تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

هدف مجلس از قانونی کردن ارز‌های دیجیتال

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح مجلس برای قانونی کردن ارز‌های دیجیتال توضیحاتی داد و گفت: به زودی این طرح به صحن علنی مجلس می‌آید.

اقتصاد ۲۴- محمد صفایی اظهار داشت: طرح اصلاح نظام بانکی یکی از اولویت‌های ما در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است که پس از تصویب گشایش‌های خوبی در حمایت از تولید صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس یازدهم عزم خود را برای حمایت از بخش تولید جزم کرده بیان داشت: اصلاح نظام مالیاتی یکی دیگر از اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس برای حمایت از تولید است.

صفایی تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۰ مالیات بر عملکرد واحد‌های تولیدی را ۲۰ درصد کاهش یافته است که پیش بینی می‌کنیم سرمایه بیشتری به سمت تولید بیاید.


بیشتر بخوانید: خبر جدید درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی


وی ادامه داد: شیوه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰ در جهت توزیع عادلانه منابع عمومی و کاهش فاصله طبقاتی (کارکنان دولت) است و همچنین مالیات بر مجموع درآمد، عدالت در کل جامعه را به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی درباره قانونی شدن ارز‌های دیجیتال بیت کوین نیز اظهار داشت: هدف از قانونی شدن ارز‌های دیجیتال بیت کوین این است که مانند موسسات مالی دارای شناسنامه باشند و تحت نظارت بانک ملی و نمایندگان آن‌ها فعالیت کنند و میزان ورود و خروج ارز مشخص باشد.

وی در زمینه جزییات این طرح بیان داشت: با توجه به این که طرح وارد شور نشده در آینده اطلاع رسانی در زمینه جزئیات آن صورت خواهد گرفت، اما نظر کمیسیون اقتصاد در زمینه این طرح مثبت است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر