تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۲۵ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

با ثروتمند‌ترین استان ایران آشنا شوید

محور اصلی بازار کار تهران، جذب نیرو در حوزه خدمات است و در مقابل بخش کشاورزی فقط بخش کوچکی از بازار کار را در اختیار دارد. صنعت در بازار کار استان و کشور تقریبا مشابه است. نقش بالا و قوی استان تهران در ایجاد ارزش‌ افزوده کشور در بخش خدمات، به‌ویژه در حوزه فعالیت اطلاعات و ارتباطات و فعالیت‌های مالی و بیمه در آمار‌ها مشاهده می‌شود. بخشی از ارزش افزوده فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای کشور در استان تهران تولید می‌شود.

ثروتمند‌ترین استان ایران

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: با توجه به آمار‌های وزارت کار ثروتمندترین استان کشور بدون هیچ رقیبی استان تهران است. در سال گذشته، افرادی که در استان تهران زندگی می‌کردند نسبت به سایر استان‌ها درآمد بیشتری داشته‌اند. طبق این آمارها، ساکنان استان تهران در هر ماه به طور میانگین حدود ۱۹ میلیون و ۲۲۱ هزار تومان درآمد داشته‌اند. البته اعطای یارانه معیشتی بعد از افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پس از حذف ارز ترجیحی در سال گذشته، دلایلی بود که در چند سال گذشته شکاف درآمد استانی را کاهش داده است. در سال‌های اخیر تهران با اختلاف زیاد نسبت به سایر استان‌ها، جایگاه ثروتمندترین استان ایران را در اختیار داشته است.

تهران پایتخت ایران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کشور، از نظر مساحت شهرنشینی نه تنها در ایران، بلکه در دنیا جزو بزرگترین شهر‌ها است که از آن به عنوان ابرشهر یاد می‌کنند.

نامگذاری تهران

از نوشته‌های جعفر شهری، نویسنده و پژوهشگر تاریخ اجتماعی تهران در کتاب طهران قدیم این‌طور برداشت می‌شود، «ته» را به معنای پایین و «ران» را، به مفهوم دامنه باید دانست. می‌توان گفت در رابطه با ریشه‌یابی نام تهران نظریه‎های متفاوتی داشته است. یکی از این نظریه‎ها متعلق به مرحوم کسروی است که «ته» را درگذشته دور، گرم معنا می‌کرده است. همچنین «ران» را به معنای مکان می‌دانستند و در نتیجه مفهوم تهران را مکانی گرم در نظر می‌گرفت. 

آب و هوای تهران

در نواحی مختلف تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، آب و هوای متفاوتی شکل گرفته است. سه عامل در آب و هوای استان تهران تاثیرگذار هستند:

•    رشته کوه البرز در شمال تهران

•    وزش باد‌های باران‌زای غربی

•    دشت کویر در جنوب استان

نژاد در استان تهران

از نظر نژاد، بیشترین سهم استان تهران، متعلق به فارس‌ها است که از تبار آریایی هستند. همچنین بنا بر شواهد تاریخی تقریباً سه هزار سال قبل از میلاد، طوایفی از ماد‌ها از سوی سیبری وارد ایران شدند. این قبایل که از تبار آریایی بودند و در ری و ورامین سکونت کردند. اما بحث مهاجرت، زمینه‌ساز سکونت اقوام ترک‌زبان، شمالی، کردها، لرها، بلوچ‌ها و… نیز در استان تهران شده است.

اقتصاد تهران

محور اصلی بازار کار تهران، جذب نیرو در حوزه خدمات است و در مقابل بخش کشاورزی فقط بخش کوچکی از بازار کار را در اختیار دارد. صنعت در بازار کار استان و کشور تقریبا مشابه است. نقش بالا و قوی استان تهران در ایجاد ارزش‌ افزوده کشور در بخش خدمات، به‌ویژه در حوزه فعالیت اطلاعات و ارتباطات و فعالیت‌های مالی و بیمه در آمار‌ها مشاهده می‌شود. بخشی از ارزش افزوده فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای کشور در استان تهران تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید: با جاذبه های استان البرز کوچکترین استان ایران آشنا شوید


طبق آمارها، پنج فعالیت تولید محصولات غذایی، صنایع فلزی، فرآورده‌های نفتی و صنایع چوبی و پلاستیکی سهم حدود ۴۷‌ درصد از کل ارزش افزوده بخش صنعت استان تهران را تشکیل می‌دهند. صنعت چاپ با سهم ۶۵.۹ درصد از کل ارزش‌افزوده صنعت چاپ کشور، سایر مصنوعات با سهم ۵۰.۹ درصد از کل ارزش افزوده سایر مصنوعات کشور و پوشاک با سهم ۴۹.۵ درصد از کل ارزش افزوده صنعت پوشاک کشور، بیشترین سهم را در میان بخش‌های متناظر در کل کشور دارند.

استان تهران یکی از شهر‌های مهم کشور است که شهرک‌های صنعتی زیادی دارد. این شهرک‌ها شامل:

•    شهرک صنعتی شمس آباد: در سال ۱۳۶۹ در کیلومتر ۴۰ اتوبان تهران قم راه اندازی شده است. از واحد‌های فعال در این شهرک صنعتی می‌توان به صنایع شیمیایی، پلاستیکی، سلولزی، نساجی، پوشاک، مواد غذایی و آشامیدنی، صنایع فلزی، برق و الکترینیک اشاره کرد که سالانه بخشی از نیاز‌های کشور را برآورده می‌کند.

شهرک صعتی عباس آباد

•    شهرک صنعتی عباس آباد: در تاریخ ۱۳۶۹.۰۴.۰۹ راه اندازی شده است. از واحد‌های صنفی این مجموعه صنایع الکترونیک، اخوان و امرسان، پلاستیک، آینه، شیرآلات، بستنی شاد، صنایع نفت و گاز و نایلون هستند.

•    شهرک صنعتی پیشوا: در سال ۱۳۸۳ در جاده خاوران، بعد از دوراهی شریف آباد، به سمت پیشوا راه اندازی شده است.

•    شهرک صنعتی پرند: شهرک صنعتی پرند در سال ۱۳۸۱ در مساحت ۳۵۸ هکتار تأسیس شده است. این شهرک صنعتی در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب تهران واقع شده است. در این شهرک صنعتی صنایعی همچون صنایع فلزی، برق و الکترونیک، خدمات تجاری و... مشغول به فعالیت هستند.

•    شهرک صنعتی خاوران: یکی از شهرک صنعتی‌های قدیمی استان تهران است که در سال ۱۳۸۴ به مساحت ۳۶۰ هکتار راه اندازی شده است. این شهرک صنعتی نیز صنایعی مانند صنایع فلزی، محصولات غذایی، برق الکترونیک، نساجی و پوشاک، شیمیایی، سلولزی، سنگی و پزشکی تولید می‌کند.

•    شهرک صنعتی فیروزکوه: در سال ۱۳۸۰ با مساحت ۲۰۳ هکتار در محور تهران - فیروزکوه راه اندازی شده است. این شهرک صنعتی دارای ۷۰ واحد صنفی فعال است که تا کنون حدود ۱۲۰۸ شغل ایجاد کرده است. محصولاتی که در این شهرک صنعتی تولید می‌شود شامل: صنایع فلزی، کانی غیرفلزی، غذایی و دارویی، برق الکترونیک، نساجی و پوشاک، شیمیایی، سلولزی و صنایع تبدیلی کشاوری است.

