تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

راه اندازی اولین پژوهشکده سیاست‌گذاری رسانه در ایران

مراسم امضاء اساس‌نامه «پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه» با حضور سید صادق امامیان رئیس ساترا و شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

اقتصاد ۲۴- با توجه به موضوع اهمیت پشتیبانی از تصمیمات نهاد تصمیم‌گر توسط نهاد مطالعات علمی و نوظهور بودن مقوله تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، اساس‌نامه پژوهشکده مشترک ساترا و دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه» امضا شد.

رئیس ساترا در این جلسه بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه صداوسیما به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های آموزشی، پژوهشی کشور در حوزه رسانه به‌منظور توسعه و ترویج رهیافت‌ها در تنظیم‌گری رسانه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه صداوسیما بتوانیم این پژوهشکده مشترک را به محور و بستر اصلی پژوهش‌ها و تعاملات علمی، سیاستی حوزه سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه در کشور تبدیل کنیم.

دکتر شهاب اسفندیاری نیز در ادامه با تاکید بر عملکرد موفق ساترا در حوزه پژوهش‌های مربوط به حوزه تنظیم‌گری با ابراز امیدواری بیان کرد: با هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه صداوسیما و ساترا که نمود آن در پژوهشکده مشترک طرفین است، گام‌های بلندی در جهت توسعه ادبیات و پژوهش‌های حوزه تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری برداشته می‌شود.

در پایان این مراسم، اساسنامه پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه که در راستای پیشبرد اهداف و مفاد تفاهم‌نامه مشترک ساترا و دانشگاه صداوسیما تنظیم شده بود به امضاء طرفین رسید و سایر ملزومات آغاز به کار آن نیز در دستورکار طرفین قرار گرفت.

منبع: روابط عمومی ساترا

ارسال نظر