تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجید حسینی‌نژاد:

پای بیت‌کوین به معاملات املاک باز شد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اکنون در کشور برخی معاملات ملک با بیت کوین انجام می‌شود و حتی برخی شرکت‌ها نیز حقوق کارمندان خود را این ارز می‌پردازند.

اقتصاد۲۴ - مجید حسینی‌نژاد، با اشاره به اینکه ارزش بازار رمزارز‌های رایج در سال‌های اخیر ۱۰ برابر شده است، گفت: فرصت خلق پول را نباید از دست داد و باید قبول کرد که می‌توان در داخل نیز این ارز‌ها را تولید نمود.

وی افزود: کشور ما به واسطه تحریم‌ها به رشد قابل قبولی در حوزه تکنولوژی دست یافته و می‌تواند از یک مصرف‌کننده در عرصه رمزارز به یک تولیدکننده تبدیل شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران با بیان اینکه ارزش دارایی صرافی‌های رمزارز‌ها در ایران به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد، ادامه داد: به دلیل دستگیری یکی از صاحبان این صرافی‌ها و شکل‌گیری احساس نا‌امنی در این حوزه، حجم زیادی از سرمایه ایرانیان در قالب بیتکوین به صرافی‌های خارج از کشور انتقال پیدا کرد و این سرمایه‌ها در معرض خطر قرار دارد.


بیشتر بخوانید: تخلف وزارت نیرو در مقررات گذاری حوزه رمز ارز


وی با تاکید بر اینکه خلق رمزارز‌ها و توسعه صرافی‌های آن در ایران دو فرصتی است که آینده را می‌سازد، ادامه داد: اکنون برخی از شرکت‌ها در ایران حقوق کارکنان خود را به بیتکوین می‌پردازد و این ارز جای خود را حتی در معاملات مسکن باز کرده است.

حسینی نژاد گفت: استفاده از این امکان رو به فزونی است و نباید این فرصت‌ها را از دست داد. اگر من به عنوان فعال اقتصادی بتوانم در داخل کشور رمزارز تولید کنم و استفاده از آن را در دنیا گسترش دهم، به منزله صادرات خدمات خواهد بود.

منبع: اکسپورتنا

ارسال نظر