تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
هادی آبیار مطرح کرد:

تأثیر دیپلماسی رسانه‌ای بر تبادل فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و عراق

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در گفتگو با شبکه الفرات عراق، گفت: دیپلماسی رسانه‌ای بر تبادل فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و عراق تأثیر بسیاری دارد.

اقتصاد۲۴ هادی آبیار با اشاره بر نقش مهم رسانه‌ها در تعریف و معرفی هویت‌های فرهنگی و هنری بین کشورها، افزود: انعکاس اخبار برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند توسط رسانه‌های عراقی، تاثیر بسزایی بر تبادل فرهنگی و هنری بین دو کشور دارد.


بیشتر بخوانید:  بیست و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمشهر برگزار شد


آبیار، عملکرد این رسانه‌ها را در جهت توسعه و برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری مشترک موثر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد‌های مشترک باعث عمیق‌تر شدن روابط مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و هنری دو کشور می‌شود؛ از همین روی در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در کشور عراق، اعلام آمادگی کرده ایم.


بیشتر بخوانید: 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر تصریح کرد: با توجه به ارتباط خوب و هماهنگ با سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق و نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پیگیری‌هایی که توسط این عزیزان صورت می‌گیرد، امیدواریم پس از پایان پاندمی کرونا و بازگشت به شرایط پایدار، شاهد برگزاری هر چه بهتر رویداد‌های فرهنگی هنری مشترک، جهت تبادل بیشتر اطلاعات و توسعه و گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق باشیم.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر