تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
طمیمیان مطرح کرد:

کارگاه فنون و تکنیک های تسهیل گری بوم گردی و گردشگری در جوامع محلی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری کارگاه آموزشی و توان افزایی در منطقه با موضوع روش ها و تکنیک های تسهیل گری حوزه گردشگری در جوامع محلی، برای اولین بار در کشور خبر داد.

اقتصاد۲۴-قدرت اله طمیمیان ضمن اعلام این خبر افزود: این کارگاه آموزشی طی دیروز و امروز برای اولین بار در سطح کشور، در منطقه آزاد اروند (شهرستان آبادان) برگزار گردید که برای شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه معتبر توسط دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری کشور نیز صادر خواهد شد.

طمیمیان نقش این کارگاه که با حضور جمعی از افراد تحصیل کرده رشته گردشگری و علاقه‌مندان این حوزه برگزار شد را در توسعه گردشگری روستایی بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: در این کارگاه علاقه‌مندان با روش‌ها و تکنیک‌های تسهیل گری و ایجاد کسب و کار در بستر جوامع محلی و کمک به ترویج مفاهیم گردشگری در بستر این جوامع، آشنا شدند.


بیشتر بخوانید: تاثیر گذرگاه‌های آبی در توسعه صنعتی منطقه آزاد اروند/ مزیت‌های رقابتی اروند برای صادرکنندگان


وی هدف از تشکیل این دوره را تبدیل شرکت کنندگان به تسهیل گران گردشگری در بستر جوامع محلی بویژه روستایی مطرح کرد و اظهار داشت: تسهیل گران می‌توانند مناطق روستایی را توسعه دهند و شاهد اقامتگاه‌ها و کاروانسرا‌های محلی و دیگر کسب و کار‌ها های پایدار روستایی در منطقه آزاد اروند باشیم.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی توسط «بابک مغازه ای» تسهیل گر گردشگری جامعه بنیاد و کسب و کار‌های گردشگری بومی و عضو کارگروه گردشگری روستایی و اکتوریسم کشور و مشاور توسعه کسب و کار‌های صندوق کارآفرینی امید با سابقه برگزاری کارگاه‌های توان افزایی و «مهدی ترکمان» فعال حوزه گردشگری، برند سازی و بازریابی گردشگری برگزار گردید که در طی این دوره تلاش شد شرکت کنندگان با روش‌های بوم مدل کسب و کار، آشنا شوند.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر