تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

باید از پتانسیل‌های بنادر انزلی و کاسپین در مسیر هم افزایی استفاده شود

در دیدار حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، راهکار‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه جهت بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های تجارت دریایی در دریای خزر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اقتصاد۲۴- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اتصال به شبکه ریلی موجبات توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و رونق اقتصادی استان و کشور می‌شود، اظهار داشت: بندر کاسپین مکمل بندر انزلی است و با همکاری و هم افزایی فرصت‌های خوبی برای تجارت دریایی کشورمان فرآهم می‌شود موضوعی که از قبل ایجاد ظرفیت‌های جدید در این حوزه حاصل می‌شود.

مقدم با تاکید بر اینکه کلیه مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد در بندر انزلی نیز اعمال می‌شود و این امر موجب پویایی این بندر شده، بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بنادر منطقه بر توسعه گردشگری دریایی تاکید نمود.


بیشتر بخوانید: بازدید مشاور رییس جمهور از چند واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی



وی لازمه دست یابی به بخش بیشتری از تجارت در دریای خزر را تعامل و وجود استراتژی مشترک برای افق بلند مدت اعلام کرد و افزود: افزایش جلسات کاری مشترک میان مدیران و کارشناسان دو نهاد می‌تواند به تحقق این راهبرد سرعت بخشید و زمینه بهره برداری بیشتر از فرصت‌های ترانزیتی خزر درسطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای فرآهم می‌شود

اکبری مقدم رویکرد سازمان متبوع خود را بر تعامل میان دو بندر واقع در محدوده منطقه آزاد انزلی بیان داشت وتصریح کرد: اتصال به شبکه ریلی نه تنها باعث وصل شدن بنادر جنوب به شمال می‌شود، بلکه موجبات توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و رونق اقتصادی استان و کشور می‌گردد و در این مسیر باید از ظرفیت‌های گردشگری نیز بهره برد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته شده در منطقه آزاد انزلی که با تلاش مدیران سازمان و حمایت‌های استاندار محقق شده، تصریح کرد که باید از پتانسیل‌های بنادر انزلی و کاسپین در مسیر هم افزایی استفاده شود.

وی افزود: تعامل سازنده و بیشتر جهت تسهیل و توسعه همکاری‌ها الزامی است و آمادگی خود را جهت گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه با سایر بنادر دریای خزر اعلام می‌کنیم.

آبایی توسعه همکاری‌های دو طرف را باعث ارتقای جایگاه گیلان در خدمات دریای کشور عنوان کرد و گفت: با عنایت به قطب کشاورزی گیلان، می‌توان از ظرفیت این دو بندر در توسعه صادرات غیرنفتی استان و کشور بهره‌مند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی از استراتژی بندر متبوع خود به سمت کالا‌های کانتینری خبر داد و بر لزوم حذف ارزش افزوده تأکید کرد.

گفتنی است در این دیدار افقی عضو هیأت مدیره و معاون بندری و حوزه خزر و مدیران حوزه معاونت و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان حضور داشتند.

منبع: منطقه آزاد انزلی
ارسال نظر