تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

تازه‌ترین سیگنال‌ها برای سهامداران / اخبار احتمالا اثرگذار بر بورس امروز

بازار سرمایه در روز گذشته بر خلاف انتظارات منفی و نزولی شد. باید دید که اخبار جدید چه سیگنال‌هایی را برای سهامداران دارد؟

اقتصاد ۲۴- در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه شاخص کل ۱۳ هزار واحد افت داشت و تحرکات نماد‌های شاخص‌ساز تحت تاثیر شاخص کل منفی و نزولی بودند. پیش‌بینی‎‌ها نشان می‌دهد بازار امروز هم احتمالا منفی باشد و تغییر خاصی در روند آن صورت نگیرد. اما شاید مهمترین سیگنالی که تحرکات امروز و این هفته بازار را تعیین می‌کند جلسه سران سه قوه درباره بورس است که زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است.

_ روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: زمان‌بندی معاملات اوراق بهادار در بازار‌های بورس و فرابورس، امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، کمافی السابق و بدون تغییر خواهد بود.

_ کارشناسان رمزارز‌ها معتقدند: بیت‌کوین در محدوده حساسی قرار دارد و دیروز صبح هم سقف مقاومتی ۵۷ هزار دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۵۷ هزار دلار معامله می‌شود. این بازار همچنان نیازمند اصلاح است، اما اصلاح بیت‌کوین فرصت خرید است.

_ جلسه کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، دیشب برگزار شد. حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

_ شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت خودرو دارد و قرار است در جلسه‌ای که دوشنبه این هفته برگزار می‌شود، قیمت نهایی خودرو‌ها را اعلام کند.

_ معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در ۲۵ استان کشور به ثبات رسیده است، گفت: اگرچه هنوز میزان بیماری کم نیست، اما روند افزایش یابنده متوقف شده که نشانه خوبی است؛ روند نزولی در ۱۵ استان آغاز شده و در حدود ۱۰ استان هم تقریبا به اوج بیماری رسیده‌ایم و انتظار داریم طی همین هفته و هفته آینده از میزان ورودی بیمارستان‌ها کاسته شود و روند نزولی را طی کنند.
پیشنهاد امروز

_ صادقی نیارکی معاون وزیر صمت در مراسم امضا تفاهم‌نامه بین معاونت صنایع وزارت صمت و ستاد توسعه فناوری‌های نانو ریاست‌جمهوری، درباره بازگشت کارخانه‌ها راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: ما سال گذشته، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد راکد را هدف‌گذاری کردیم که از این بین ۲ هزار و ۱۱۵ واحد به مدار تولید برگشتند. بخشی از این واحد‌ها برند‌ها و نام‌های ملی هستند که در تلاش هستیم آن را به فرایند تولید بازگردانیم. وی همچنین افزود: با توجه به مرحله پیش تولید، پیش‌بینی می‌شود کارخانه ارج از ۱۸ ماه تا دو سال آینده به چرخه تولید بازگردد.

_ سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، برگزاری انتخابات مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت را غیرقانونی دانست و گفت: ابهامات مطرح شده توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد این انتخابات هنوز رفع نشده است.

_ عراقچی تاکید کرد: تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود دارد.

_ نرخ تسعیر ارز بانک‌ها به ۱۵۹۰۰ تومان افزایش یافت.

_ دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه شکر در بازار با پنج نرخ مختلف عرضه می‌شود، گفت: با وجود اینکه شکر با قیمت آزاد در بازار فراوان است، اما شکر با قیمت مصوب در بازار موجود نیست.

ارسال نظر