صنایع ماشینی تهران

یکی از بخش‎های اصلی اقتصاد تهران صنایع ماشینی است که اکثر آن‌ها به مونتاژ و تولید کالا‌های مصرفی اشتغال دارند. بیشتر این صنایع در ورودی‌های شهر تهران به‎خصوص در مسیر تهران - کرج، تهران - دماوند، تهران - ساوه و تهران - قم است. صنایع تهران را براساس نوع تولیدات می‌توان به گروه‌های ذیل دسته‌بندی کرد:

•    صنایع نساجی: صنایع نساجی حدود ۵۰ درصد از کل صنایع تهران را به خود اختصاص داده است، این صنایع شامل ریسندگی و بافندگی پنبه‌ای و پشم، تریکو، کف‌پوش، فرش ماشینی، موکت، پتو، حوله، تهیه انواع پوشاک، کفش، چرم، کیف و چمدان که به تازگی تولید برزنت و الیاف نیز جزء این رشته از صنایع درآمده است. 

•    صنایع غذایی: صنایع غذایی حدود ۳۰ درصد از سهم صنایع تهران را از آن خود کرده‌اند. این صنایع شامل کارخانه قندسازی، روغن نباتی، لبنیاتِ پاستوریزه، فرآورده‌های گوشتی، تصفیه قند، بیسکویت‌سازی، نان ماشینی، نوشابه‌سازی، کنسرو و مرباسازی و... هستند.

•    صنایع کانی غیرفلزی: ۲۸ درصد صنایع مختص صنایع کانی غیرفلزی کشور هستند. این رشته از صنایع، مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی خانه‌ها و شیشه، تهیه و تولید می‌کنند. 

•    صنایع فلزی: این رشته از صنایع همانند، اتومبیل و مینی‌بوس، وانت، لوازم خانگی مانند بخاری، کولر، اجاق‌گاز، یخچال، ماشین‌لباس‌شویی و... هستند و هم‌چنین مخازن تحت فشار، لوله پروفیل، و پنجره و بسیاری دیگر از فرآورده‌های فلزی را تولید می‌کنند و در غرب و شرق تهران مستقر هستند.

•    صنایع سلولزی: شامل مؤسسه‌هایی است که کاغذ، مقوا، کارتن، کیسه و پاکت کاغذی، کاغذ‌های بهداشتی و تولیدات چوبی مانند نئوپان، فیبر، کبریت و مداد تولید می‌کنند.

•    صنایع شیمیایی و دارویی: در این صنایع کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی وجود دارد که دارو، مواد بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده، لاستیک و پلاستیک، رنگ‌های ساختمانی و صنعتی، پاک‌کننده‌های جامد و مایع، فرآورده‌های نفتی، روغن موتور و سموم دفع آفات نباتی تولید می‌کنند. 

•    صنایع برق و الکترونیک: شامل مؤسسه‌هایی است که به مونتاژ وسایل برقی و الکتریکی، تولید کابل، باطری و لامپ اشتغال دارند. تولیدات این صنایع در سطح استان، نسبت به دیگر گروه‌های صنعتی چشم‌گیر نیست، اما در مجموع کل کشور سهمی بسیار بالاتر از صنایع مشابه خود را در بر می‌گیرد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۹
علی
46
23
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
آدرس علط و رسواکننده ای می‌دهید
تهران شهر قاجار و تورکهاست و بیشترین ساکنان آن تورک هستند
نیاوران و جمشیدیه ملک شخصی جمشید دولوی قاجار فرمانیه مال فرمانفرما قاجار کامرانیه ملک شخصی کامران میرزای قاجار عباس آباد ملک شخصی عباس ایروانی ،افسریه ملک افسرالملوک قاجار و.....بوده و این شهر اصالتا تورکی و مال تورکهاست
م
کلا ایران برای ترک هاست بقیه از حاشیه نشینان و چادر نشینان کشورهای همسایه بودند کوچروی کردند و ساکن ایران و بالاخص تهران و کرج و همدان شدند!!!
ماد
قاجار ی قوم مهاجر از طوایف شمالشرق ایران به ایران هجوم اورد اتفاقا با خودش پارتی بازی را در ایران باب کرد تهران هم بعلت اب و هوای مساعدش و موقعیتش شد پایتخت اگر هم میبینید قومی درش زیاد بخاطر قدرت اون قوم نیست این نشان دهنده موقعیت طلبی اون قوم و کوچ رو بودنش
محمد
57
81
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ولی به نظرمی رسد اگه ساکنان تهران را به تفکیک قومیتی درنظربگیریم یعنی گیلک ها مازنی ها وافغانستان ولرهاوکردهاوبلوچ هاوارد ها راانجام غیرفارسی درنظربگیریم بیشترین جمعیت ساکن دراستان تهران ازنظرجمعیتی متعلق به ترکهاست.
ناشناس
44
70
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
شهرک صنعتی چرمشهر را فراموش نکنید
ماهان
بیشترین جمعیت تهرانی افغانی هستش نه تورک?
عبدالرسول رییسی
دولت.ومجلس وسایرمسولین فقط فکرتهران هستند.ولی کشورایران ۳۱. استان است.استانهایجنوبی ومرزنشینان.واقعا بدون امکانات وآسایش هستند باید فکرجدی ازطرف مسولان بحال این مردم شود.طوری عمل میشودکه ساکنان پایتخت.راضی باشند.گندم درجه یک فارس برای نان تهران.بهترین ماهی وبرنج ومیوجات شمال وجنوب برای تهران.این عدالت نیست.نمونه آن منطقه سیستان وبلوچستان.درگیرسیلاب ونبودامکانات .مسولین خیلی عادی برخورد کرده.
آریا
7
56
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمندترین استان ها مناطق نفت خیز نه تهران چهارتا شرکت غیراستاندارد مثل ایران‌خودرو و سایپا وغیره احد لاغری ۱حداث شده
مهاجر
7
74
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تهران در اصل طهران بوده که در زمان پهلویها در نوشتار طهران رو به تهران تبدیل کردن..طهران از طهر گرفته میشه یعنی پاکیزگی و ان در فارسی جمع بسته میشه و طهران به معنی پاکیزه ها یا پاگیزگان هست..این نظرهایی که دادن غلطه دیگه دامنه و جای گرم و از این صحبتها..نه ..معنیش همون سرزمین پاگیزگان هست مثل معلمان که میشه معلم ها
هم وطن
جالبه نمیگه ملت در چهار سوی کشور از کارگر و کارمند و میوه فروش و سایر حمالی میکنند برایه ادارات کل شرکتهای بیمه،بی کیفیت ترین تولیداتم نصیب کل ایران جز تهران میرسه
‌ahmadsaid
30
19
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اعطا یارانه معیشتی ویارانه 400هزار تومانی فاصله طبقاتی را کم کرد اماگوشت رابه کیلویی 850هزارتومان رساند
ناشناس
کاملا اشتباه عرض نمودی داداش
ناشناس
هر چه پول داخل منطقه جنوب میره تهران چرا نباید باشه
درآمد تهران از شهرستانها هست استان های مثل بوشهر اهواز بندر عباس شهری مثل کچسارن مسجد سلیمان ووووووو
یک مهندس
8
55
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
بدون تعصب عرض میکنم در بخش امار و استاندارد کار میکنم .. در استان تهران ۱۴ میلیون ۴۰۰ هزار جمعیت داریم..
تورک زبان ۵میلیون ۵۶۰ هزار نفر یعنی ۳۹ درصد
فارس زبانه مطلق تهرانی ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر یا ۳۳ درصد
افغانی ۱ میلیون و ۴۶۶ هزار نفر یا حدودا ده درصد
لر تبار ۱ میلیون و ۸۰هزار نفر یا ۷ و نیم درصد
کرد تبار ۷۲۵ هزار نفر یا حدودا ۵ درصد
و ۸۱۹ هزار نفر از سایر اقوام..
تورکها و مشهدی ها و اصفهانیها سرمایه زیادی در تهران داشته اند اما اینهم در نظر بگیریم که در تهران با ۲۰ میلیون زندگی سختی هست چون هزینه ها بالاست..
حمید
11
68
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
آخه یکی بیاد به نویسنده بگه چرا چرت می نویسی. ۳۰۰ _ ۴۰۰ تومن یارانه آخه چطور می تونسته در آمد تهرانی ها را یکسان سازی کنه اونم با این همه اختلاف طبقاتی اگر که مناطق محروم بود باز یک چیزی
ناشناس
3
34
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
عدم توزیع ثروت‌وصنعت باعث مهاجرت به تهران وغیر قابل کنترل شدن این شهر شده است
ناشناس
0
44
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
چقدر باهوش مشخصه کل شهرها رو کشوندین تهران وکشاورزی و...رو از بین بردید مردم زمینهاشونو فروختن ماشینهای تولیدی انحصاری شما رو خریدن دودشم به حلقمون میکنند تازه آمار هم میدین یسر به شرکتهای تولیدی جاده مخصوص که تعطیل شدن هم بزنید آمار اونها رو هم اعلام کنید واقعا که!!!!!
هم وطن
جالب بود کوتاه مختصر ایول
ناشناس
0
32
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
نوشته های کسروی همش اوهام و خیالات شخصی او بوده و کلمات را از نظر ظاهری به هر چیزی که شبیه میدید داستانی خنده دار برای آن موضوع نوشته است
هم وطن
جاده مخصوص چیه!!شفاف سازی کن لطفا اینم بدونیم قضیه شو
شهروند
18
28
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمندترین استان کشور به استانی گفته میشود که بیشترین منابع طبیعی در آن استان باشد و در ابران ، آذربایجان شرقی و غربی ثروتمنترین استان های کشور هستند
زمان
جناب منابع طبیعی خوزستانه ?
Varcas
7
33
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
نژاد آریایی ????، نویسنده این مزخرفات یک روانی و خود برتر بین هست اصلا نژادی به نام عاریایی وجود نداره هیچ نژاد خالصی از علم ژنتیک وجود نداره ،توهمات ایرانشهری متوهم .
هم وطن
خوزستان و اذربایجان غربی و شرقی فرقی نداره،شکر خدا کشور چهار فصل و غنی ای داریم،ای کاش برایه ملت خودمون بود،کاش بلوچستان خوزستان کردستان،شمال جنوب،فرقی مداره بهترین امکانات و داشتن ملت،بدون تعصب کوردتبارم،با ارزوی سعادت برای همه یه مردم سرزمینم بلوچ و ترک و کورد فارس و لر و عرب همه لایق زندگی سعادتمندی هستیم
ناشناس
13
31
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ایران ثروتمند ترین ولی دولت ونمایندگان مجلس .... وبیسواد همه درامد ایران از نفت وگاز ملی مال مردم ایران است
سردار
1
20
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تهران اگه پول نفت جنوب نباش ارزش نداره
محمد
2
50
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خب معلومه که تهران باید جز ثروتمند ترین استان باشه وقتی تمام ثروت فروش نفت و گاز جنوب داره توش هزینه میشه
ح ذ
29استان وپول نفت وگاز منابع معدنی صادرات فدای تهران که همه فشار بدبختی ملت ازاونجاشروع میشه شدن همه شما خوابید
ناشناس
4
35
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
پس خوزستان با این همه نفت و گاز جایگاه چندم داره
ناشناس
1
30
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
از نظر درآمد در بخش خدمات تهران نسبت به سایر کلانشهرها نرخ پایین‌تری داره.اونم اکثرا بعلت تعداد بالای خدمات دهندگان هس.برا خود من که کارم خدماتی هست ثابت شده
هم وطن
منطق میگه اول،ولی منطق و مباحث و محاسبه اونا فرق داره داداشم
رضيه
1
3
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
منابع استان های دیگه میره تهران وگرنه تهران هیچی نداره?
ناشناس
2
28
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
الان تبریزی ها انتظار داشتن ثروتمندترین استان ایران تبریز معرفی شه
محمدعلی
8
18
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
چشم بسته غیب گفتی یا مشورت کردی؟
ناشناس
5
4
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این اقوامی که نام بردی کرد ولرها خودشان اصلی ترین شاخه آریایی ها هستند مادها در غرب ایران ساکن شدند که همان لرها وکردها هستند و مطلبی که راجع به جمعیت وکیل درآمد گفتین خودش نشان‌دهنده عمق تبعییض وعدم موازنه در رشد نسبت به پایتخت نشینان وشهرستانهاداردوبسیاذ نگران کننده هست
ناشناس
8
16
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
نظرم این هست که چرت وپرت تحویل مردم ندین ادم ساده هم زیاد هست

