تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

۱۵۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و تجاری سلامت محور ارس

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال گذشته بیش ازهزار و پانصد مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و انبار کالا‌های سلامت محور ارس انجام شده است.


اقتصاد۲۴- صدیف آزاد مرد دمیرچی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۵۸۰ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و انبار کالا‌های سلامت محور شامل کارخانجات و کارگاه‌های موادغذایی، آرایشی و بهداشتی، انبار‌ها و پاسخ به استعلام مجوز‌های بهداشتی انجام شده است.

آزادمرد دمیرچی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل واحد‌های تولیدی سلامت محور فعال و یا در حال راه اندازی تحت نظارت مدیریت غذا و داروی ارس بیش از ۱۱۰ باب است گفت: بازرسی از این واحد‌ها با همکاری معاونت غذا و داروی استان و به منظور اطمینان از اجرای دستور العمل‌ها و انجام درست و صحیح فعالیت‌های آن‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: حکم مسئولیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای ۳ سال دیگر تمدید شد


وی نظارت بر واحد‌های وارد کننده مواد غذایی و بهداشتی را یکی از وظایف این مدیریت بر شمرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ضمن بررسی و اعلام نظر بیش از هزار و ۱۰۰ پرونده کالای سلامت محور، بالغ بر ۱۴۰۰ مورد نمونه برداری و آنالیز کالا‌های وارداتی انجام شده است.

آزادمرد دمیرچی خاطرنشان کرد: نمونه برداری و آنالیز کالا‌های وارداتی مطابق با شیوه نامه مصوب و در راستای رعایت اصول جهانی شیمی سبز انجام یافته است..

گفتنی است مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس از بهمن ماه سال ۹۶ با هدف بکارگیری ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان جهت تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به پایش، ارزیابی و صدور مجوز‌های ترخیص، استقرار کارخانجات و واردات کالا‌های سلامت محور در چهارچوب شیوه نامه‌های اجرایی در ارس ایجاد شد.

صدور مجوز ترخیص و مصرف مواد اولیه و فرآیند شده و همچنین برخی از امورات اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل از دیگر وظایفی است که این مدیریت در منطقه آزاد ارس برعهده دارد.

منبع: فرینا
ارسال نظر