تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

افزایش سرمایه گذاری در استارتاپ‌های حوزه رمزارز

هرچند بیت کوین در سراشیبی قیمتی قرار گرفته، اما سرمایه گذاری در استارتاپ‌های حوزه رمزارز رو به افزایش است.

اقتصاد۲۴- هم چنان که ارزش بیت کوین به عنوان یک دارایی قابل سرمایه گذاری اثبات شده، تمایل سرمایه گذاران در سراسر جهان به سرمایه گذاری در استارت آپ‌های فعال در این زمینه هم بیشتر شده است. گروه امبر که کار خود را در هنگ کنگ شروع کرده در روز دوشنبه اعلام کرد پیش از ارزشگذاری یک میلیارد دلاری، ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه در نوبت دوم جذب سرمایه دریافت کرده است. این استارت آپ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹، ۲۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و کوین بیس یکی از سرمایه گذاران بود.

در نوبت دوم جذب سرمایه برای این استارت آپ اسامی موسسات مالی و صندوق‌های سرمایه گذاری مثل اسکای ناین کپیتال، تایگر گلوبال منیجمنت، چاینا رنیسنس، آرینا هولدینگ و ترو آرو هم دیده می‌شود. در دور نخست، کوین بین، پانترا کپیتال و بلاکچین دات کام در این استارت آپ سرمایه گذاری کردند.


بیشتر بخوانید: گرانی هارد به دلیل استخراج رمزارز


در ماه می، بابل فاینانس، یک پایگاه مدیریت ارز‌های دیجیتال از هنگ کنگ، ۴۰ میلیون دلار سرمایه از موسسات مالی به نام سرمایه جذب کرد.

گروه امبر در آغاز در زمینه یادگیری ماشین فعالیت می‌کرد، اما در سال ۲۰۱۷ مسیر خود را تغییر داد و وارد حوزه ارز‌های دیجیتال ش. این استارت آپ به سرمایه گذاران فردی و موسسات در زمینه الگوریتم‌های مبادله و... خدمات می‌دهد. هم چنین گروه امبر در سال ۲۰۲۰، نخستین نسخه از اپلیکیشن موبایل را هم روانه بازار کرد. گفته می‌شود این اپلیکیشن مبادله دست کم ۱۰۰ هزار کاربر دارد.

این گروه بیش از ۳۳۰ کارمند در سراسر جهان از جمله هنگ کنگ، چین تایپه، سئول و ونکوور دارد.

گفتنی است قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به ۳۳ هزار دلار رسیده و بعضی تحلیل‌ها از سقوط قیمت تا ۲۴ هزار دلار خبر می‌دهد. دیگر ارز مجازی پرطرفدار جهان یعنی اتریوم هم با قیمت ۲ هزار دلار معامله می‌شود.

ارسال نظر