باور میکنن
اصل فارس همین لرها هستن
مطالعه عمیق
ناشناس
8
17
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اطلاعات غلط ندین متاسفانه تفکرات پانفارسی و خوداریاپنداری تاجیکزبانها تمامی ندارد و این قومگرایی در روزنامه ها و سایتها هم بروز میکند، نژاد و ساکنان بومی اصلی و قدیمی تهران هم همانطور که از اسامی قدیمی تهران و اطراف مشخص است تورکها بودند قیزیل قلعه دوشان تپه و ساوج بولاغ و ...تهران روستایی بود که توسط تورکهای قاجار و اقامحمدخان به شهر تبدیل شد و دویست سال قدمت دارد،حتی شهر ری هم بیشتر آثار تاریخی باقیمانده از تورکهای سلجوقیست،فارسزبانها بعد از پهلوی با سیاست تغییر ترکیب جمعیتی پهلوی به تهران مهاجرت کردن زبان مردم تهران زمان قاجار تورکی بوده،هنوزم بیش از شصت درصد تهرانیها تورک هستند نه دری زبان
ناشناس
10
21
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
قبل از تشکیل ته ران به عنوان یک شهر ، مرکزی برای جزامیان ری در حوالی مولوی کنونی بود که بعد از مدتی بخاطر مشکل مسکن کارکنان شهرکی برای آنها ساخته میشود که بخاطر ارزانی زندگی به محلی برای مهاجرت مستمندان و فقرای ری تبدیل میشود البته بیماری ته ران که بصورت خارش و ورم آبکی مانند بروز میکند لذا بیماری ته رانی میگفتند که بعدها بخاطر مهاجرت های بیشمار انسانها به شهر تبدیل شد و تهران نام گرفت حتی برای زشت جلوه نکردنش با ت دسته دار مینوشتند تا به نوعی فرافکنی کرده باشند
مصطفی آتشبار
3
8
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این کارشناسی که آمار میده آیا از تاریخ خبر داره کجا نوشتن که ماد ها آریایی( فارغ از اینکه اصلاً آریایی دوره رضا پالانی ظهور کرده) بودن ، گیرم که آمارتون که از بیخ غلطه حالا درست باشه ، مادهااز التصاقی زبانها بودن یعنی تمامی صرفهای زمانی و مکانی بعنوان پسوند اضافه میشد که در این منطقه فقط و فقط تورکها دارای خصوصیات زبانی هستن پس گزارش تون اصلاح و دوباره باز نشر کنید
آبتین
17
6
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آخه تو که دانشش رو نداری مجبوری درباره نژاد اطهار نظر کنی. از کجا فهمیدی بیشتر ساکنان تهران از تبار فارس هستن؟ قوم پارس که در جنوب ایران ساکن بودند. هرکی فارسی صحبت می کنه به نظر شما یعنی از تبار فارسه؟!!!! که تازه آریایی هم هست؟!!!!!! اصلا مشخصات آریایی بودن چیه که تو تشخیص دادی اغلب ساکنان فارس و آریایی هستن بقیه هم آذری و لر و بلوچ و کرد و غیره هستن؟!!!!!!؟!! تا کجا آخه؟!
امیر
7
10
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
هههه اینا ک همش پول خوزستانه دایی
ناشناس
1
13
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
استان بوشهر و عسلویه پتروشیمی ها پولشو تو تهران آذین بندی میکنند .
نژاد
2
11
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
چقد نزادپرستانه، آریایی مسخره ترین عنوان
محمد
5
9
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمندترین استان ایران،همان عروس معادن ایران،کرمان هست،فقط کارخانه مس سرچشمه ،درامدش از نفت هم بیشتره،کارخانجات فولادش که دگه هیچ.
ولی درست فرمودین،بیشترین درامد در تهران است،چون کل پول مس و اهن و معادن را به تهران میبرند و چندرغاز حقوق را با منت به کارگران و کارکنان این شرکتها میفرستند.
و دولت باید جلوی این روند ناعادلانه را بگیرد.
خیابانهای شهرستان های کرمان ،نیازمند روکش و اصلاح هستند ولی بودجه خودمان که در گاوصندوق های تهران گیر کرده اند را به خودمان نمیدهند.
البته ذینفع این مورددر تهران زیاد هستند و هرگز نمیگذارند این رویه قطع گردد.
اخه فقط باید بنشینند توی دفتر تهران،و پول روی پول بگذارند.معلومه که ثروتمند میشه
حسن
6
12
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمند ترین استان به لحاظ منابع نفت و گاز بوشهره که متأسفانه تمام درآمد حاصل از این منابع هزینه میشه برا تهران وسایر استان ها وبدبخت ترین و محروم ترین استان کشور هم همین بوشهره
سجادکرمانی
5
17
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
????
ناشناس
حاجی 70 درصد نفت و گاز کشور توی خوزستانه بعد بوشهر و بقیه روی هم اون 30 درصد رو داره دومین استان تولید گندم خوزستانه تولید مرکبات خوزستانه قطب پتروشیمی کشور ماهشهر با 30 واحد پتروشیمی توی خوزستانه دومین استان تولید خرما خوزستانه معادن گچ و سیمان و آهک و....
آذر
0
6
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
چه مسخره و چه راحت بین مردم را بهم می زنید.
شهرهای زیادی هستند که اگر خوب دقت کنید ثروتمندند، مثل مشهد، مثل اصقهان و.........
اما این ثروت به دست مردم عادی نمیرسه
ا امیر کبیر
ملت ندارند بوخورن بعد این جماعت ساده جمع شدن اینجا یکی میگه تهران مال ماست یکی میگه استان ما بهتره خودتون چی دارید خیلیا که نظر دادید ندارید که بخورید بعد مالک همه جا هم هستید ی مشت ساده لوح
علی
1
22
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خب باید هم باشه همیشه همه چی اول واسه تهرانه بقیه دیگه آدم نیستتد یه کم به فکر شهرهای دیگه هم باشید
بنده خدا
1
9
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اینکه یارانه باعث کم شدن اختلاف طبقاتی شده رو خیلی خوب اومدی ، رسانه ها پر شده از نویسنده های سرخوش و پا منقلی
طولابی
1
14
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
وقتی تمام سرمایه بیادجمع بشه توی یک استان معلومه بااختلاف اوله وباکمبودنیروی کارمواجه میشه مجبوره ازاتباع غیرمجازاستفاده کنه برعکس استانهای دیگه ازبیکاری رنج میبرن ازجهت درصدبالای فلاکت اول هستن
ناشناس
0
10
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
واقعا داری به شعور مردم توهین میکنید بااین توضیح!
یارانه سیصد تومنی چه عددیست در مقابل درآمدهای میلیاردی که بتونه فاصله راکم کنه؟!
علی رضا / اهواز
0
11
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
با دلارهای نفتی خوزستان باید هم تهران ثروتمندترین استان باشه
هم وطن
داداش تهرونیا کارشون از میلیار گذشته،با همت معامله میکنند،پایه معاملاتشون بجای ریال و تومن و دلارو...همت شده،مم فک میکردم همت کاربرد ادبی داره???????✌???نه اینکه طرف معامله کنه باهاش
ناشناس
2
15
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
سلام هموطنان. مثل اینکه خوزستان که بین ۸۵ تا ۹۰ درصد درآمد کشور را تأمین می‌کند را فراموش کرديد
البته خوزستان مظلوم از همه لحاظ
استانی
0
13
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمندترین استانها استان خوزستان که ۲۰ درصد درآمد کشور در آنجاست
مانند منابع طبیعی زیرزمینی نفت گاز ومنابع مانند گندم شکر چوب خرما
ودههاانواع دیگر
نبی الله
1
13
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
همه‌ی شما در نوشتن ملاحظات سیاسی دارید که حال خواننده را خراب می‌کند در تهران میلیون‌ها افراد هستن که تنها درآمدشان همان حقوق یا بازنشستگی با ۷ میلیون تومان است ، سهم رانت‌خواری را بین کارگران با احتساب ۱۹ میلیون تقسیم نکنید
بابک
4
10
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
الکی از خودت آمار نده. هشتاد در صد مردم تهران تورک زبان و ثروتمند ترک ها هستن. هر جا. بری. همه ترکی صحبت میکنند. بزرگترین . تاجر ها. صاحب کارخانه ها. تورک هستن
ناشناس
17
5
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بودجه از نفت خوزستان. برای تهرانی‌ها
حاصل مردم خوزستان از طلای سیاه
دودی که از دهانه چاه خارج وبر فراز آسمان نمایان میشود
ناشناس
0
11
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خوزستان سرزمین طلای سیاه. ولی حیف وحیف وحیف
ناشناس
0
10
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
استا نهای نفت خیز واستانهای که کار کشاورزی دارن درآمد زا ترین استانهاست
ناشناس
0
6
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
باشه قبول شما تهرانی‌ها ثروتمند ولی خواهشاً نفت و گاز جنوب رو به روتون قطع می‌کنیم ببینم آن موقع ببین باز هم میتونید ثروتمند باشید ومثل سابق منابع دیگر استانها را برای خودتان چپاول کنید
محمد
0
14
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
