تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت خبر داد:

گذراندن تعهدات قانونی دانش‌آموختگان داروسازی در شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری سلامت

انجام تعهدات قانونی دانش‌آموختگان مقطع دکترای تخصصی رشته‌های داروسازی و علوم پایه پزشکی در شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری امکانپذیر شد.

اقتصاد ۲۴ - محمدرضا منظم مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با اعلام این خبر گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" توسط مقام معظم رهبری، تحقق این امر در وهله اول مستلزم شناسایی مشکلات و موانع موجود در این زمینه است. عدم امکان به اشتغال فارغ‌التحصیلان دوره‌های تخصصی علوم پزشکی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت‌های مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت به‌رغم نیاز شرکت‌ها به حضور این افراد، از جمله مشکلات پیش روی فناوران و شرکت‌های تولیدی در سال‌های اخیر بوده است.

منظم سرمایه انسانی و دانش نهادینه شده را باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور دانسته و اعلام کرد: به‌منظور دست یافتن به مزیت رقابتی پایدار و اثربخش در هر سازمان و یا شرکت، بهره‌مندی از منابع انسانی موثر از بالاترین اهمیت برخوردار است.

او در ادامه، حمایت از صنایع تولیدی محصولات حوزه سلامت کشور و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علوم و فناوری را از ملزومات توسعه محصولات داخلی برشمرد و گفت: مراکز رشد، مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند به عنوان بستر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بوده و بهرمندی از نیروی‌های انسانی متخصص در شرکت‌های مستقر در این مراکز می‌تواند راهکاری عملی برای حل مشکل اشتغال نیرو‌های متخصص در کشور باشد.

به همین منظور با همت و مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند با هماهنگی معاونت آموزشی سالیانه ۱۵ درصد از دانش‌آموختگان مقطع دکترای تخصصی هرکدام از رشته‌های داروسازی و علوم پایه پزشکی را جهت انجام تعهدات قانونی، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در کلیه شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت به‌کارگیرند.

فرایند اجرایی این امر طی نامه به شماره شماره ۱۹۲۹/۷۰۰/د مورخ ۱۹/۰۴/۱۴۰۰ از سمت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند از طریق مراکز رشد و پارک‌ها درخواست خود را پیگیری کنند.

منبع: روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

ارسال نظر