تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
وزیر کار و معاون وزیر صنعت اعلام کردند:

میزبانی امروز بورس کالا از ۸۳ هزار تن سیمان شستا و استقبال وزارت صنعت

وزیر کار از عرضه امروز بیش از ۸۳ هزار تن محصولات سیمانی شستا در بورس‌کالا خبر داد و معاون وزارت صنعت هم از عرضه مستمر سیمان در بورس استقبال کرد.

اقتصاد ۲۴- محمد شریعتمداری در توییتر اعلام کرد: برای شفافیت بیشتر و سودآوری بهتر ذینفعان، امروز بیش از ۸۳ هزار تن محصولات سیمانی شستا در بورس‌کالا عرضه می‌شود.

با توجه به موافقت هیات پذیرش اوراق بهادار در ۱۹ بهمن ۹۹ با پذیرش سهام شرکت سرمایه­‌گذاری تامین اجتماعی (سهامی عام) در بورس تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌شده در مصوبه از سوی آن شرکت از تاریخ ۲۰ فروردین سال جاری شستا در هلدینگ چند رشته‌ای صنعتی گروه و شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای با کد صنعت ۳۹۹۹ و نماد شستا در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران درج شد.

بر اساس این گزارش، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت هم در خصوص عرضه سیمان در بورس کالا گفت: در صورتی که انجمن‌های مربوطه با عرضه مستمر سیمان در بورس کالا موافق باشند وزارت صنعت هم از اجرای آن استقبال می‌کند و مخالفتی نخواهد داشت.

وی افزود: عرضه سنگ آهن در بورس کالا از هفته‌های قبل آغاز شده و به طور حتم این اقدام نیز همچون ورود سیمان به بورس، کمک خواهد کرد قیمت‌ها منطقی‌تر شوند و انگیزه برای تولید افزایش یابد. سیاست کلی وزارتخانه، موافقت با ورود تولیدات بیشتر به بورس کالا است تا از طریق عرضه محصولات در فضایی شفاف، بتوان شاهد شفافیت در انجام معاملات و کشف نرخ منصفانه کالا‌ها بود.


یشتر بخوانید: استقبال وزارت صنعت از عرضه سیمان در بورس کالا


این معاون ادامه داد: یکی از مزایای عرضه محصولات در بورس این است که کالا‌ها براساس ایجاد ابزار‌های مالی می‌توانند از فرآیند قیمت گذاری مستثنی شوند. این موضوع از جمله مزایایی تلقی می‌شود که همه از طریق آن منتفع خواهند شد.

مخالفت با هر نوع قیمت گذاری دستوری

زرندی گفت: به جز مواردی که از یارانه‌های مستقیم مانند ارز ٤٢٠٠ استفاده می‌شود، مخالف قیمت گذاری دستوی هستیم. مواردی هم که در گذشته در این خصوص مطرح و اقدام شده بود، توسط وزارت صنعت منتفی شد؛ لذا اکنون در وزارتخانه هیچ موضوعی برای قیمت گذاری دستوری وجود ندارد.

وی افزود: فقط موضوعی در زمینه قیمت گذاری خودرو وجود دارد که توسط بورس اوراق مطرح شد و اختیار آن مربوط به شورای رقابت است.

ارسال نظر