تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار‌های اینترنتی:

۵۰ کسب و کار اینترنتی بزرگ مخالف طرح صیانت مجلس

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار‌های اینترنتی با اشاره به مخالفت ۵۰ کسب و کار اینترنتی بزرگ با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: ماده ۱۷ این طرح بیان می‌کند ابزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتس آپ به شدت کُند شود به طوری که دیگر غیر قابل استفاده شود.

اقتصاد ۲۴- عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار‌های اینترنتی شب گذشته (پنجشنبه ۷ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی با بیان اینکه بیانیه ۵۰ کسب و کار اینترنتی بزرگ در رسانه‌های رسمی منتشر شده است و همه مخالف این طرح هستند، گفت: نظام صنفی یارانه هم به عنوان یکی از متولیان اصلی حوزه IT از همان ابتدای تیرماه بیانیه‌ها را صادرکرده است.

وی با بیان اینکه به عنوان مخالف این طرح یک خواهش از همه مخاطبان دارم که این طرح را مطالعه کنید، گفت: ماده ۱۷ این طرح بیان می‌کند که سهم ترافیک هر یک از خدمات پایه کاربردی داخلی در شبکه ملی اطلاعات باید از حداقل مصوب کمیسیون نسبت به ترافیک کل خدمات پایه کاربردی در کشور بیشتر باشد و در تبصره یک عنوان شده که تنظیم میزان ترافیک هر یک از خدمات پایه کاربردی صرفاً توسط کمیسیون تعیین می‌شود یعنی این ماده دقیقاً به شکل قانونی تعیین می‌کند که ابزار‌هایی مانند اینستاگرام و واتس آپ به شدت کُند شود به طوری که دیگر غیر قابل استفاده شود.


بیشتر بخوانید: کارزار مخالفت با طرح اینترنتی مجلس در آستانه ۸۰۰ میلیونی شدن


طالبی با بیان اینکه در مصوبه ۳۵ شورای عالی فضای مجازی دیده شده که تا سال ۱۴۰۴ باید نسبت ۷۰ به ۳۰ ترافیک ایجاد شود، ادامه داد: یعنی ۷۰ درصد داخلی باشد که به کسب و کار‌ها اجازه وفق شدن تدریجی می‌داد و همچنین در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در شهریور ۹۹، سقف ۳۰ درصد را گذاشته، ولی ماده ۱۷ این قانون سقف نگذاشته است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار‌های اینترنتی با بیان اینکه هیچ فردی درباره حق حاکمیت حرفی ندارد، گفت: هیچ فردی درباره اینکه امنیت مردم باید در فضای مجازی رعایت شود شکی ندارد، ولی یکی از مشکلات ما فرآیند تصویب این طرح است. در شورای عالی فضای مجازی اجرای این طرح در ۴ سال تصویب شده است، اما در این طرح افرادی که کسب و کار مجازی دارند نمی‌توانند در زمان کمی که این قانون تعیین کرده است با شرایط وفق پیدا کنند و تمام سرمایه گذاری ما در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها از دست خواهد رفت.

منبع: شبستان

ارسال نظر