اقتصاد۲۴ - فرشاد مقیمی- مدیرعامل ایرانخودرو - در این مراسم ضمن اشاره به اینکه جهش تولید در ایرانخودرو تنها در حوزه تولید نبوده و در حوزه خدمات پس از فروش نیز اقدامات موثری صورت گرفته است، اظهار کرد: طراحی پلتفرم خدمات جامع خودرویی اقدام مهمی در همگام شدن با تغییرات جهانی خواهد بود. با بهرهبرداری از این پلتفرم، به سمت افزایش خدمات الکترونیک و ایجاد تحول در خدمات پس از فروش حرکت خواهیم کرد.
وی ارائه خدمات شفاف، سریع و آسان را از اهداف طراحی این پلتفرم دانست و گفت: با تعامل مناسبی که با شرکتهای بیمهای صورت گرفته است، چشمانداز روشنی برای توسعه خدمات از طریق این اپلیکیشن پیشبینی شده است. این پلتفرم به هیچ برندی محدود نیست و خودرو با هر نام و نشانی میتواند از این زیرساخت استفاده کند. علاوه بر خدمت انتقال سرنشین که دغدغه بسیاری از مردم است، خدمات سرویس در محل نیز از خدمات این پلتفرم است.
مقیمی ضمن تاکید بر اینکه هدف ما افزایش رضایت مشتریان است، خاطرنشان کرد: با طرحهای بهبود متعددی که در حوزه خدمات پس از فروش اجرا شده است و میزان شکایت امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است، اما هدف ما صرفا کاهش شکایت نیست، بلکه با تعریف و اجرای برنامههای بهبود، به دنبال افزایش رضایت مشتریان از محصول و خدمات هستیم. تمام نمایندگیها در این پلتفرم میتوانند شرکت کنند و خدمات ارائه دهند؛ با استفاده از این پلتفرم میتوان بازاریابی خوبی برای ارایه خدمات انجام داد.
گسترش مسئولیتهای اجتماعی بر بستر الکترونیک
علی آقامحمدی -عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام- نیز در این مراسم خواستار توسعه اپلیکیشن جامع خدمات خودرویی برای اقدامات انساندوستانه و خیرخواهانه شد و گفت: طراحی این پلتفرم که به صورت مشترک قابل استفاده برای تمامی خودروسازان است، فضای رقابتی را در حوزه خدمات شکل خواهد داد. این برنامه نباید به صورت ظاهری باشد و باید به صورت موثر و کاربردی عمل کند.
بیشتر بخوانید:مقیمی: سال آینده تعهد معوق نخواهیم داشت
وی افزود: این اپلیکیشن باید بیمهها را نیز به چالش بکشد و عملکرد آنها را شفاف نشان دهد. شفافیت در ارائه گزارش عملکردها به صورت مستند، میتواند از بروز ابهام نیز جلوگیری کند. خودروسازان میتوانند بر اساس مسئولیتهای اجتماعی، با شناسایی افراد کمبرخوردار در محلههای اطراف کارخانههایشان، مدیریت این محلهها برای رساندن کمکهای بشردوستانه را بر عهده بگیرند تا امکانات بهصورت عادلانه توزیع شود.
امسال اتفاقهای خوبی در صنعت خودرو رقم خورد
در ادامه این مراسم محسن صالحینیا- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، با بیان اینکه ارائه خدمات بهتر با استفاده از فناوری اطلاعات و نوآوری شرکتهای دانشبنیان میتواند توانمندی شرکتهای خودروساز و بیمهگر را در ارائه خدمات به مردم افزایش دهد؛ اظهار کرد: نرمافزار «بسپُر» میتواند موجب سهولت، کاهش هزینه، افزایش شفافیت و افزایش رضایتمندی مشتریان و افزایش سرعت و دسترسی بهتر به خدمات خودرویی شود.
وی ضمن اشاره به محدودیتهای بینالمللی و شرایط سخت کرونایی، تاکید کرد: با وجود تمام شرایط سخت سال جاری، اتفاقهای خوبی در صنعت خودرو رقم خورد و توانستیم سال جهش تولید را با تولید قریب به یک میلیون دستگاه خودرو به پایان برسانیم.
معاون وزیر صمت، خودروسازی را از محورهای مهم توسعه در صنایع بزرگ خواند و گفت: طراحی و تولید محصولات جدید با مشارکت شرکتهای دانشبنیان، افزایش میزان ساخت داخل برای کاهش وابستگی و ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش، ارتقای استانداردها و تولید موتورهای کممصرف سرفصلهایی است که با تعامل مراکز دانشبنیان کشور کماکان باید در کانون فعالیتهای خودروسازان باشد.
طبق اعلام ایران خودرو، این اپلیکیشن، مجموعهای از نیازمندیهای دارندگان خودرو، مانند استفاده از خدمات بیمهای، درخواست همزمان حمل به تعمیرگاه و دریافت کارشناسی سیار به هنگام تصادف در محل است.
همچنین از طریق این سامانه، تمامی مراحل پذیرش خودرو در نمایندگی پس از حمل، انجام تعمیرات و ترخیص خودرو بر روی گوشی مالک قابل ردیابی است. این برنامه، دربرگیرنده تمام نیازهای هموطنان در هنگام رانندگی و موارد مربوط به آن مثل درخواست خدمات در محل برای ﺗﻌﻮﯾﺾ روﻏﻦ و اﻧﻮاع ﻓﯿﻠﺘﺮ و ﺷﻤﻊ، درخواست انتقال به نمایندگیهای مجاز خودروسازان و سایر تعمیرگاههاست.
امکان استفاده از سامانه مسیریاب، درخواست انتقال سرنشینان خودرو با اسنپ و اﺳﺘﻌﻼم و ﭘﺮداﺧﺖ ﻋﻮارض، ﺧﻼﻓﯽ ﺧﻮدرو و ﻃﺮح ﺗﺮاﻓﯿﮏ نیز از طریق این اپلیکیشن فراهم شده است.