تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۳۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

اقتصاد۲۴ - بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۶۵۲ هزار و ۹۰۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۲۴ هزار و ۱۱۳ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۳۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۰ هزار و ۷۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۲۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.


بیشتر بخوانید:  آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰


پنج هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۵ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۵۷ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونای هندی

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت و دقت در دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونای هندی است.

دکتر سیما سادات لاری در حاشیه بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بجنورد، در ارتباط با اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از ورود کرونای جهش یافته هندی اظهارکرد: مهمترین اقدامی که تاکنون انجام شده بستن مرز‌ها با بوده و مرز‌ها به سرعت بسته و تحت کنترل درآمد و همچنان باید بسته باشد.

وی افزود:، اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ویروس را نمی‌شود در یک جا نگه داشت و حتی در خود ایران ممکن است جهش‌هایی در ویروس کرونا اتفاق افتد.

دکتر لاری تاکیدکرد: بنابراین مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت و آن را در دستور کار قرار داد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است تا از ابتلا به این ویروس در امان ماند.

وی در ادامه در ارتباط با مراسم شب‌های قدر نیز بیان کرد: ستاد اجازه داده تا محدودیت‌های تردد برای شب قدر وجود نداشته باشد و افرادی که می‌خواهند در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند با حضور دستورالعمل‌های بهداشتی حضور داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:، اما همچنان توصیه می‌کنیم تا مردم در خانه بمانند و در تجمعات حضور نیابند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی مراسم شب‌های قدر را دنبال و عبادت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم که صدا و سیما برنامه‌های خیلی خوبی برای مراسم شب قدر پخش کرد که می‌توان از این برنامه‌ها استفاده کرد.

دکتر لاری تاکیدکرد: در هر صورت حضور در هرگونه تجمعی ریسک خطر انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
بازشروع شد....اون ازماجرای خرید مسافرت وسیزده بدرکه جلوی مردمونگرفتن فاجعه الان دامن همه ایران گرفته....حالام میگن مراسم شب قدرآزاده هرکس دوست داره بده مسجدووووو.....خاک به سرمسئولین بی مسئولیت که سرشون به سنگ نخوردونمیخوره...
بیچاره مردم نادون....بیچاره کادردرمان که داغون شدن....
ارسال نظر