تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بازداشت ۲۰۰ نفر از پرسنل قوه قضاییه

پس از حضور ابراهیم رئیسی در راس قوه قضائیه امید‌هایی برای برخورد با فساد در دستگاه قضایی به وجود آمده و گام‌هایی نیز در این رابطه برداشته شده است.

اقتصاد۲۴ - سخنگوی قوه قضاییه درباره برخورد با تخلفات در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.

غلامحسین اسماعیلی در این رابطه گفت: «همکاران ما در واحد‌های حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، ۲۳۷ نفر از کارچاق کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.»

او افزود: «در سال ۹۹ مجموعه عملکرد دادسرای انتظامی قضات به نسبت سال ۹۸ با ۳۸ درصد رشد عملکردی مواجه بوده است.»


بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره انتشار فایل صوتی ظریف


به گفته سخنگوی دستگاه قضایی: «انجام بازرسی‌های دوره‌ای و بررسی دقیق و عملکرد بیش از هزار قاضی، انجام بازرسی‌های پنهان از چند استان، تهیه و تنظیم کارنامه قضایی برای تمامی قضات کشور که در نتیجه این کارنامه تعدادی از قضات کشور مورد تشویق قرار گرفتند. تعدادی از قضات متخلف شناسایی و تعدادی تعلیق و تعدادی سلب صلاحیت شدند که این عدد قضات متخلف حداقلی است.»

پس از حضور ابراهیم رئیسی در راس قوه قضائیه امید‌هایی برای برخورد با فساد در دستگاه قضایی به وجود آمده و گام‌هایی نیز در این رابطه برداشته شده است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمدی
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
پس تا حالا چرا اقدام نمیکردند؟ باید ۴۰ سال قبل این کارو ضربتی انجام میدادند حالا طول این سالها ببینید حق جه کسانی را اون افراد ضایع کرده اند پروانه اون افراد باید مادام العمر باطل بشه اگه چند تا مثل اقای رئیسی در بدنه دولت بودند خیلی خوب میشد
ارسال نظر