تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

کشف گور دسته جمعی جدید در کانادا

یک گور دسته جمعی دیگر از کودکان بومی در غرب کانادا کشف شد.

اقتصاد۲۴- بنابر گزارش، شبکه خبری «سی‌بی‌سی» کانادا اجساد این کودکان در یک منطقه جزیره کوپر پیدا شده که از سال ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۰ مدرسه بود.

قبیله بومی «پنلاکوت» در جزیره کوپر کشف این گور جدید را تایید کرده است.

این برای چندمین بار در طول دو ماه گذشته است که گور‌های دسته جمعی کودکان بومی در کانادا کشف می‌شود. هشتم خرداد ماه اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا پیدا شد.

این کودکان دانش آموزان مدرسه سرخپوستان کملوپس در بریتیش کلمبیا بودند که سال ۱۹۷۸ تعطیل شد. نظام مدارس شبانه روزی کانادا با اجبار کودکان بومی را از خانواده آن‌ها جدا می‌کرد. پس از پایان یک تحقیق شش ساله در سال ۲۰۱۵ درباره آن نظام آموزشی منسوخ، از آن به عنوان «نسل کشی فرهنگی» یاد شد.


بیشتر بخوانید: کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک


در آن تحقیق آزار‌های جسمی، تجاوز، سوءتغذیه، و دیگر آزار‌هایی که حدود ۱۵۰ هزار کودک در آن مدارس متحمل شدند، توصیف شده است. آن گزارش همچنین گفته بود که هزاران کودک در زمان حضور در مدارس شبانه روزی جان باختند.

اوایل تیر ماه نیز مقام‌های رسمی استان "ساسکاچوان" کانادا از کشف صد‌ها جسد ثبت نشده خبر داده‌اند که به احتمال زیاد شامل اجساد کودکان و خردسالان است.

ارسال نظر