تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
دهقانی زاده:

بیش از ۶۵ هزار مسافر بهار ۱۴۰۰ در فرودگاه قشم تردد کردند

مدیرکل فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم گفت: در سه ماه نخست امسال ۶۵ هزار و ۲۵۵ مسافر با ۸۶۰ سورتی پرواز از طریق این فرودگاه تردد کردند.

اقتصاد۲۴- غلامرضا دهقانی زاده گفت: این ارقام نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد مسافر ۱۱۸ درصد و از نظر تعداد پرواز ۱۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۸۰۴ پرواز داخلی و ۵۶ پرواز خارجی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افزایش ۱۲۳ و ۸۶ درصدی دارد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین آمار‌ها افزایش ۱۱۴ درصدی تعداد مسافران داخلی و ۲۲۵ درصدی مسافران خارجی را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بازار سرمایه نیازهای تامین مالی در مناطق آزاد را تامین می کند


وی افزود: تعطیلی فرودگاه قشم به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال گذشته باعث کاهش مسافر و افزایش پرواز‌ها در سال جاری دلیل رشد درصد مسافر نسبت به سال گذشته شده است.

دهقانی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون در هفته ۷۰ سورتی پرواز به صورت رفت و برگشت از طریق فرودگاه قشم انجام می‌شود که تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و دوبی مقصد‌های آن است.

وی تاکید کرد: تمامی پرواز‌ها با رعایت محدودیت ۶۰ درصد مسافر انجام و در سالن‌های فرودگاه قشم و همچنین در طول پرواز دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم گفت: هنگام خرید بلیط و دریافت کارت پرواز، شماره ملی مسافران در سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت بررسی می‌شود تا از سوار شدن افراد بیمار به هواپیما جلوگیری شود.

وی افزود: در پرواز‌های بین المللی این فرودگاه، در زمان ورود و خروج مسافر، آزمایش پی سی آر (pcr) انجام می‌شود.

دهقانی زاده تصریح کرد: بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور ورود مسافر مستقیم و غیر مستقیم از ۱۲ کشور ممنوع و برای سایر کشور‌ها با انجام آزمایش مسافر امکان پذیر است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر