تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۵ خرداد

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار گفت: تا زمانی که نماد‌هایی که قفل در صف فروش هستند متعادل نشوند و ارزش معاملات بازار تغییر نکند وضعیت بازار به همین منوال پیش خواهد رفت.

اقتصاد ۲۴- پیام الیاس کردی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته جاری وضعیت بازار مناسب و متعادل نبود. البته با وجود آنکه روز گذشته بازار افت بسیار زیادی را تجربه کرد، اما به نسبت با روز‌های گذشته وضعیت بهتری را داشت و شاخص محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خود را شکست. اما امروز بازار شرایط بهتری را داشت و نماد‌هایی که شاخص‌ساز هستند توانستند رشد قابل توجهی را داشته باشند، ولی باید توجه داشته باشیم که اصل مساله در حال حاضر نماد‌هایی هستند که مدت‌ها در صف فروش قفل هستند و قابلیت نقدشوندگی آن‌ها از دست رفته و سرمایه‌های مردم در این نماد‌ها قفل شده است و حتی بازگشایی تا ۷۰ درصد در این سهم‌ها هم باعث نقدشوندگی آن‌ها نشده است.


بیشتر بخوانید: سهامداران وارد هیجانات زودگذر و حاشیه‌های بازار سهام نشوند


وی افزود: در روز ۲۸ خرداد ابهام بزرگی به نام انتخابات را پیش رو داریم و نمی‌دانیم که وزیر اقتصاد چه کسی است و چه سیاست‌هایی را درباره قیمت‌گذاری دستوری و موانع موجود بازار سرمایه دارد و همین مسائل ابهامات بازار را تا مشخص شدن نتایج زیاد می‌کند.

این کارشناس بازار در پیش‌بینی روند بازار در روز‌های آینده گفت: تا زمانی که نماد‌هایی که قفل در صف فروش هستند متعادل نشوند و ارزش معاملات بازار تغییر نکند وضعیت بازار به همین منوال پیش خواهد رفت.

ارسال نظر