تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور را اعلام کرد.

اقتصاد۲۴ - دکتر سیما سادات لاری درمورد آمار روزانه کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۶۵۷ نفر از آن‌ها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز شنبه ۳۰ اسفند ۹۹


لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته وی، سه هزار و ۸۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

تغییر رنگ کرونایی ۱۴ شهرستان

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به احتمال انتقال ویروس جهش‌یافته کرونا از مناطق آلوده به مناطق کمتر آلوده و بدون آلودگی با سفر کردن، گفت: به تازگی ۱۴ شهرستان در زمره شهر‌های نارنجی و قرمز قرار گرفته‌اند.

لاری گفت: باید توجه کرد که وضعیت رنگ‌بندی در ۱۴ شهرستان که اسامی آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است، تغییر پیدا کرده است و این شهرستان‌ها به رنگ‌های نارنجی و قرمز تبدیل شده‌اند.

وی افزود: بنابراین از دیروز به کلیه مسافرانی که از قبل به این شهرستان‌ها سفر کرده‌اند، به مدت ۷۲ ساعت مهلت داده شده تابه شهرستان محل اقامت خودشان بازگردند. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد شد.

لاری تاکید کرد: انتقال ویروس جهش‌یافته کرونا از مناطق آلوده به مناطق کمتر آلوده و بدون آلودگی از خطرات جدی سفر در نوروز امسال است. بر این اساس امیدواریم با نرفتن به مسافرت و عدم حضور در تجمعات ودورهمی‌ها سین سلامت را به سفره‌های هفت‌سین خودمان اضافه کنیم.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدعباس نیک بخت
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
هم وطنان شمارا به خدا اگر واقعا خدا رو قبول دارید به مسافرت نروید شما مسئولین فردای قیامت باید جواب گو باشید آیا می توانید جوابگوی آنهایی باشید که باحماقت هایتان در دوره همی ها وسفرهاتان بیماری را ناخواسته انتقال داده وسبب مرگ این عزیزان شده اید اگر فردای قیامت جواب قانع کننده ای دارید بسم الله
ارسال نظر