تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۰

بمب خبری در بازار رمزارز‌ها

کاربران چینی از دیروز نمی‌توانند وارد وب‌سایت بایننس شوند. این خبر در حالی منتشر شده که محدودیت‌ها در چین در قبال رمزارز‌ها افزایش یافته است.

اقتصاد ۲۴ - کالین وو (Colin Wu)، خبرنگار حوزه ارز‌های دیجیتال در چین عنوان کرده است که به‌دلیل مسدودسازی API‌های بایننس، دسترسی به نرم‌افزار تلفن همراه این صرافی هم ممکن نیست.

به نظر می‌رسد که فایروال مشهور چین که از آن به‌عنوان «دیوار آتش بزرگ چین» یاد می‌شود، دسترسی به بایننس را مسدود کرده باشد. کاربران چینی مجبورند برای استفاده از خدمات بایننس از نرم‌افزار‌های تغییر آی‌پی استفاده کنند.

شایان ذکر است که دسترسی به صرافی‌های رقیب بایننس نظیر هوبی و OKEx در چین قطع نشده است.


بیشتر بخوانید: افت شدید رمزارزها


پیش‌تر و اوایل ماه گذشته، دولت چین نتایج جستجو‌ها در مورد بایننس و دیگر صرافی‌های محبوب ارز‌های دیجیتال را از موتور‌های جستجوی این کشور پاک کرد و آن‌ها را در لیست سیاه کلمات کلیدی قرار داد.

مسدودسازی وب‌سایت بایننس را می‌توان جدیدترین اقدام چین در مقابله با ارز‌های دیجیتال در داخل مرز‌های خود به حساب آورد. ماه گذشته این کشور به سراغ استخراج ارز‌های دیجیتال و ممنوع‌کردن آن رفته بود.

بایننس ابتدا در چین فعالیت می‌کرد، اما پس از اعلام ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در این کشور در سال ۲۰۱۷، مقر خود را به کشور دیگری منتقل کرد.

بانک انگلیسی بارکلیز هم در هفته‌های گذشته فعالیت بایننس را غیرقانونی خواند. لهستان و ژاپن هم از جمله دیگر کشور‌هایی هستند که بایننس در آن‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو است.

ارسال نظر