اینقدر تهران تهران نکنید اگر درآمد استان‌های خوزستان بوشهر و هرمزگان و بلوچستان را از تهران بگیرند ک ب دریای آزاد راه دارند همگی از گرسنگی تلف خواهند شد و به ماقبل قاجار برمیگردن،
ناشناس
4
8
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
آدرس غلط ندهید چیزی به اسم قوم فارس وجود نداره بیشترین قوم هم ترکها هستند
کوروش
12
5
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
طبق آمار مستدل ، ثروتمند ترین استان ایران ، مردم استان بوشهر هستند که با فاصله زیادی از مردم تهران ثروتمند تر هستند
ناشناس
3
1
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خوزستان از هر نظر ثروتمند است
نفت
کشاورزی
آب
ولی ......
رضا
1
7
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کل ثروت ایران ،نفت و گاز در استان خوزستانه،بعد شما چطور روتون میشه بگین تهران ثروتمندتر شهر ایرانه،خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
0
8
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کسروی چی میزده اینطوری ریشه یابی می کرده کلا آدم متوهم بوده.. و چه ملت بدبختی هستیم که نوشته های کسروی رو ملاک قرار میدیم.. مثلا تهران.. ته یعنی انتها ران . کسروی اینطوری ریشه یابی میکرده مثلا سمنان از سمنوپزان میاد که یواش یواش تبدیل شده به سمنان همه نوشته های کسروی اینقدر خنده داره
ناشناس
4
3
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
نویسنده متن کلی اشتباهات داره.. مثلا نوشته اکثر مردم تهران فارس هستند که غلطه.. فارسی حرف زدن دلیل نمیشه بگی فارس هستند.. 99 درصد مردم تهران مهاجر هستند و فارس نیستند.. یا خودشون مهاجرت کردند یا پدر و پدربزرگشان مهاجر بوده اند و فارس تهرانی نیستندو از اقوام دیگر ایران هستند.... در مورد فوم مادر هم که از سیبری اومده اند چه ربطی به آریایی ها دارند.. آریایی هم از شرق ایران وارد ایران شدند و مادها را شکست دادند... مادها آریایی نبوده اند
با آرزوی اینکه زلزله بیاد تهران نابود بشه یه مملکت نفس راحت بکشیم..... سر ایتر هم غلط است.. تهران دراند بالاست وگره هیچی نداره... تهران ثروتمند نیست بلکه چون بودجه بیشتر داده میشه درآمد در تهران بالاتره
جهان
4
3
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تهران از بابت پایتخت بودنش هیچ کدام از آیتم های پایتخت را نداشت نه آب کافی داشت نه کشاورزی و نه صنعت تنها مزیتش این بود آقا محمد خان بخاطر اینکه یک طرف از شمال کوه های شمیرانات هست دشمن نمی تونه به ما حمله کنه پایتخت قرار داد و این مصیبت را بوجود آورد و از طرفی مردم تهران مردمان قریب نواز بودن و داش مشتی مراجعه کنید کتاب ۵ جلدی تهران قدیم جعفر شهری
م
یا استان تهران و نمیشناسی یا خودت میدونی و میگی همین الان تهران و خالی از سکنه کنی تو گستره قبلیش از دشتهای اشتهارد و هشتگردو ری و ورامین کرج و دماوند کشت کنی و درختکاری کنی کل خاورمیانه را بسته نه اینکه ربطی به مردمانش داشته نعمت خدادادی بود که خدا به این خطه داده بود متاسفانه هیچی ازش نمانده و شما الان دودش و میبینی و بی ابیش را در کل جایی که خوبه مهاجر میاد هنوزم که هنوزه مردمان البرز جنوبی مهمان نواز و اکثریت انسان های خوش قلب هستند مثل دیگر مردمان این بحثای قومیتی هم کار بجایی نمیبزه
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
قبلاً تهران ، طهران نوشته میشد.
طَه‍َر در تورکی 10 روز آخر خرداد و 10 روز آخر تیر ماه رو میگویند که این 20 روز گرمترین روزهای سال هست که همه محصولات کشاورزی باید تو این 20 روز رسیده باشند.
و پسوند (آن) در ترکی به معانی مکان هستش.
طهرآن که بعدها به طهران و الان هم تهران شناخته می شود کلمه ترکی هستش به معنای گرمترین مکان.
چرا همش آدرس غلط و خواننده رو گیج میکنید.
یبار هم محض رضای خدا درست بنویسید.
علی
7
5
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
تهران نهف داره گاز داره آخه چی داره می‌خوام بدونم جز مصرف کننده چی هستین آخه فقط غارتگر منابع و نابود کنندش هستین بازم دم خوزستانی‌ها گرم.
محمد
1
10
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
این رو به عنوان یک جنوبی از بوشهر میگم .
ثروتمندترین استان ایران یا بوشهر هست یا خوزستان .
تهران هم مثل زالو داره ثروت این دو استان رو در خودش جا میده .
اگر میخوای درکی از ثروت استان بوشهر داشته باشی در مورد کشور قطر تحقیق و مطالعه کنید . نمیتونم بگم در مورد بوشهر مطالعه کنید چون این استان در کشور ایران قرار داره و حق استفاده از ذخایر خودش رو نداره ولی همین ذخایر در قطر صرف ابادنی خودش میشه پس نمونه به جا و به حقی هست برای درک از ثروت استان بوشهر چون از یک ذخایر مشترک بهره مند هستند . با آروزی آزادی ایران از دست ظالم های دوران . من الله توفیق
م
دوست عزیز تهران و کرج مظلوم هستند اینطور که فکر میکنی نیست اول کرج و از تهران جدا کردند الانم تهران میخواهند کوچک تر کنند شهر من در کرج شده خوابگاه همه ملت ایران و با زدن کارخانه و کارگاه کشوندن در یک گله جا دریغ از درصدی بودجه با ۲۰۰هزار جمعیت با کمترین وسعت نه یک بیمارستان داره نه جای تفریحی و چون مهاجرپذیر هست هیچکس هم دلسوزی نمیکنه و بعنوان پله برای درامد زائی استفاده میشه تمام منابع طبیعیش اب و هواش منابع ابیش به یغما رفته مشکلات فرهنگیش به کنار و همچنان سیل مهاجرین بهش ادوامه داره و هیچ درصدی از این مالیات کارخانه ها به جیب این شهر کوچک نمیره شهر کوچکی که همچنان به زور پر از سکنه میشه
احمد
1
5
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
وقتی که توزیع امکانات در کشور عادلانه نباشد معلوم است که ثروت هم به آنجا سرازیر میشود الان هردکتری که یه خورده خودش را در شهرستان ماهر می بیند و بیمارش زیاد میشود سریعا به تهران مهاجرت میکند و هرکس در شهرستان ثروتمند میشود خودش و ثروتش راهی تهران میشوند تهران شده کلاس در حالی که شهرستانها بهترین آب و هوا را برای زندگی دارند وشاید پتانسیل زیاد برای سرمایه گذاری ولی متاسفانه در کشورهای جهان سوم چشمها بیشتر به زبانها نگاه میکنندو سود نه عقل و درست زندگی کردن بیشتر های و هو تاثیرگذار است تا واقعیت درنتیجه جمعیت زیاد در یک جای محدود جمع میشوند وهمه به دنبال زندگی بهتر و راحت ولی از همه از ازدحام و ترافیک و آلودگی شاکی ولی باز ادامه میدهند اگر جمعیت و ثروت بصورت عادلانه در کشور تقسیم شود زندگی خیلی راحت و دلخواه تر میشود
آرش افشار
0
4
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
چون دفاتر مرکزی بزرگترین کارخانه های استان‌های کشور در تهران است مالیات هم به جای آبادانی کشور شود صرفا برای آبادانی تهران خرج می شود
بینوایان
0
3
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
۲۰ سال پیش تو تهران سرباز بودم وقتی شبها پارک میرفتیم و جوانهای تهران را میدیدیم از زندگی سیر میشدیم یعنی یه موتورسیکلت بچه تهرانی از کل زندگی ما ارزشش بیشتر بود ، فرار کردیم رفتیم تو ده کوره خودمون ، اگر آخرتی وجود داشته باشه ما بازخواستی نداریم
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اگر میگن تهران ثروتمند هست ازین لحاظ که مردمش در بالاترین رفاه زندگی میکنند حتی فقیرفقراشم درآمد بالایی دارند! حالا هی خوزستانی و بوشهری و کرمانی بگه استان ما!! نه آقا! این آمار متعلق به تنها استانی هست که محرومیت در مقایسه با دیگران نداره و درآمد بالاست!
امیر سهند اوغلو
2
3
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
من که بجز مزخرف چیزی نخواندم
نژاد آریایی این دیگه چه صیغه ای است
تهران که در جغر افیای مناطق تورک نشین ایران قرار دارد
ناشناس
باهوش منظور ش ثروت که تون استان هست نه درآمد مردم ای کیو
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
چرا توی این چند دهه عبرت نگرفتید آقایی که این مقاله را نوشته فقط برای این بوده که قومیت‌ها را به جان هم بیندازدو بس، چرا در 8 سال جنگ ترک و فارس، لروبلوچ، عرب و شمالی نداشتیم همه بفکر این آب و خاک که اسمش ایرانه بودند، حالا برای منافع سیاسی خودشان این جفنگیات را تحویل ایرانی می‌دهند، من تورکم ولی اول ایرانیم، همه قومیت‌ها هم این نگاه را دارند، عزیزان فریب این جاهلان را نخورید، این بار هم تصمیم تکه کردن این آب و خاک را که همه قومیت‌ها تاوان حفظ آن را داده‌اند در سر دارند، سودای اینها ایران نیست نابودی آن است، آلت دست چنین افرادی که نه ایل و تبار و نه نژاد دارند را خواهشاً نخورید، همه قومیت‌ها وطن دوستی خود را ثابت کرده‌اند نیازی به فرمایشات چنین افرادی نیست.
