تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

آخرین آمار جهانی کرونا امروزجمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۲۵۹ هزار مبتلای جدید در کشور هند، شمار مبتلایان در این کشور از ۲۶ میلیون نفر عبور کرد.

اقتصاد۲۴-بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۶۵ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۵۵ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۴۶ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۳۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۰ هزار و ۲۱۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است؛ تاکنون ۶۰۲ هزار و ۶۱۶ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۵۹ هزار و ۲۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۹۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۲۹۱ هزار و ۳۶۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۳ هزار و ۳۶۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۵ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۵۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۴۴ هزار و ۳۹۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.


بیشتر بخوانید: برای جلوگیری از کرونا آسپرین بخوریم؟


کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۵۵۱، ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۲۳، ۴ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۹۰۸، ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۲۱ و ۴ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۶۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های آلمان با ۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۵۰۴ مبتلا و اسپانیا نیز با ۳ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۶۶۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۲۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۶۵۱، ۲۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۷۳۵ و ۱۴ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۶۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر