تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

واکنش برخی روزنامه‌ها به خداحافظی دولت روحانی +عکس

هشت سال گذشت؛ هشت سال از زمانی که مردم به تدبیر و امید حسن روحانی دل بستند تا روی خوش زندگی به سمت آنان برگردد. برجام، کلید روحانی بود که دولت اول او برای مردم به ارمغان آورد اما در دولت دوم در قفل شکست.

اقتصاد ۲۴ - هشت سال گذشت؛ هشت سال از زمانی که مردم به تدبیر و امید حسن روحانی دل بستند تا روی خوش زندگی به سمت آنان برگردد. برجام، کلید روحانی بود که دولت اول او برای مردم به ارمغان آورد اما در دولت دوم در قفل شکست.

روز گذشته کابینه رئیس‌جمهور برای آخرین بار کنار هم نشستند و راه طی‌شده را مرور کردند و دست آخر پایان جلسه را با خبرنگاران شریک شدند و البته عکس یادگاری را به تنهایی گرفتند. روحانی اما به میان خبرنگاران آمد و هم تشکر کرد و هم عذرخواهی. او رفت تا نامش در دل تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود؛ برای عده‌ای به نیکی و برای عده‌ای با بغض و کینه.

واکنش برخی روزنامه‌های اصولگرا به پایان کار دولت روحانی را بخوانید: 

روزنامه کیهان با تیتر «دولت اعتماد و امید به آمریکا به آخر خط رسید» به اتمام کار دولت روحانی واکنش نشان داد و نوشت:

 آخرین جلسه هیئت دولت تدبیر و امید برگزار شد و روحانی در این نشست از مردم بابت کاستی‌های دولتش عذرخواهی کرد و از آن‌ها طلب عف و بخشش کرد. اینکه مردم او و عملکرد او در این هشت سال پر‌مشقت و سختی را می‌بخشند یا نه بحث دیگری است، اما فراموش کردن این دوره بعید به‌نظر می‌رسد. متأسفانه دولت از همان ابتدا به جای توجه به رونق تولید، مهار تورم، تامین نیاز‌های اساسی مردم، به سمت مذاکره با غرب و آمریکا رفت.


بیشتر بخوانید: دفاع تمام قد روحانی از مذاکرات هسته‌ای


روزنامه وطن امروز با کنایه به پایان دوره ریاست جمهوری روحانی در یادداشتی با عنوان «نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم» اینگونه نوشت:

 حسن روحانی در آخرین جلسه هیأت دولت دوازدهم ضمن دفاع از عملکرد دولت‌های خود، با ادبیاتی طلبکارانه از مردم طلب عفو کرد سیاست‌های ویرانگر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دولت‌های روحانی قابل بخشش نیست و تبعات‌آن تا سال‌ها گریبانگیر مردم ایران خواهد بود.

روزنامه جوان نیز با این تحلیل که «با رفتن دولت تدبیر و امید، امید می‌آید» آورده است:

 هر آمدنی را رفتنی است. اما در هر رفتنی نمی‌توان تا به این اندازه به آمدن «امید» امیدوار بود که با رفتن «دولت تدبیر و امید»!

روزنامه جام جم هم تیتر «خسته نباشید!» را برای خداحافظی کابینه دوازدهم انتخاب کرد و نوشت:

دولت روحانی به پایان رسید، اما موج انتقادات به عملکرد دولت دوازدهم همچنان ادامه دارد، خسته نباشید!


روزنامه فرهخیتگان رفتن دولت روحانی را «پایان دولت وارداتچی‌ها» خواند و نوشت:

آخرین شاهکار؛ دولت روحانی در ماه‌های اخیر ۱۵ هزار میلیارد تومان میخ، پیچ، چنگال، داس و... وارد کرده است.

منبع: برترین ها
ارسال نظر