تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

سیگنال‌های مهم بورس امروز سوم خرداد

در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام شاخص کل افت ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و عمده نماد‌های بازار روندی منفی را گذراندند. بیشترین تاثیر منفی را امروز پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها در بازار داشتند، اما در این میان به دلیل تغییر در نرخ فروش سیمانی‌ها نماد‌های گروه سیمانی روندی مثبت و متعادل را داشتند. باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اقتصاد ۲۴- در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام شاخص کل افت ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد و عمده نماد‌های بازار روندی منفی را گذراندند. بیشترین تاثیر منفی را امروز پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها در بازار داشتند، اما در این میان به دلیل تغییر در نرخ فروش سیمانی‌ها نماد‌های گروه سیمانی روندی مثبت و متعادل را داشتند.

_ وزیر ارتباطات از عرضه بسته اینترنت یک ماهه رایگان به مردم به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

_ در دو روز گذشته فشار فروش باعث شد تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها کاهش پیدا کند. بیت‌کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح ماهانه خود رسیده‌اند و سایر آلت‌کوین‌ها هم در شرایط نزولی سطح حمایت خود را از دست داده‌اند.

_ جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه‌شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود.

_ معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت:قیمت مصوب ۸۷۰۰ تومان برای شکر وارد شده با ارز دولتی بود، اما با توجه به تغییر گروه کالایی شکر در سال گذشته از گروه یک به دو و قطع تخصیص ارز دولتی به این کالا، ذخایر شکر وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش یافته و رو به اتمام است و شکر وارد شده با ارز نیمایی نیز مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست.


بیشتر بخوانید: تصمیمات جدید سازمان بورس برای جلوگیری از سیگنال‌فروشی در فضای مجازی


_ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وصول نامه خودروسازان و قطعه‌سازان خبر داد و گفت: خودروسازان و قطعه‌سازان در این نامه تصریح کرده‌اند که مخالفت و مشکلی با آزادسازی واردات خودرو ندارند و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند.

_ منابع خبری گزارش دادند، یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفته است:با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

_رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: ارز‌های دیجیتال فاقد هرگونه پشتوانه دولتی و بانکی بوده لذا سرمایه‌گذاری در این رابطه با مخاطراتی همچون بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است. اشخاصی که تحت عنوان صرافی مجازی فعالیت می‌کنند فاقد مجوز بوده و اقدامات آن‌ها در سرفصل جرایم اخلال در نظام اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

_در بازار دیروز دوم خرداد، انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی بدون تغییر ماند. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان کاهش یافت.

_ قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی برای روز گذشته به قیمت ۲۲۳۹۴ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۱۹۵۱ تومان تعیین شد.

_ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

ارسال نظر