجوی بالگرد حامل رئیسی دشوار شد

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

صدا و سیما: آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رییس جمهور/ عزیمت ۴۰ تیم واکنش سریع +عکس و فیلم

امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی ایران برای ثبت سفارش خرید خودروهای برقی

عکس/مه سنگین در تصاویر پشت سر خبرنگارِ حاضر در محل حادثه بالگرد

عکس/تصویری از جلسه تجسس و نجات بالگرد رئیسی

تصویری از منطقه‌ای که هلی‌کوپتر رئیسی در آن سقوط کرد

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

استوری معاون هلال احمر که بیش از دو ساعت پیش منتشر شده

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رئیسی