اقتصاد۲۴- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علی رغم تمام هماهنگیها و پیگیریهای صورت گرفته از سوی دستگاههای ذی ربط، میزان پیشرفت فیزیکی اجرای طرح متوسط است، اظهار داشت: براساس همکاریهای ایجاد شده طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهرهبرداری قرار میگرفت، اما برخی موانع و مشکلات پیش بینی نشده باعث عدم تحقق برنامه افتتاح پروژه شد.
محمد اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد از زیرسازی طرح انجام شده و مصالح مورد نیاز. روسازی نیز آماده است، اظهار امیدواری کرد باقی مانده مسیر نیز با مشارکت همه دستگاههای مسئول تا چندماه آتی تکمیل و تا زمستان مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
بیشتر بخوانید: شهرکهای صنعتی پیشران اقتصاد منطقه/ تکمیل زیرساختهای لجستیکی منطقه آزاد انزلی در کمترین زمان
اسلامی، دو پروژه استانی ملی استان گیلان را که دارای اثرات بین المللی برای کشورمان است را تکمیل باقی مانده آزاد راه قزوین ـ رشت و وصل شدن منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور عنوان نمود و گفت: این دو طرح نقش راهبردی در فعال سازی کریدور شمال جنوب از طریق ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد ایفا میکنند و بر این اساس از اهمیت بالایی برای وزارت راه و شهرسازی برخودار است.
وی با اشاره به روند رو به شد مراودات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و افزایش نقش دریای خزر در معادلات ترانزیتی جهانی، تأکید کرد: بنابراین افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین، میتواند به افزایش سهم ایران در تجارت بینالمللی ختم گردد.