تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
اقتصاد ۲۴ از جاذبه‌های گردشگری جزایر ناز گزارش می‌دهد:

تجربه پیاده‌روی روی آب برفراز صخره‌های جزایر ناز

در نوار ساحلی جنوبی چند جزیره نسبتا کوچک که در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند که در هنگام مد دریا از جزیره قشم جدا می‌شوند.

اقتصاد۲۴ جزایر ناز دو جزیره کوچک در یک کیلومتری ساحل جنوبی جزیره قشم و به فاصله ۲۲ کیلومتر از شهر قشم قرار دارد. این جزایر زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد که هرساله مسافران زیادی از آن یددن می‌کنند.

علت نامگذاری این دو جزیره کوچک، قهر و آشتی آن با جزیره قشم است که در هنگام جزر و پایین رفتن آب دریا، اتصال آن به جزیره قشم برقرار می‌شود و به هنگام مد و بالا آمدن آب دریا از آن جاد می‌شود.


بیشتر بخوانید:بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از کمپ پارک‌های ریگو و جزایر ناز


این اتفاق هر ۶ ساعت یکبار می‌افتد و در این زمان کوتاه می‌توان از فراز ارتفاعات، به راحتی تنگه هرمز و جزیره زیبای لارک را تماشا کرد که جزو به یادماندنی‌ترین مناظری است که هر کسی با آن می‌تواند مواجه شود.

مسیر رسیدن به جزایر ناز

برای رسیدن به جزایر ناز، باید وارد جاده‌ای شوید که از شهر قشم به روستای سوزا می‌رسد. در همین جاده زیبایی‌های بی‌نظیری از جزیره قشم را نیز سر راه دیده می‌شود. غار خربس و دره ستاره‌ها و ساحل طلایی  در مسیر جاده‌ای که به جزایر ناز منتهی می‌شود، دیده می‌شود. در ادامه جزایر ناز به شهرک سوزا و بعد به شیب دراز می‌رسید که محل سوار شدن به قایق برای رفتن به جزیره هنگام است.

مسیر دیگری که وجود دارد از سمت شهر درگهان است. این شهر خود دارای دو مسیر برای دسترسی به جزیره‌ی ناز وجود دارد یکی از سمت روستای رمچاه که در صورت ادامه مسیر به جاده دریا وصل می‌شوید و سپس به مقصد می‌رسید و مسیر دوم از سمت حاشیه‌ی روستا‌های گیاهدان، رمکان و زیرانگ است.

سواحل جزایر ناز عمدتاً برخلاف جزایر شن و ماسه‌ای قشم، صخره‌ای هستند. جزایر ناز بخشی از ژئوپارک قشم محسوب می‌شود و علاوه بر آن همانطور که از قبل به آن اشاره شد یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم نیز به شمار می‌رود. در گذشته این منطقه استراحتگاه ماهیگیران بوده است و اکنون نیز صید و صیادی در این مناطق رونق دارد.

تفریحات جزایر ناز

خیلی از گردشگران در هنگام جزر آب این مسیر را پیاده طی می‌کنند و البته در هنگام بازگشت مسیر را با قایق باز می‌گردند. همچنین در نزدیکی جزایر ناز امکانات تفریحی مانند پاراگلایدر و شترسواری مهیا شده است. پرواز بر فراز آب تجربه‌ای بسیار به یاد ماندنی است که در این منطقه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. والیبال ساحلی و جت اسکی نیز از دیگر ورزش‌هایی است که در این منطقه انجام می‌شود.

از جمله مناظر به یادماندنی روی صخره‌های جزایر ناز، گونه‌های مختلف جانوری از جمله پرندگان و خرچنگ‌ها هستند که گاه به خشکی می‌آیند و می‌تاون از دیدن آن‌ها لذت برد.  

ارسال نظر