تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

ایلان ماسک بیت کوین را ارز اصلی مبادلات خود دانست

بنیانگذار خودروساز الکتریکی گفت: به محض اطمینان از شیوه استخراج با استفاده از حداقل ۵۰٪ انرژی تجدیدپذیر آن را دوباره به عنوان ارز مبادله استفاده خواهم کرد.

اقتصاد ۲۴- ایلان ماسک، بنیانگذار و رئیس خودروساز الکتریکی تسلا، گفت که این شرکت به محض بررسی دقیق مقدار انرژی تجدید پذیر برای استخراج ارز، بیت کوین را به عنوان ارز اصلی برای مبادلات خود استفاده می‌کند.

ماسک وقتی در ماه مه گفت تسلا از قبول ارز رمزپایه برای پرداخت منصرف خواهد شد، قیمت بیت کوین را به شدت سقوط کرد، زیرا به اصطلاح استخراج سکه‌ها از برق تولید شده با سوخت فسیلی استفاده می‌کند. اما اظهارات وی در کنفرانس مجازی B Word در روز چهارشنبه باعث افزایش بیت کوین با رشد ۸ درصدی به ۳۲۱۶۰.۱۶ دلار شد، در حالی که رقیب رمز ارز رقیب آن با ۱۱.۶ ٪ افزایش به ۱، ۹۹۳.۳۶ دلار رسید.

ماسک گفت: "من می‌خواستم کمی دقت بیشتر تأیید کنم که درصد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به احتمال زیاد در ۵۰ ٪ یا بالاتر از آن است و گرایشی برای افزایش این تعداد وجود دارد و اگر چنین باشد تسلا پذیرش بیت کوین را از سر می‌گیرد. "

"به احتمال زیاد پاسخ این است که تسلا قبول بیت کوین را از سر می‌گیرد. " استفاده از بیت کوین برای خرید وسایل نقلیه برقی تسلا دوگانگی بین شهرت ماسک به عنوان یک دوستدار محیط زیست و استفاده از محبوبیت خود ​​به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان برای پشتیبانی از ارز‌های رمزپایه را به وجود می‌آورد.


بیشتر بخوانید: رشد بیت کوین با توئیت ایلان ماسک


برخی از سرمایه گذاران تسلا، به همراه طرفداران محیط زیست، به طور فزاینده‌ای در مورد روش "استخراج" بیت کوین با استفاده از مقدار زیادی برق تولید شده با سوخت‌های فسیلی انتقاد کرده اند. معدنچیان ارز دیجیتال بیشتر سعی در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش تأثیرات بر محیط زیست دارند. آن‌ها گفتند: "ماموریت تسلا تسریع در ظهور انرژی پایدار است. ما نمی‌توانیم شرکتی باشیم که این کار را انجام می‌دهد و همچنین در استفاده از انرژی بیت کوین دقت کافی انجام نمی‌دهیم. " ماسک اضافه کرد که او شخصاً بیت کوین، اتریوم و dogecoin داشت، جدا از بیت کوینی که تسلا و اسپیس ایکس مالک آن بودند.

ارسال نظر