تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

صدور کارت بانکی بریل و دست چک برای نابینایان

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور گفت: از این پس نابینایان قادر خواهند بود اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و تاریخ انقضا را روی کارت‌های خود با خط بریل بخوانند.

اقتصاد۲۴- ابراهیم کاظمی مومن‌سرائی افزود: اقدامات بهینه‌سازی خدمات بانکی از سال گذشته آغاز شده و سال گذشته مکاتبات زیادی با بانک مرکزی داشتیم و در دو موضوع مناسب‌سازی فضای فیزیکی بانک‌ها و همچنین مناسب‌سازی ارائه خدمات به نابینایان ورود کردیم و بانک مرکزی از این مساله خیلی استقبال کرد.

وی اضافه کرد: با مکاتبات انجام شده با مدیران عامل بانک‌ها موافقت شد تا خدمات برای نابینایان بهینه شود. اکنون دستورات لازم ابلاغ شده و مقرر شد تا در هشت بانک، باجه‌ای برای ارائه خدمت به معلولان، جانبازان و نابینایان بدون نوبت اختصاص یابد.

مومن سرائی اظهار داشت: صدور کارت بانکی به صورت برجسته با درخواست فرد نابینا انجام می‌شود و به بانک‌ها اعلام شده که اگر این درخواست در همه شعب به صورت آنی ممکن نباشد، خود بانک‌ها درخواست را به بانک مرکزی بفرستند.


بیشتر بخوانید: خدمات ویژه بانکی برای نابینایان


امکان بهره‌مندی نابینایان از چک بدون داشتن فرد امین

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور از خدمت دیگری برای نابینایان در بانک‌های کشور خبر داد و گفت: مقرر شده تا امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایان داوطلب برای استفاده از چک بدون داشتن فرد امین، ایجاد شود.

مومن‌سرائی افزود: هرچند این موضوعات به بانک‌ها ابلاغ شده، اما باز هم کوتاه نیامدیم و مکاتبه‌ای با همه بانک‌ها انجام دادیم و فرمتی در زمینه میزان مناسب‌سازی ارسال کردیم تا به ما پاسخ دهند و براساس این فرمت‌ها، وضعیت مناسب‌سازی آن‌ها را بررسی و چند بار پیگیری کردیم و اکنون نیز در حال جمع‌بندی پاسخ بیش از ۲۰ بانک هستیم که به زودی گزارش آن اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اقداماتی در زمینه مناسب‌سازی محتوای اینترنت‌بانک‌ها و وب‌سایت‌های بانکی برای ارائه خدمات الکترونیک انجام و مقرر شده است تا امکان گویاسازی در نرم‌افزار‌های موبایلی موجود در دستورکار بانک‌ها قرار گیرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر