تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵۴ نظر

خودرویی که ایرانی‌ها به آن پشت کردند!

زانتیا جزو خودرو‌هایی است که در ایران همچنان طرفداران زیادی دارد و بازار خرید و فروش آن داغ است. اما نسخه‌ای از این خودرو به تولید رسید که تقریبا هیچ کس آن را دوست نداشت!

اقتصاد۲۴ - سیتروئن زانتیا از سال ۸۱ تا ۸۹ در ایران توسط شرکت سایپا تولید شد. این خودرو در بازار‌های جهانی با نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شد، اما در ایران تنها در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲ لیتری همراه با گیربکس ۵ دنده به تولید رسید. البته امکاناتی نیز از این خودرو در ایران حذف شد که می‌توان به مواردی نظیر سانروف، رینگ‌های آلومینیومی و سنسور‌های هشدار اشاره کرد. علاوه بر این سیستم صوتی خودرو نیز با یک نسخه ساده‌تر جایگزین شد.

نسخه‌های مختلف زانتیا در ایران

به طور کلی ۴ مدل زانتیا شامل سوپرلوکس ۱۸۰۰، ایکس ۲۰۰۰، اس ایکس ۲۰۰۰ و فیس لیفت در ایران به تولید رسید. سه نسخه اول طرفداران زیادی پیدا کرد و مشتریان از آن‌ها استقبال کردند. اما ماجرای نسخه فیس لیفت زانتیا کمی متفاوت است. زانتیا ۲ در حقیقت فیس لیفت نسخه اصلی زانتیا بود که توسط خودروسازان داخلی انجام گرفت. سایپا در سال ۸۳ این پروژه را شروع کرد و رونمایی آن در سال ۸۷ انجام شد. اما تولید این خودرو فقط ۱ سال ادامه یافت و با شکست مواجه شد.

اخبار روز اخبار بورس قیمت دلار امروز

زانتیا ۲ از لحاظ فنی تغییر خاصی نداشت، اما در ظاهر سپر جلو و عقب و همچنین چراغ‌ها تغییر کرد. در حقیقت این تغییر باید باعث می‌شد که مشتریان بی خیال نسخه قبلی شوند و مدل فیس لیفت را بخرند، اما دقیقا شرایط برعکس شد و هیچ کس روی خوش به این نسخه نشان نداد.
اگر میخوای پولدار شی اینجا رو کلیک کن

به طور کلی زانیتا خودرویی موفق در بازار ایران محسوب می‌شد که نسخه‌های اول آن به شدت مورد استقبال قرار گرفت. خودرویی که با بهره گیری از پیشرانه ۲ لیتری می‌توانست در مدت زمان بین ۹.۵ الی ۱۰.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هرچند که نسخه ۲ نیز از همین پیشرانه بهره می‌برد، اما نظر مشتریان را نتوانست جلب کند.