بی نام
0
13
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
با سلام
ثروتمندترین استان کشور از نظر منابع معادن آب شیرین خاک حاصلخیز و نفت و گاز و کشاورزی قوی با اختلاف استان خوزستان
که شما تهرانی ها ثروتش رو به غارت بردید.
حمیدرضا
بسیار عالی ، سپاس از درایت و شعور شما
محمد
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
سرزمین ثروتمند فارس یا پارس دعوا نکنید
شهروند
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اگه سرمایه ونفت وگاز جنوب نبود اگه دریای جنوب نبود تهران هیچی نداشت هرچی سرمایه وپول مردم جنوب میره تهران ومردم جنوب رو فقیر نگه داشتن از سیاست بی پدر ومادر...
احمد
0
2
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
پایتخت اقتصادی و مرکز اقتصاد ایران اهواز است
سعیدی
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمند ترین شهر ایران و دنیا اهواز است
بهمن فرج الهی
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
خواهش میکنم این نظر من رو در مورد نام گذاری تهران پخش کنید ،،سال ۷۳ که دیپلم گرفتم ،معلم جغرافیای سالخورده و باتجربه ای داشتیم که اون علت رو به ما گفت که ۹۹ درصد همین هستش؛؛؛ایشان فرمودند اول حکومت قاجار تهران اصلی شهر ری بود و یه محلی ای که به نام خیابان ری فعلی در تهران هست فقط بوده ،،،،آغا محمد خان به خاطر اینکه کوه های شمیران و تهران کبک و پرنده های خوبی برای شکار داشته ،میامده اونجا برای شکار که بعداً معروف شد به طیوران یا طهوران،،یعنی پرندگان،،،))اصلا تهران اول با (ط)دسته دار بوده ؛؛؛این مطلب درست نیست که دوستان نوشتند ته و ران بوده،،،همین که من عرض کردم درسته
منصف الدوله اریا
0
2
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
تمام ملت ایران و تمام شهرهای ایران و تمام اقوام ایران، ثروتمند و بسیار ثروتمند تشریف دارن، تمام اقوام ایرانی با ثروت مادی و معنوی خود ایران را ایران کرده اند هیچ قومی بر قومی دگر برتری ندارد ایران عزیز با حضور کرد، تورک، لر، عرب، بلوچ، و هر قوم عزیز و سربلند دیگری ایران است
تا شناس
0
7
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ابتدا ورودی. تهران رو محاسبه کنید که چقدر وچه موادی وارد میشود تهران فقط یک شهر صنایع تبدیلی هست از خودش هیچی نداره
اهوازی
0
2
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بدون تعصب و منطقی یکی بهم بگه زبان فارسی زبان است یا لهجه ؟ اگه زبان است پس چرا از چند زبان تشکیل شده است ؟؟
زبان عربی ۶۶ درصد
هندی چند درصد
افغانی چند درصد
اینها جزئی از اجزا تشکیل دهنده زبان فارسی است.
ناشناس
ممنون که بدون تعصب گفتی،???
احمدبنوی
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
استان فارس خودش به تنهایی یک کشورثروتمنداست که درمعادن وکشاورزی دردنیاوایران مقامهای نخست دارد
مهدی
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
این تحقیق کلا اشتباه هست بدلیل اینکه تمام بودجه ای که از ابتدا صرف ساخت شهرک صنعتی و وارد کردن کارخانجات میشه با پول نفت خوزستان و استانهایی جنوبی کشور هست که بوسیله این شهرکهایی صنعتی سودش تو جیب مردم تهران می‌ره و مابقی کشور باید حسرت بخورن . در کل به این خاطر ثروتمند هستن که تمام مردم ایران برای تهران بصورت مجانی کار میکنن و در مورد درآمد بالا که دکترها و مهندسین کامپیوتر و غیره بیشترین درآمد رو دارن باز به دلیل قانون بد فقط در ایران حکمفرماست چون در تمام دنیا حتی غرب حقوق یک جراح مغز و یک کارگر شهرداری تفاوت اندکی بینشون هست
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بله واقعا هر استانی دارای سرمایه مخصوص به خودش هست متاسفانه تهرانی ها مصرف کننده هستند.....البته از یک نظر درست میگن سرمایه کشور در تهران هاپالو میشه
عباس بوعذار
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
دلیل رشد و مهاجرت به تهران تقسیم نشدن عادلانه ثروت و امکانات و صنایع در کل کشوره.کلا همه امکانات فقط به مراکز داده میشه.تهران که مرکز کشوره امکاناتش از سایر مراکز استانها بیشتره مراکز استانها از مراکز شهرستانها و مراکز شهرستانها هم که هیچی.اینجوری میشه که همه هجوم میارن سمت کلان شهرها
سعید
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ایران باید کلان دو تا صنعت پوشاک و خودرو سازی رو ببوسه بذاره کنار. هیییچ پیشرفتی نمیتونه بکنه هیچ بلکه پس رفت هم میکنه. تو پوشاک اجناس بی کیفیت و تو خودرو خودروهای داغون بی کیفیت تولید میکنن.
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بلع باید هم ثروتمند ترین باشه تمام درآمد کشورو خرج تهران کردین نفت و گازش که از جنوب تامین میشه کشاورزی که از قسمت‌های شمالی‌ها کشور تامین میشه بودجه کشور هم که صرف تهران میشه فرهنگ و زبان هم که فقط تهرانه تمام منابع اقتصادی و صنعتی رو هم که رضا پالانی برد تهران تا دیگر مردمان غیر فارس و بخاطر چندر گازی درآمد راهیه تهران کنه به دیگر شهر ها رسیدگی نکردن تا همه بخاطر کار راهیه تهران شون و فارش بشن تا راحت بتونن زبان و فرهنگ مردم و تغییر بدن با این همه استثمار و استعمار باید هم اول بشه
مژگان
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بیشترین درآمد در خوزستان و بوشهر
البته که پایتخت باید زیبا و به روز باشه
ولی خواهشا به این دو تا استان بویژه خوزستان برسید استانی که بزرگترین رود از وسط شهر میگذره میتونه مثل بوداپست و مسکو زیبا باشه حداقل به همین کنار رود خونه برسین تا مردم ازش لذت ببرن
حمیدرضا
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
جمله جستی و رها کردی همه
صید گرگانند این ابله رمه
یک آدم بی سواد و مغرض میاد یک مطلب التقاطی از راست و دروغ می نویسه و جماعتی متعصب را به جون هم می اندازه ، اصلأ مهم نیست که اکثریت با چه قوم و طایفه‌ایی هستش ، همه ما با هم میشیم ایرانیان ، و ایران بخاطر همین تنوع اقوامش تونسته پابرجا بمونه ، رومی ها ، اعراب ، مغولها و افغانها به ایران هجوم آوردند و قتل و غارت و جنایت کردند ولی ایران همچنان پابرجاست ، مگر تک تک زن و مردهای تمامی این اقوام جلوی این مهاجمان سینه سپر نکرده اند و همین دلاوری‌های صادقانه موجب ماندگاری ایران نشده است آیا بهتر نیست بجای به هم تاختن نسبت به نادیده گرفتن نوشتارهای اینچنینی که قطعاً مغرضانه و از روی دشمنی با کلیت ایران و ایرانی می‌باشد اقدام کنیم که موجب بی اثر شدن فعل آنها خواهد شد ، آیا بهتر نیست با همبستگی مجدد و دوستی و مهر و به‌خصوص با اندیشه‌ی نیک و گفتاری نیک و کرداری نیک ایران را دوباره بسازیم ، و واقعاً ایمان داشته باشیم که ایران فقط تهران نیست ، به امید آن روز
جواد
1
4
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ثروتمندترین استان ایران از لحاظ منابع استان خراسان جنوبی میباشد که از نظر ارزش برابری میکنه با کل قاره اروپا .حتی خاکش هم ارزش طلا رو داره ولی چه فایده که ما ارزشش رو نفهمیدیم
علی
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه همه را به جان هم انداختید
اول انسان بعد ایران و قومیت ها فرزندان ایران هستند
اینجا ایران است با چندین هزار سال قدمت که مردمش از شرق تا غرب و جنوب تا شمال برای وجب به وجبش جانها فدا کرده‌اند
حالا مواظب باشید گول تفرقه افکنان را نخورید
محمد
0
2
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه.تمام ایران رانابودکردن بخاطرتهران.پنجاه ویک درصد بودجه کشور خرج بزرگوارتهران مشه.
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
گچساران به اندازه قطر شایدم بیشتر نفت و گاز داره
کلا استان کهکیلویه و بویراحمد تو کشاورزی و منابع آب هم جز نواحی پرآب و باران می باشد ...ولی متاسفانه استان ما اجازه استفاده ازین امکانات رو نداره منظورم درامد نفت و گاز می باشد
نوش جون پایتخت نشینان..

