تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۲۹ اردیبهشت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار با دو ریسک مهم مذاکرات برجام و تغییرات نرخ ارز رو به رو است و در حال حاضر هم این دو نتیجه نرسیده است.

اقتصاد ۲۴- محسن اسلامی کارشناس بازار سرمایه درباره ریسک‌هایی که متوجه بازار است گفت: بازار با دو ریسک مهم مذاکرات برجام و تغییرات نرخ ارز رو به رو است و در حال حاضر هم این دو نتیجه نرسیده است. هر زمانی که دلار دچار یک تغییر قیمتی می‎‌شود بازار واکنش ریزشی به این اتفاق نشان می‌دهد.

وی در این باره افزود: عامل مهم تاثیرگذار دیگر در بازار انتخابات است که باید منتظر بمانیم تا برنامه کاندید‌ها و نتیجه انتخابات مشخص شود. باید به این نکته توجه شود که این عوامل در کوتاه مدت در بازار تاثیر زیادی ندارد و در بلند مدت اثر آن مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید:چرا واریز پول شاخص بورس را مثبت نکرد؟


اسلامی همچنین درباره پیش‎‌بینی بازار در کوتاه مدت گفت: روند بازار را منفی پیش‌بینی نمی‌کنم و به نظر می‌رسد در همین محدوده فعلی نوسان کند. اما نباید از وضعیت فعلی بازار انتظار بازدهی بالایی را داشته باشیم. وی افزود: نماد‌های بانکی با توجه به وضعیت برجام وچند سال آینده کشور و همچنین برخی شرکت‌ها در صنایعی که p/e‌های پایین و طرح‌های توسعه‌ای خوبی دارند می‌توانند در این قیمت‌ها به صورت پله‌ای خرید شوند و با نگاهی بیشتر از یک سال این نماد‌ها جذاب خواهند بود.

ارسال نظر