تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
کیف پول‌های دیجیتالی آغاز به کار کرد

راه اندازی ارز دیجیتال ملی چین

با آغاز مرحله جدید آزمایش ارز دیجیتال ملی چین، شهروندان شهر‌های منتخب می‌توانند برای استفاده از این ارز دیجیتال درخواست دهند.

اقتصاد۲۴به گزارش وب سایت خبری The Block با آغاز مرحله بعدی آزمایش ارز دیجیتال ملی چین، موسوم به "یوان دیجیتال" شهروندان شهر‌های منتخب می‌توانند برای استفاده از این ارز دیجیتال درخواست دهند. به گزارش نشریه مالی چینی سکیوریتیز تایمز شهروندان پکن و شانگ‌های می‌توانند با ارسال درخواست از طریق شش بانک دولتی بزرگ چین، نسبت به فعالسازی کیف پول‌های دیجیتالی خود اقدام کنند.

بانک تجاری چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین، پست بانک چین و بانک ارتباطات این کشور، شش بانکی هستند که شهروندان می‌توانند کیف پول‌های یوان دیجیتال خود را در آن‌ها فعال کنند.


بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال ایرانی راه اندازی می‌شود؟


بیزنس تایمز پکن هم روز چهارشنبه اعلام کرده بود که شهروندان این شهر می‌توانند از طریق سه بانک ارتباطات و پست بانک چین نسبت به فعالسازی کیف پول‌های خود اقدام کنند.

این مرحله از آزمایش یوان دیجیتال از آن جهت اهمیت بالایی دارد که در مراحل قبلی، شهروندان تنها از طریق برنده شدن در قرعه کشی می‌توانستند کیف پول یوان دیجیتال را آزمایش کنند. حالا و با آغاز مرحله جدید، چینی‌ها می‌توانند به شکلی فعالانه‌تر این ارز دیجیتال را آزمایش کنند. کاربران با استفاده از یوان‌های دیجیتال خود می‌توانند در مراکز و فروشگاه‌های مختلف، هزینه کالا و خدمات شان را پرداخت کنند.

منبع: بازارنیوز

ارسال نظر