تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

جلیلی: افزایش تولید راه حل کاهش تورم است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازار سرمایه، بازاری است که باید به تولید کشور اضافه شود. اما در بازار سرمایه باید پول بیشتر از کالا تولید شود.

اقتصاد ۲۴ - سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» که از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: دوران نوجوانی و جوانی بنده با دوران دفاع مقدس همراه بود و خوشحالم که جوانان فعلی هم می‌توانند نقش مهمی برای آینده ایران داشته باشند. همانطور که ما در عرصه‌های مختلف، چون دفاع مقدس و انقلاب، جوانان را داشتیم و دشمنان دوست داشتند که دهه شصت تکرار نشود، در دهه ۹۰ هم جوانانی را داریم که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کردند و «حججی‌ها» ظاهر شدند و در عرصه‌های علمی هم موفقیت‌های بزرگ داشتیم.

وی افزود: امیدوارم همچنان که در این چهل سال جوانان موتور حرکت کشور بودند، در آینده کشور هم این جوانان باشند که این مسیر را با قوت و شتاب ادامه می‌دهند.


بیشتر بخوانید: فیلم/ زاکانی و جلیلی برای حمایت از رئیسی آمده‌اند؟


نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بازار سرمایه، بازاری است که باید به تولید کشور اضافه شود. اما در بازار سرمایه باید پول بیشتر از کالا تولید شود. متاسفانه پول کشور در ۴۷ سال گذشته نزدیک به ۴۲ هزار برابر شده است، اما کالا و تولید ملی ۱.۷ برابر شده است و فاصله زیادی دارد و زمانی که پول انقدر افزایش پیدا کند و تولید تا این حد افزایش پیدا نکند، مشکل به وجود می‌آید و راه‌حل ما افزایش تولید است

وی ادامه داد: زمانی که بازار سرمایه، به بازار سفته بازی و سوداگری تبدیل شود، نتیجه لازم را نخواهد داشت و اگر می‌خواهید بازار بورس آرامش پیدا کند، باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد. هنر رئیس‌جمهور باید این باشد که بتواند بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را با هم در این جهت هماهنگ کند و همچنین تدابیری اندیشیده شود تا اگر کسی در این عرصه وارد شد اطمینان داشته باشد و یکی از برنامه‌های ما این است که در سه ماه اول دولت آینده سازوکاری اندیشیده شود تا ریسک پذیری را برای سهامداران خود به حداقل برساند.

جلیلی با بیان اینکه عدالت و کاهش فاصله طبقاتی یکی از شعار‌های انقلاب است، تصریح کرد: اگر می‌خواهید با فقر مبارزه کنید لازمه آن مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی است. باید در عرصه اقتصادی نگاهی وجود داشته باشد تا شکاف طبقاتی و بی عدالتی شکل نگیرد، اما متاسفانه می‌بینیم که ۵۰ درصد مردم اصلاً تسهیلات بانکی نمی‌گیرند و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد داده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر