تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

مسیر بورس برای تحقق شعار سال مشخص شد

رئیس سازمان بورس گفت: بازارسرمایه با پتانسیل ذاتی خود در حوزه مبادلات مالی، ساماندهی بازارهای موازی و ایجاد تعادل در نظام اقتصادی، ماموریت حمایت از تولید را دنبال می کند.

اقتصاد۲۴ - محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه، از برنامه‌های در دست اقدام این سازمان به منظور تحقق شعار سال سخن گفت.
دهنوی بیان کرد: شعار سال ۱۴۰۰ با درایت و نکته سنجی مقام معظم رهبری با سه محور تولید، پشتیبانی و مانع زدایی طراحی و اعلام شده و سازمان بورس و اوراق بهادار در هر سه حوزه خود را از مخاطبان جدی این رهنمود داهیانه می‌داند. دو کلیدواژه "تولید" و "سرمایه" در کنار هم رکن رکین توسعه ملی را شکل می‌دهند و هر گونه تسهیل گری در امر تولید به حرکت شتابان کشور به سمت اهداف راهبردی منتهی خواهد شد.

او گفت: بازارسرمایه با پتانسیل ذاتی خود در حوزه مبادلات مالی، ساماندهی بازار‌های موازی و ایجاد تعادل در نظام اقتصادی، ماموریت حمایت از تولید را دنبال می‌کند و با هدایت منطقی نقدینگی به بنگاه‌های مولد با وجود تمامی محدودیت‌های داخلی و تحریم‌های بین المللی از توقف چرخ‌های تولید پیشگیری می‌کند.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: تولید بدون اهرم‌های مطمئن "پشتیبانی ها" معمولا به کندی صورت می‌گیرد و بازار سرمایه با تزریق مداوم نقدینگی و طراحی نهاد‌های پشتیبان نظیر شرکت‌های تامین سرمایه و برنامه ریزی برای جلوگیری از هدر رفت منابع در بخش‌های غیرمولد، می‌کوشد تا بستری آرام و مطمئن برای فعالان عرصه تولید، فراهم کند.

وی افزود: پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان در کنار تقویت بازار سنتی از جمله تکالیفی است که شعار سال بر آن دلالت دارد و هر گونه حرکتی که مسیر تولیدگر و مصرف کننده را کوتاه‌تر کند در گرو پشتیبانی قدرتمند دستگاه‌های مرتبط است که در سال جاری باید همپوشانی بیشتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: پیدا و پنهان بورس در سال ۹۹


دهنوی تاکید کرد: برداشتن موانع موجود در مسیر توسعه از جمله تکالیف ذاتی سازمان‌ها به شمار می‌رود و در همین راستا سازمان بورس نیز تسریع و ساده سازی فرایند صدور مجوز‌ها را در راس سیاست‌های خود قرار خواهد داد.

وی گفت: تشویق سرمایه گذاران و ترغیب آنان به حضور گسترده‌تر در بازار سرمایه تنها با رفع مقررات تشریفاتی و موانع دست و پاگیر اداری امکان پذیر است. بازار سرمایه به عنوان یک از مهمترین مخاطبان جدی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی با راهبرد، شناسایی موانع، ارائه راهکار و اقدام عملیاتی برای رفع آن، به میدان خواهد آمد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تحقق شعار سال با رعایت اصول تقویت نظارت حرفه ای، مداومت در بهبود اعتماد عمومی و تلاش برای دستیابی به هدف "توسعه اقتصادی" با تکیه بر نیروی همه ذینفعان بازار سرمایه، اعم از سهام داران، سرمایه گذاران، نهاد‌های مالی، ناشران، صاحب نظران و فعالان رسانه ای، ارکان بازار و سازمان بورس، در دسترس خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر