تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

کدام کاندیدا دردسر بزرگ اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ می شود؟

یک فعال رسانه ای گفت: پیش بینی می کنم اصولگرایان در مناظره ها حرف می زنند و به نفع آقای رییسی کنار می روند و حداکثر یک نفر به عنوان زاپاس می مانند که حداکثر ۵۰۰ هزار رای از او کم می کند.

اقتصاد ۲۴ - محسن ماندگاری، فعال رسانه‌ای در کلاب هاوس گفت: در مقایسه با سال ۹۲ می‌توان اضافه کرد که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از بین رفته و تکرار سال ۹۲ غیرممکن است. به نظر من این که می‌شود با آقای همتی یا مهرعلیزاده انتخابات را گرم کرد و پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان پشت سر این‌ها می‌آید، خطا است. سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از بین رفته و نامزد‌های اصلاح طلبی که پایگاه اجتماعی قوی دارند از فیلتر شورای نگهبان رد نمی‌شوند.

وی گفت: اصلاح طلبان این مشکل را داشتند و هنوز هم دارند. کسانی که می‌توانند افکار عمومی را تحریک کنند از فیلتر شورای نگهبان رد نمی‌شوند. مابقی هم مقبولیت عمومی ندارند و گفتمانی را دنبال می‌کنند که از نظر رای خاکستری یا بدنه اجتماعی اصلاحطلبان، همراهی نمی‌شود.

ماندگاری گفت: اشاره شد در ۲۰ روز آینده موجی ایجاد می‌شود و شاید آقای همتی بالا بیاید، به نظر می‌رسد آقای همتی مورد تایید اکثریت اصلاح طلبان قرار نمی‌گیرد و اصلاح طلبان نمی‌خواهند فعالیت جدی داشته باشند و حداکثر با ۲-۳ میلیون رای کنار می‌کشد. در اصولگرایان ۵ نفر باقی مانده اند.


بیشتر بخوانید: نظر سعید جلیلی درباره فیلتر تلگرام


این چهره رسانه‌ای افزود:‌مشکل اینجاست که بر اساس نظرسنجی‌ها مشارکت پایین است و حداکثر ۵۰ درصد خواهد بود که حدود ۲۵ میلیون نفر است و مثلا رئیس جمهوری با ۱۰ میلیون رای خواهیم داشت و برای برنامه‌های آینده شان هم شایسته و زیبا نیست.

وی گفت: پیش بینی می‌کنم اصولگرایان در مناظره‌ها حرف می‌زنند و به نفع آقای رییسی کنار می‌روند و حداکثر یک نفر به عنوان زاپاس می‌مانند که حداکثر ۵۰۰ هزار رای از او کم می‌کند.

ماندگاری تصریح کرد:‌بیشترین مشکل اصولگرایان آقای جلیلی است. بودن او به خاطر آقای لاریجانی بود و الان دیگر آقای لاریجانی نیست و ماندن او ممکن است مشکل ساز شود. پیروزی آقای رئیسی برای اصولگرایان مهم است و برای وجاهت نظام این قضیه حیاتی است، آقای جلیلی هم روز‌های آخر به نفع او کنار می‌رود. اگر آرای او شکسته شود و حداکثر ۱۲ میلیون رای بیاورد اصلا صورت خوبی ندارد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر