اقتصاد۲۴- علیرضا محمدی کرجی ران، هدف از اجرای این طرح مطالعاتی را ساماندهی و افزایش بهره برداری از حداکثر ظرفیتهای اسکله و سایتهای نفتی در بندر خلیج فارس بیان کرد.
محمدی کرجی ران، ایجاد بستری مناسب برای خدمات بهتر به بخشهای خصوصی در واردات و صادرات فرآوردههای نفتی بر اساس استانداردهای معتبر را از دیگر اهداف پروژه یاد شده برشمرد.
بیشتر بخوانید: رشد ۵۹ درصدى صادرات و رشد ۱۶۰ درصدى ترانزیت از بزرگترین بندر کانتینرى کشور
به گفته وی، با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآوردههای نفتی، بهره روری از اسکلهها نیز افزایش یافته و به تبع آن شاهد کاهش ماندگاری شناورها در لنگرگاه خواهیم بود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: با اتصال تمامى شرکتهای سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی انتقال فرآوردههای متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.
محمدی کرجی ران ادامه داد: با ساماندهی و احداث خطوط جدید امکان پذیرش شناورها با سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس فراهم و ما حصل این اقدام افزایش سهم بازار در منطقه است.
وی، اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه را ۱۲ میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای عملیات عمرانی را رقمی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ابتدا ۱۵ شرکت به این خطوط متصل شده و بر اساس طرح، در آینده تمامی شرکتهای سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهرهمند خواهند شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.