تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
استاندار بوشهر:

تصویب منطقه آزاد، تحقق مطالبه ۷۰ ساله بوشهری‌ها است

استاندار بوشهر گفت: تصویب منطقه آزاد یکی از آرزو‌ها و خواسته‌های دیرینه مردم این استان از سال ۱۳۳۱ تاکنون بوده‌است که امیدواریم این منطقه با همدلی، همکاری و همه دلسوزان استان به کانون جذب سرمایه، تولید، اشتغال و ارزش افزوده تبدیل شود.

اقتصاد۲۴- عبدالکریم گراوند اظهار داشت: در تصویب منطقه آزاد بوشهر هیچ نگاهی بجز دیدگاه‌های کارشناسی مد نظر نبوده و باید یقین داشته باشیم با همکاری صاحب‌نظران در کاهش عوارض و آسیب‌های احتمالی، راه‌اندازی این منطقه به عنوان آرزوی ۷۰ ساله مردم موجب رونق وتوسعه این استان شود.

استاندار بوشهر گفت: مطالبه ایجاد منطقه آزاد بوشهر مربوط به سال‌های ۱۳۳۱ است، زیرا به نظر کارشناسان، بوشهر بهترین منطقه در بین گزینه‌هایی بود که در آن زمان برای راه‌اندازی بندر آزاد مطرح و بررسی شد، اما چون دولت وقت (دولت مصدق) در سال ۱۳۳۲ سقوط کرد طرح منطقه آزاد بوشهر به نتیجه نرسید.


بیشتر بخوانید: خوی، استحقاق تبدیل به منطقه آزاد نسل چهارم را دارد


گراوند یادآورشد: سقوط دولت مصدق همان و به فراموشی سپرده شدن منطقه آزاد تائید و کارشناسی شده بوشهر تا بعد از انقلاب همان؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نقاط مستعد برای ایجاد بندر آزاد در کشور، بوشهر معرفی شد و در سال‌های گذشته یکی از مطالبات این مردم راه‌اندازی بندر آزاد بود که با وجود پی‌گیری‌های انجام شده این مهم اکنون به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به پی گیری این مطالبه بحق مردم استان بوشهر در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و مهرورزی ادامه داد: در دولت تدبیر وامید نیز موضوع منطقه آزاد بوشهر در نخستین سفر دولت به استان مطرح شد و رئیس جمهوری قول مساعد داد که این وعده محقق شده است.

گراوند ضمن تقدیر از تلاش همه استانداران و نمایندگان مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه آزاد بوشهر در مساحتی به وسعت حدود ۲۶ هزار و ۱۶۰ هکتار به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسیده و پس از آن برای تطبیق با سیاست‌های کلی نظام به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور تصویب و معرفی شد.

منبع: فرینا
ارسال نظر