منبع: گسترش نیوز

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
فکر کنم کارشناسان طراح ظاهر این مدل ، سوادشون به اندازه کارشناسهای اقتصادی این دوره هستند ، که پدر مردم رو تا حالاش که درآوردن ، این طرح هم که از پول بیت المال هزینه شده ، مردم نخریدن که نخریدن ، قالبهاشو میدن به عنوان ضایعات میره ، پول ضایعات کارخونه هم که به حساب دولت برنمیگرده . علی برکت الله
هیچ
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
سواریش عالیِ اما برای داشتن همچین خودرویی باید یک حساب بانکی تپل داشته باشین؛هزینه تعمیر و نگهداریش خیلی بالاست مخصوصا گیر اوردن قطعات اورجینال در بازار که تقریبا محالِ چون اکثر لوازمش ساخت کشور چین و تایوانِ و قیمتهاشم کمرشکن!واقعا دیگه ارزش خرید نداره اگر پول مول ندارین
ارسال نظر
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ارسال نظر
ناشناس
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
متاسفم با این طراحییشون
حیف قیافه زانتیا که اینجوری خرابش کردن
ناشناس
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
من خودم این خودرو را از نزدیک دیدم تو نمایندگی،واقعا مزخرفترین نمونه زانتیا بود،من واقعا اون موقع از دیدن این مدل زشت شوکه شدم،و از سایپا واقعا مایوس شدم ،چرا که دیدم متاسفانه کسانیکه این طرح را دادند و کسانیکه تایید کردند و تولید کردن. فقط و فقط میتوان گفت عقب مانده ذهنی بودند.
سعید
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
چقدر زشته از پراید هم زشت تره زانتیا رو شبیه پراید درآوردن انتظار دارن مردم بخرنش مهندسای سایپا آنقدر پراید زدن چیزی بجز پراید تو کله شون نیست یه چیز جدید هم خواستن بسازن شبیه پراید درومده الان خودرو های جدید سایپا مثل شاهین توسط مهندسان کره‌ای و چینی طراحی شده
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آره دیگه رخ ماشینه مثل مارمولک مستراح میده هستش
ناشناس
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ایرانی ها برای پراید 100میلیون به بالا سر دست میشکونند انموقع برای زانتیا تعجبی توی ایران همه چی تحمیلی
سید
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
لطفا این خودرو را با شرایط قسط کم در اختیار آنها که ماشین مدل پایین در تهران دارن شروع کنید به دادن و ببینید تقاضا چقدر است مخصوصا آنها که در سامانه خودرو فرسوده از سال مدل ماشین۸۰ به بعد ثبت نام کرده اند
ناشناس
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بسی دزد تو مملکت داریم زمانی که سیتروین میخواست بیاید این دو خودرو ساز ما دیدند دزدی شان کم میشود انقدر سنگ اندازی کردند که سیتروین از خیرش گدشت
مصطفی
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
یعنی خاک توسر خودرو سازای ایران بشه.یعنی خدالعنت کنه شمارو که کلی پول میگیرین ولی میرینین به چرخ اقتصاد ماشین.توخارج هرماشین سال به سال با قدرت و شکل و سرعت عالی رونمایی میشه.ولی تو کشور من از بهترین به ریده ترین میرسه.هی برشرف تون لعنت که من ۳۰سال سنمه هنوز نمیتونم پراید بخرم.که کلی گرون کردین برپدر روحانی ام لعنت
محمود
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بهتر از پژو و سمند بقیه داخلی ها بود
ناشناس
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
زانتیا عالی کلا چینی ها وپژو بزار کنار چون پلیس نمیتونست این خودرو تو جاده‌ها بگیره نسخشو پیچیدن
ناشناس
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
کس میگی زانتیا بهترین ماشینه
سید حسن
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ایرانی ها از روی ظاهر قضاوت میکنند !!
عباس غلامی
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
چین اجازه نداده ' ملت ایران باید فقط آشغالهایی چینی رو استفاده از ماشین گرفته تا کفشی که پا میکنیم . الان هم که مستعمره چین شدیم دیگه غذا و میوه و..‌ که اونا عرضه میکنن استفاده کنیم . جون جیا جایو'' ووهان جایو'' ملت ایران مایو.
ناشناس
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آشغال ترین ماشین تودنیاست سگ پژوپارس موتور زانتیا بهتراز زانتیاست
مهدی
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خودرو فرانسه آشغال
هرکی
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
مردم ندارن یه قوطی روغن بخرن روغنی که عرب ها دارن میبرنش اونوقت از زانتیا داری براشون حرف میزنی
احس۸
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خوبه
مهدی
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
کلا ایرانی تو همچیز به غیر دروغ و کم فروشی کار دیگه ای بلد نیست فقط به فکر جیب خودشونند نه استاندارد و محکمی .چاره ای هم ندارند چهل ساله که اینجور بار اومدن
ناشناس
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
همان پیکان قدیم خودمان است که به این شکل در آورده اید
Khalil
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
هنوزم با افتخار تو رده ماشینای داخلی سلطانه سلطان درون شهری و بیرون شهری. راحت امنیت مطمئن
ناشناس
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
زانتیا واقعا خودرویی استثنایی است ولی متاسفانه خط تولید قطع شد،حیف شد واقعا.
مهدی
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
هنوزم که تولید نمیشه از تمام خودرو های داخلی بهتره سواری نرم شتاب عالی و.....
امیر حسین
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
کی بهش پشت کرده ...سواری وفنی بسیار عالی داره اتومبیل ساخت ۱۹۸۹ هست ولی از تما محصولات بنجل ایران خودرو وسایپا وپارس خودرو ....و ام وی ام بهتره
