تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

گفتگو با دزدی که از زورگیری از پولدار‌ها لذت می‌برد

«من کاری به فقیر‌ها ندارم و فقط کسانی که گوشی خوب و طلای زیاد دارند، طعمه من هستند.» این جملات دزدی است که می‌گوید از زورگیری از پولدار‌ها لذت می‌برده است. گفتگوی جامعه ۲۴ با وی را بخوانید.

اقتصاد۲۴- پنج ماه بود که امنیت غرب تهران را بهم ریخته بود، با چاقو از مرد و زن زورگیری می‌کرد و هر ساعتی از شبانه روز پرونده‌ای نبود که در کلانتری‌های غرب تشکیل نشود. مرد ریز نقش با سد راه طعمه هایش شدن چاقو را به آن‌ها نشان می‌داد و اگر کسی در برابرش مقاومت می‌کرد او را زخمی و با سرقت گوشی و طلا فرار می‌کرد.

مرد زورگیر جن شده بود و پلیس بسم الله، هرکاری می‌کردند نمی‌توانستند او را دستگیر کنند یا ردی از او به دست بیاورند تا اینکه بالاخره هفته پیش گشت پلیس آگاهی او را در خیابان می‌بیند و ماموران پلیس که روز و شب دنبالش بودند، قبل از زورگیری از یک پسر نوجوان او را دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند.

در حاشیه بازجویی‌ها گفتگویی با این زورگیر خشن انجام شده است که در ادامه می‌خوانید:

* خودت را معرفی کن؟

- محمدرضا ۳۶ ساله هستم.

* چرا دست به زورگیری می‌زدی؟

- چرا؟ خوب معلومه، چون پول نداشتم.

* هر کی پول ندارد برود از مردم زورگیری کند؟

- نه. من از پولدار‌ها زورگیری می‌کردم. کاری به فقرا نداشتم. شما ببین وقتی کسی طلا‌های ۵۰ میلیونی گردنش هست و گوشی ۳۰ میلیونی تو دستش هست پولدار هست که این‌ها را می‌خرد، وگرنه مردم عادی گوشی گران قیمت ندارند.

* هرکی پولدار بود باید ازش سرقت کرد؟

- من پول ندارم، ولی آن‌ها پولدار هستند، عیبی نداره از یک پولدار به فقیر چیزی برسد. من از دزدی و زورگیری از پولدار‌ها لذت می‌برم.

* پس چرا زورگیری می‌کردی؟

-، چون کسی با زبان خوش اموالش را نمی‌دهد.

* چرا پس با چاقو زخمی می‌کردی؟

-، چون مال آن‌ها چشمم را گرفته بود و باید هرجور شده به دستش می‌آوردم، چاقو را هم بلد بودم جوری نمی‌زدم مشکلی برایشان پیش بیاید، فقط خط می‌انداختم یا نهایت چند بخیه.


بیشتر بخوانید: هشدار درباره افزایش سرقت‌های مسلحانه


* سابقه داری؟

- سه بار به اتهام سرقت منزل دستگیر شدم. اون کار خوب نبود، چون پول زیادی گیرم نمی‌آمد. بعد هم به دردسر و کار زیادش نمی‌ارزید. زورگیری زود و بی دردسر انجام می‌شود.

* چقدر از زورگیری به دست آوردی؟

-خیلی بیشتر از دزدی از خانه ها. هر گوشی و طلا را یک سوم قیمت به مالخر می‌فروختم و او هم پول نقد می‌داد. اونقدری بود که بی دغدغه زندگی کنم.

* چند زورگیری انجام دادی؟

-۵۰ تا فکر کنم می‌شود.

* مجردی؟

- بله، کسی به دزد زن نمی‌دهد.

* پشیمان نیستی؟

-من شاید زیاده خواه باشم، ولی می‌خوام خوب زندگی کنم. پول دزدی خیلی زیاد است و نیازهایم را تامین می‌کند.

ارسال نظر