چجوری میتونم حق مون رو بگیریم
ناشناس
1
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
دوستان خوزستان با اختلاف شدید مهمترین منبع درامد ایرانه .بهترین و حاصلخیزترین زمین ایران رو داره .منابع ابخیر داره.نفت خیزترین استان ایران .بیشترین منبع گاز دنیا .جالبه تو دنیا ایران دومین کشور منبع گاز هست ک ۹۵ درصدش استان خوزستان.بزرگترین و بیشترین بنادر مال خوزستانه،بندر امام،بندر ماهشهر،بندر خرمشهر،بندرشادگان.و جالب اینجاست بیشترین منبع تامین برق و اب ایران و بزرگترین منبع اب ایران تو خوزستانه
پژمان
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
سلامت تهران چون پایتخت هستش نقدینگی در ان زیاد بجز کوه دماوند ورودهای فصلی ....نمیدانم معیارتان چیست ولی بنظرمن اشتباه
ش۰ م
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
عزیزان من اینکه همه معترضند که تموم آبادانی و ثروت تهران از شهر های دیگر کشور تامین میشود بسیار منطقی است ولی چون من شهروند تهران هستم فقط میتونم بگم نگاه به ظاهر تهران نکنیدیک شهر کاملا افسار گسیخته که به جز دود و آلودگی وشلوغی هیچی برای شهروندانش ندارد به جز قش خاصی هیچ کس آرامش و آسایش ندارد
سعید اسکندرزاده
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
آریایی ،،،??????????
سند ما آثار تاریخی هست نه گفته ها
عناوین ایرانی و پارسی و آریایی فقط نامگذاری کرده بنام خودمان هست نژادو و منطقه جغرافیایی فعلی ربطی به نژاو و موقعیت جغرافیایی قبلی ندارد و پارس و ایرانی هم یه اسمه برای خودمان گذاشتیم و با اسم فعلی نمیتونیم تاریخش رو هم مال خود بکنیم.
Ah6
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
خدایش تهران چی داره اگه شهرهای جنوبی ایران مثل بوشهر هرمزگان نفت خوزستان گچساران گاز عسلویه مس های کرمان پسته های رفسنجان خاویار شمال برنج شمال المنیوم وفولاد و ذوب آهن اصفهان بازم بنویسم یه چهار تا شهرک صنعتی تهرانو پولدار کرد حالا باشه برین همین شهرک صنعتی ها ببینین مواد اولیشون از کجا می آد خواهشا به شعور مخاطب توهین نکنید مردم ما همه خودشون آگاه هستند
شهریار
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
عزیزم برا خودت چی میگی با ثروت مند ترین استان کشور خوزستان با نفت و گازش داره کل کشور رو میخرخونه. ولی متاسفانه به خود این استا هیچ توجه ای نمیشه یه چاه نفت خوزستان کل تهران رو می ارزه. خواهشا هم بحث ترک و لر عرب و...... رو مطرح نکنید دوستان همه ما ایرانیم و داریم تو ایران زندگی می‌کنیم.
علی
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اولاً که نود درصد مردم تهران مستأجر و کارگر هستن که حقوق کارگر هم پر پرش هشت تومنه نه نوزده ملیون دوماً هم شما بالاشهر تهران و اعیان نشین ها رو حساب نکن سوماً هم اگرم فرض مثال حرفت درست باشه بازم با این گرونی اجاره خونه و خوراک ماهی نوزده ملیون تومن مگه خیلی زیاده؟
بیا تو تهران یه خونه اجاره کندبا ماهی اینقدر ببینم میتونی دووم بیاری!؟
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
در حدی لالیگا نژاد پرستین همتون
ناشناس
واقعا درسته خوب گفتی داداش
بهروز
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
همچین میگه ثروتمند آدم یاد دبی وقطر و ... میفته خجالت بکشید توفقر دارن دست و پا میزنن مردم
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
لطفاً چرند ننویسید استان‌های جنوبی بوشهر خوزستان هرمزگان نباشن ایران از آفریقا بدتر می شد یه نون بخورید صد بار دعا به جون این استان ها بکنید که توی ایران هستن تهران ... هم از خودش نداره تمام
ایرانی
0
0
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
باسلام دوستان همه ما ایرانی هستیم وهرمتطقه از این کشور زرخیز ی مزیت واسعدادی که ک روی هم کشور بزرگ ایران را تشکیل می دهد ما کنار هم دیده می شویم استان زنجان قطب سرب وروی محور اتصال ایران به شرق وغرب است.ولی باید در توزیع ثروت وامکانات تمام ملت ومناطق دیده شود.
صادق
0
0
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه وقتی شعار ایران فقط تهرانه تحقق پیدا میکنه نتیجش میشه این مقاله
بلوچستان آباد
0
0
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
مردم ساده نباشید دارند از من وتو استفاده میکنند ایران برای همه ترک و کرد وبلوچ ولر وفارس وغیره...... هست بهوش باشید یکی هستیم خودمان هوای خودمان را داشته باشیم برادران الان آب دستیاری را برده هیچکس عین خیالش نیست
بلوچستان آباد
0
0
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
به فکر کشور کل ایران باشیم نه یک استان
علی
0
0
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
قباحت اندازه داره یارانه 300 یا400تومان اختلاف طبقات را کاهش میدهد عوضی
محبوبه
0
0
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
تهران ثروتمند نیست استعمارگر خوبیه همه می دونن ثروت کشور در مناطق نفت خیر و معدن خیز
Manoo
0
0
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
به قول قدیمی‌ها کلاهتون را بزارید بالاتر
کل ایران پشم فقط تهران
وای به روزی که اتفاقی برای تهران بیفته مثلا زلزله اونوقت میفهمید که چی خواهد شد ...همه چی در تهران خطایی بزرگ هست عاقبت خوبی ندارد...ایران بزرگ است ولی تهران آن را کوچک کرده است

بقیه اش با خودتون
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
طبق آمار گوگل 85%یابیشتر از کل نفت کشف شده کشور وبیش از 30%گاز کشور...33%اب رودخانه ای...نزدیک به 15%ابهای زیرزمینی...20%کل تولیدات کشاورزی...85%از تولید برق توسط سدها...22/5میلیاردمتر مکعب از حجم سدهای کشور یا نصف مخازن کشور...نزدیک به 20تا از بزرگترین پتروشیمی ها وچندتا پالایشگاه فولاد وذوب آهن وووووو حالا حساب کنید مالیات اینا که می‌ره تهران....بوشهر و گچساران وایلام هم همینه...منابع معدنی کرمان واذربایجانات وبقیه کشور هم میرن تهران خرج میشه تازه چیزی هم میشه با عنوان شهرستانی به بقیه توهین هم میکنن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

دستمزد شهاب حسینی در گناه فرشته لو رفت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

محدوده مناسب درجه آب موتور ماشین چقدر است؟

ستاره قطری دست دروازه‌بان پرسپولیس را شکست

فیلم/خوانندگی منوچهر هادی برای دخترش سوفیا

نمایش شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن + عکس

تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل حجاب

کشمکش تازه دولت و مجلس بر سر برداشت سه هزار میلیارد تومان از صندوق تامین خسارت بدنی

فیلم/ دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش ارومیه

ادعای بازیگر سریال «نون. خ» درباره رسکیومن بودنش

فیلم/چرا بچه‌های مردم را برای حجاب مجرم می‌کنند؟

۲۰ میلیون حاشیه‌نشین محصول فقر و تورم!

گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی

اعلام آمار مرگ و میر ایرانیان در سال ۱۴۰۲

رونمایی مصطفی زمانی از همسر عربش/ ناریمان الصالحی کیست؟

بلایی که جومونگ بر سر سوسانو آورد

در پرونده چای دبش، لاپوشانی و در پرونده صدیقی، کوتاهی کردند

وب‌سایت SJ مایگریشن رونمایی شد: مشاوره رایگان مهاجرتی!

عصبانیت پسر معاون سابق قوه قضائیه از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش

قیمت عجیب و غریب سنگ قبر+ عکس

سقوط سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر

گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی سوژه شد

فیلم/ کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران

ماجرای مافیای داخل کشور که نفت می‌فروشد و بازار ارز را اداره می‌کند/ با باند‌های مافیایی درون قدرت روبرو هستیم + فیلم

۵ سناریو درمورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو چیست؟

۳ پیشنهاد درباره افزایش حقوق بازنشستگان

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ مشخص شد

عکس/حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بقایای موشک‌های ایرانی

بیشترین شکایات مردمی از کدام پزشکان است؟

گزارش بورس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حذف یک عکس تجمع حمایت از طرح عفاف و حجاب

زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری

قیمت بسته اینترنت ثابت چقدر است؟ + جدول

تتر به کانال ۶۲ هزار تومانی سقوط کرد

مربی سپاهان مسلمان شد

فیلم/ گزارش صدا و سیما از بی حجابی دختران

کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد

رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳

پلمب کسب‌وکار‌ها در تناقض با شعار سال!

کاهش بسیار جزیی نرخ بهره بین بانکی+ جدول

پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها

قوت گرفتن دوستی چین و آمریکا

فیلم/خودرو‌های مدیران خودرو در سیل غرق شدند!

تصویر دردناکی که هافبک پرسپولیس منتشر کرد + عکس

عکس/ حال و هوای خانه سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش

جدیدترین قیمت از خانه‌های شمال پایتخت + جدول

خرید خانه در جنت آباد تهران چقدر پول می‌خواهد؟ + جدول

اینفوگرافی/بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ دولت برای نهاد‌های فرهنگی مذهبی

رادان: دشمن می‌خواهد موضوع حجاب را امنیتی کند

محصولاتی که در بورس انرژی عرضه می‌شود؟

کدام حساب‌های بانکی مشمول مالیات بر سوداگری است؟