تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

منطقه آزاد بوشهر کانون تولید و صادرات محصولات می‌شود

استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر نباید بارانداز محصولات دیگر کشور‌ها شود بلکه به کانون تولید و صادرات محصولات صنعتی تبدیل می‌شود.

اقتصاد ۲۴- عبدالکریم گراوند در آیین عملیات اجرایی طرح تولید فروسیلیسیم در دشتی با بیان ایکه تولید فروسیلیسیم یکی از مواد مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت فولاد است بیان کرد: این استان در کنار خلیج‌فارس زمینه صادرات آسان مواد صنعتی و تولیدی به کشور‌های مختلف را دارد.

گراوند با اشاره به تصویب منطقه آزاد بوشهر افزود: این مصوبه به‌زودی به دولت و سپس به منطقه ویژه کشور و استان ابلاغ می‌شود که بر ظرفیت‌های این استان در عرصه فعالیت اقتصادی می‌افزاید.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر یک فضای جدیدی برای اقتصاد استان ایجاد می‌کند عنوان کرد: منطقه آزاد بوشهر ظرفیت قابل توجهی برای همه سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در ایجاد صنایع پایین دستی به ویژه در حوزه نفت و گاز مهیا و آماده کرده است.

استاندار بوشهر، فعالیت مناطق آزاد تجاری در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت مناطق آزاد کشور نشان می‌دهد این مناطق نتوانسته به آن رسالت و ماموریت‌های تعریف شده عمل کند.


بیشتر بخوانید: منطقه آزاد فرصتی برای توسعه اقتصادی استان بوشهر است


گراوند، منطقه آزاد بوشهر را کانون تولید و صادرات محصولات دانست و بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نباید بارانداز محصولات دیگر کشور‌ها شود بلکه به کانون تولید و صادرات تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد به‌شدت مخالف تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر و تبدیل شدن آن به پاساژ و بارانداز کالا‌های دیگران هستم، بلکه باید منطقه آزاد بوشهر به هاب صادراتی تبدیل شود.

استاندار بوشهر تنها واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی را از منطقه آزاد بوشهر امکان‌پذیر دانست و عنوان کرد: واردات کالا‌های مصرفی که در کشور تولید می‌شود از منطقه آزاد بوشهر ممنوع است و این منطقه بارانداز کالا‌های دیگر کشور‌ها نیست.

گراوند با اشاره به ایجاد جزیره نوآوری ایرانیان در منطقه آزاد بوشهر تصریح کرد: در این منطقه آزاد موضوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی، با تاکید بر حمایت و کمک به سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف براساس ظرفیت‌های مناطق و شهرستان‌ها افزود: امسال مقام معظم رهبری را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده‌اند که باید در تحقق این مهم همه به‌صورت هماهنگ تلاش کنند و گره‌گشایی و رفع موانع را در دستور کار قرار دهند.

استاندار بوشهر با تاکید بر رفع موانع تولید گفت: اگر مانع‌زدایی در عرصه تولید عملیاتی شود بسیار راهگشا و تاثیرگذار است چراکه امروز گرفتاری بزرگ سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موانعی است که نظام اداری ایجاد کرده است.

گراوند، کمک نظام بانکی و اداری برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و صنعتگران را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری نظام بانکی و اداری، زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف را فراهم می‌کند و در غیر این صورت با ایجاد مانع، زمینه رکود اقتصادی و صنعتی ایجاد می‌شود و تنها راه توسعه و پیشرفت، مانع‌زدایی و حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل‌گری است.

وی، جذب نخبگان فکری و سرمایه‌گذاران را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تقویت بنیان‌های اقتصادی منوط به رفع موانع است و در این راستا کسانی که مانع ایجاد می‌کنند باید کنار گذاشته شوند.

ارسال نظر