تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

کشف و ضبط تسلیحات تکفیریها در الانبار

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق از کشف و ضبط مقادیر زیادی از تسلیحات متعلق به تروریست‌های تکفیری در استان الأنبار خبر داد.

اقتصاد۲۴ - به نقل از بغداد الیوم، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق توضیحاتی را در خصوص جدیدترین عملیات امنیتی نیرو‌های نظامی این کشور علیه تکفیری‌ها ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، وی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی عراق مواضع تروریست‌های تکفیری در منطقه الرطبه واقع در استان الانبار را هدف قرار دادند. به دنبال این عملیات، مقادیر زیادی از تسلیحات متعلق به تکفیری‌ها کشف و ضبط شد.

چندی پیش نیز سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق به تشریح نتایج عملیات بزرگ و استراتژیک «الاسد المتأهب» (شیر آماده) که در مناطق کوهستانی «مخمور» در جنوب شرق موصل انجام شد، پرداخته بود.

وی در این خصوص گفت: این عملیات در تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۱ به دستور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق آغاز شد و طی آن مواضع تروریست‌های تکفیری در جنوب شرق موصل هدف قرار گرفت. در جریان این عملیات که دو هفته به طول انجامید، مواضع تروریست‌ها بمباران شد و شمار زیادی از عناصر تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی هم زخمی شدند.

یحیی رسول در ادامه تأکید کرد: جنگنده‌های ارتش عراق، عملیات نیرو‌های این کشور را تحت پوشش هوایی قرار دادند. در مجموع نیز ۳۱۲ حمله به مواضع تروریست‌ها انجام شد که به دنبال آن ۱۲۰ مرکز تجمع تروریست‌ها منهدم گردید.

منبع: مهر
ارسال نظر