ناشناس
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
من مدل ۸۵ددارم درحد صفر چرخشو با اکسنت ۲۰۲۰ عوض نمیکنم
منوچهر
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
جوانان ایرانی آروزوی جوانی کردن رو نسلها به گور میبرن حتی خرید یه موتورهم برای خیلی ها آرزوشده ....داریم تبدیل میشیم به مصرف کننده زباله هاوخودروهای چینی
امیر
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خیلی ماشین خوبیه ولی به خاطر قیمت زیاد دست خیلیا بهش نمیرسه
ناشناس
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
همین مدلشم اگه وارد بشه من و خیلی ها حاضریم بخریم هر چی باشه شرف داره به خودروهای ایرانی
وحید
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
سلام.من خودم.چندین ساله زانتیا سوارم.دوتا مشکل بزرگ داریم ما زانتیا سوارها.اول اینکه آدم ماشین پنج میلیاردی سوار بشه خرجش از زانتیا کمتره.میری تو مکانیکی میای بیرون گوشات قرمز شده از کارتی که تو کارتخوان کشیدی.به قول معروف زانتیا اندازه سه تا خانواده در ماه خرجشه.
دوم اینکه این ماشین را به ماشین شوتی میشناسن.هرجا بری پلیس غیر ممکنه جلوتا نگیره و خودتا ماشیتتا زیر و رو نکنه.همین دوتا که گفتم خودش عامل اصلیه که کسی زیر بار زانتیا ننیره.
ولی اینم بگم عمرا ماشینی رو دست زانتیا موشک زمینی بلند به
ناشناس
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
وسایل نقلیه بی‌کفایت را هیچ کس نگاه نخواهند کرد
ناشناس
من خودروی ایرانی نمی بینم پراید مال کره پژو و سمند که فرانسه فقط پیکانی داشتیم که انهم انگلیسی است
محمد
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بنظرم پراید از گاری بهتر است
شهاب
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
این چقدرررر زشته
ناشناس
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بیریخته
محسن
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
خودروهای داخلی وچینی اکنون دارای کیفیت قابل قبول مناسبی شده
ملنگ
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
همیشه ما تو حذفیم
خودم
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
علی
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
کشورما داره هزینه صرف ساخت ماشینهایی میکنه که ۲۰سال پیش از رده خارج شدن
ناشناس
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اعلام قرعه کشی چ زمان
احمد
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
بعضی وابستگان به کشورهای غربی باساخت ماشین بیکیفیت در ایران قصد ازبین بردن صنعت خودروسازی در ایران را دارند،ساخت ماشین بی کیفیت انهم در قرن 21بااین همه پیشرفت صنعتی و نظامی و ادعاهای علمی بجا توسط نخبگان ایرانی ایا ساخت ماشین بی کیفیت و خطرناک عمدی نیست
ناشناس
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
سلام
من تا الان ۸ماشین مختلف داشتم ولی زانتیا رو از بین همشون ترجیح میدم و تا امروز نفروختمش حتی اگر پوسیده بشه باز اسمش از ۹۰درصد ماشینها ابهت بیشتری داره و کارایی داره مهمترین خوبی که داره اینه که از رانندگیش نه خسته میشی و نه سیر میشی
حسین
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
سایپا؛ هیچ کی مثل مو نمیتونه گند بزنه،.
ناشناس
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
شما فیس خودور ببین که اینقد بیرخت زشته دیگه نباید انتظارداشته باشی که قطعاتشم بهترازریختش باشه معلومه کسی سراغ این ماشین نمیره.
درویش
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
کلاً مسئولین و مافیای خودرو ،هر خودروی که عملکردش خوب در اومد، از چرخه تولید حذفشون کردند
سورنا
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دقیقا از همین یه خبر میشه دلیل عدم پیشرفت خودروسازهای داخلی فهمید 4 سال وقت برای 2 تا سپر که اونهم نتونستن
مهدی
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
ای بابا آخه سایپا میخواست بگه ما هم بلدیم طراحی کنیم اما بعد طراحی مردم دیدن انگار با مشت کوبیدن تو صورت زانتیا
ناشناس
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
هرماشین که لایق مردم ایران هسته که خوب جواب میده برای مصرف عوام مردم خوبه فوری جلوی تولیدش گرفته میشه مثل زانتیا ودوو سیلوولیفان ۶۲۰ماشینهای خوبی بودن به علتهای بیخود جلوی تولیدش گرفته شد.
کاظم
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
اگر زانتیا با ظاهر قبل و کیفیت قبل باشه من اولین نفر میخرمش ..زانتیا های الان که همه بازنشست شدن خرجشون به دخلشون نمی ارزه بیشتر قطعاتشون که اصلا گیر نمیاد .گیر هم بیاد با قیمت نجومی
محمود
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
واقعا که شما چقدر بامزه اید _مردم تو صف روغن و مرغند اونوقت شما از ماشین حرف میزنید انگار واقعا تو یه ایران دیگه زندگی میکنید به ما نمیگید_طرف نون نداشت بخوره بهش میگفتند پیاز بخور اشتهات باز شه حالا حکایت شما و این مردمه_خخخخخخخخخخخخ
محمود
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
مردم نون ندارند بخورند میگید پیاز بخورید اشتهاتون باز شه خخخخخخخ
محمود
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
نون و پنیر و پسته حسنی این ماشینه چه زشته_خخخخخ
حسن
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
من زانتیا داشتم خیلی خوب بود فروختمش و یک تیبا هاچ بک صفر گرفتم ولی بشدت پشیمونم از این کارم ، زانتیا واقعا ماشین خوبیه
ارسال نظر