تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

لطف پرسپولیس به امیر قلعه نویی

برتری پرسپولیس برابر تراکتور نه تنها رای به صدرنشین ماندن سرخ‌های تهران داد بلکه به درد امیرقلعه نویی و گل گهرسیرجان هم خورد.

اقتصاد ۲۴- رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران در شرایطی به پایان رسید که رده بندی تیم‌هایی که برای کسب سهمیه مبارزه می‌کنند تغییر کرد. در واقع برد پرسپولیس برابر تراکتور، معادلات را در آن بخش از جدول به هم زد و سود بزرگ را امیر قلعه نویی کرد.

از مدت‌ها قبل تکلیف سه سهمیه ایران برای لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد مشخص شده بود و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال این سهمیه‌ها را به نام خود زده بودند. جدال برای کسب سهمیه چهارم، اما تا پیش از این بین ۷ تیم درجریان بود که حالا تعدادشان به ۳ تیم کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید: ترین‌های هفته ۲۸ لیگ برتر فوتبال


پیش از شروع بازی‌های این هفته، این سهمیه در دست تراکتور بود که توانسته بود رده چهارم جدول رده بندی را تصاحب کند با این حال بعد از پایان رقابت‌های این هفته، امیر قلعه نویی و گل گهر جای فیروز کریمی و تراکتور را گرفتند. درست است که در این هفته گل گهر ۲ بر یک نفت مسجد سلیمان را شکست داد، ولی این برد اگر با برتری پرسپولیس برابر تراکتور حاصل نمی‌شد، دردی از امیر قلعه نویی دوا نمی‌کرد. پرسپولیس، اما در این مورد به کمک امیر قلعه نویی آمد و تیم فیروز کریمی را ۳ بر یک شکست داد.

با نتایج به دست آمده حالا گل گهر در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است، ولی همچنان خطر دو تیم فولاد و تراکتور را حس می‌کند. در جدول رده بندی گل گهر، فولاد و تراکتور به ترتیب با ۴۴، ۴۳ و ۴۲ امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفته اند و هر کدام روی کاغذهمچنان شانس دارند تا در هفته آخر به رتبه چهارم برسند. هرچند که حالا به لطف پرسپولیس، ابتکار عمل دست شاگردان امیر قلعه نویی است.

ارسال نظر